computer i sort
Fra : Claus

Dato : 28-01-06 16:33

Hej.
Min computer , en amd64 3200+ på et soltek bundkort er gået hele i sort.
Jeg har forsøgt at skifte grafikkort uden det har hjulpet.
Jeg synes endvidere at maskinen har lugtet en lille smule brændt?
Den kan godt starte op og køler på cpu kører, ligesom diverse drev
fungerer, ihvertfald dvddrev.
Nogen hints til fejlfinding?

Mvh Claus

Fra : carsten h larsen

Dato : 28-01-06 17:28

det er cpuen der er brændt af

Fra : Claus

Dato : 28-01-06 17:40

carsten h larsen skrev:
> det er cpuen der er brændt af

Det lyder ikke godt. Kan du uddybe lidt hvorfor du mener det er cpuen?

Hilsen Claus

Fra : carsten h larsen

Dato : 28-01-06 18:53

det er fordi jeg har lige rodet med to cumputer der også kun der var sort
skærm og det var cpuen

Fra : carsten h larsen

Dato : 28-01-06 18:54

ps du kan jo heller ikke gå ind i bios vel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-01-06 20:37

> [...]
> Jeg synes endvidere at maskinen har lugtet en lille smule brændt?
> Den kan godt starte op og køler på cpu kører, ligesom diverse drev

Prøv at skifte strømforsyning. Jeg har set og lugtet fejl som ovenstående
flere gange, hvor det var psu. Den kan godt sende noget strøm af sted, så
kølere m.m. starter, samtidig med at den er defekt.

Kurt

Fra : moi?

Dato : 28-01-06 21:58

Kurt B. Andersen den 28-01-2006 20:36:

> [...]
> flere gange, hvor det var psu. Den kan godt sende noget strøm af sted, så
> kølere m.m. starter, samtidig med at den er defekt.

nemli ! - lige været turen igennem