Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Modlysblænde - hvor pokker har de et orden~
Fra : Tychsen

Dato : 28-01-06 14:19

Ja, man fristes til at handle på bhphoto.com (USA), men det kan ikke
passe, at der ikke findes en europærisk (scandinavisk) forhandler, der
bare har det hele (jaja, altså det meste så)...

Jeg skal helt faktuelt bruge:

- Modlysblænde (den firkantede slags)
- Step-up ring 43 - ?? alt efter, om modlysblænden dikterer en anden
størrelse end 43 mm.
- UV-filet Haze-0.
- Vidvinkel med minimal barrel distortion.
- Nogle gode DV Bånd

Det udvalg jeg pt. har fundet i EU er enten med meget få valgmulighed,
ekstremt dyrt og aldrig har én shop alt hvad jeg skal bruge...

Sådanne butikker findes i USA, men med told og fragt (samt en pænt
lang lev.tid.) så ville jeg foretrække EU. Der må da være en kilde
til alle fotografer i EU???

Fra : waal

Dato : 28-01-06 14:30

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Den slags forretninger er afskaffet p.g.a. danskens nuværende "madvaner", de
har sandelig eksisteret.

Det vil iøvrigt fremme assistencen hvis du afslørede fabrikat m.v. på
kamera/objektiv

NB! Der kan forkomme forsøg på at jage dig over i gruppen
dk.fritid.foto.indkøb

mvh
Michael

Fra : Tychsen

Dato : 28-01-06 15:40

Jeg ved ikke, hvordan jeg flytter mig der over. Men jeg havde
naturligvis placeres tråden der, såfremt jeg kendte til gruppens
eksistens. Jeg undskylder, hvis nogle bliver stødt over denne tråd,
og en eller anden administrator må gerne flytte nærværende tråd
derover.

Altså, ang. modlysblænde, så er der netop intet mærke jeg kan give.
Jeg vil gerne se et udvalg, og derefter finde et mærke/model jeg kan
lide.

Step-up ringen skal bare være billigste tilgængelige...

Ligeledes UV-filtret...

Sådan ser ønskelisten ud på bhphoto:

General Brand Price $ 6.95
43mm-49mm Step-Up Ring (Lens to Filter)
MFR# 43-49 · B&H# GBSUR4349

Panasonic Price $ 7.75
AY-DVM60EJ3P 3 Pack 60 Minutes Mini DV Video Cassettes
MFR# AYDVM60EJ3P · B&H# PAAYDVM60EJ3

Tiffen Price $ 9.25
43mm UV Protector Glass Filter
MFR# 43UVP · B&H# TIUVP43

Datavideo Price $ 11.95
FireWire 4-pin to 6-pin DV Cable - 5.9 ft
MFR# CA2264 · B&H# DACFW6P4P18

Sony Price $ 12.99
DVM-12CLE Mini DV Head Cleaning Cassette
MFR# DVM12CLD · B&H# SODVM12CLE

Hama Price $ 18.95
49mm Snap-on Rectangular Plastic Wide Angle Lens Hood with Cap
MFR# HA93122 · B&H# HALHWA49

Raynox Price $ 119.95
HD-6600 Pro 49mm 0.66x High Quality Wide Angle Converter Lens
MFR# HD6600PRO49 · B&H# RAHD6600P49

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 28-01-06 19:35

[...]

Det ligner mere tilbehør til et Video kamera

Fra : Leif Langgaard

Dato : 28-01-06 18:26

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg skal helt faktuelt bruge:

- Modlysblænde (den firkantede slags)

Vær obs. på at disse oftest monteres med bajonet eller en ring rundt om
optikken der spændes med en fingerskrue, jeg har aldrig set dem med
"gevind".

Vær ligeledes obs. på om din front på optikken roterer ved brug af zoom
eller AF.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : waal

Dato : 28-01-06 18:42

"Leif Langgaard" <langgaard2@3klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "gevind".
>
> Vær ligeledes obs. på om din front på optikken roterer ved brug af zoom

Det er jo nærmest umuligt at hjælpe når fabrikat/type af kamera/objektiv
holdes hemmeligt

mvh
Michael

Fra : Martin Mogensen

Dato : 29-01-06 01:26

[...]

Såfremt du ender med at købe i USA alligevel, så ville jeg nok afholde mig
fra at købe blanke DV bånd dér hvis jeg var dig. Hvis jeg ikke tager meget
fejl, er de lavet til det amerikanske NTSC system og passer derfor ikke til
det europæiske PAL.

Martin

Fra : Tychsen

Dato : 30-01-06 13:01

> [...]
>fejl, er de lavet til det amerikanske NTSC system og passer derfor ikke til

Nej. Et DV Bånd er fra fabrikken blank og kan indeholde enten PAL
eller NTSC, uanset hvad. Bare båndet er et standard miniDV bånd, så
er det først i det øjeblik du optager med en PAL-recorder at båndet
bliver et PAL-bånd.

Og til de andre: ja, det er til en videokamera. Tak for hjælpen.