extern harddisk med windows?
Fra : ----PS

Dato : 28-01-06 18:06

Min harddisk er tæt på at stå af. En anden er på vej - RMA fra Maxtor - men
det tager åbenbart et stykke tid.
Forventer at min defekte harddisk ikke overlever weekenden, og jeg vil gerne
arbejde videre.
Kan jeg bruge min externe 200 gb Pika-one harddisk som den primære imens,
altså installere XP samt nødvendige programmer på den, og så overføre det -
via et imageprogram - til den nye, når den kommer?
psørensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-01-06 18:21

----PS wrote:
> [...]
> imens, altså installere XP samt nødvendige programmer på den, og så
> overføre det - via et imageprogram - til den nye, når den kommer?

Måske - det kommer an på din bios - nogle kan boote fra en ekstern disk -
andre kan ikke.

Jan

Fra : Esben

Dato : 28-01-06 18:42

> Måske - det kommer an på din bios - nogle kan boote fra en ekstern disk -
> andre kan ikke.

Ellers kan man vel tage den ud af holderen.

--
Esben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-01-06 18:50

Esben wrote:
> Ellers kan man vel tage den ud af holderen.

Selvfølgelig

Jan

Fra : ----PS

Dato : 29-01-06 11:19

> Selvfølgelig

....ikke helt forstået - vil det sige, jeg skal ind i bios på mit bundkort og
vælge extern harddisk som first boot prioritet, eller er det noget andet på
bios, der skal rodes med?
psørensen

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 29-01-06 14:00

"----PS" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in

> ...ikke helt forstået - vil det sige, jeg skal ind i bios på mit
> bundkort og vælge extern harddisk som first boot prioritet, eller er
> det noget andet på bios, der skal rodes med?

Ja du skal vælge USB som primær boot for at boote fra din eksterne disk.
Det kræver selvfølgelig at der ligger boot sector osv. på din eksterne disk
ud over at din bios skal have mulighed for at vælge usb som boot-kilde.

/flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Esben

Dato : 29-01-06 15:47

"Flemming Joensson (8520)" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> disk
> ud over at din bios skal have mulighed for at vælge usb som boot-kilde.

Vil man egentlig kunne køre USB 2.0 mode til den USB-enhed man booter fra?

--
Esben