ALDI -Medion PC glemmer kortlæser
Fra : Mort1

Dato : 28-01-06 08:13

Min 3 år gamle Medion PC fra ALDI kan ikke finde de indbyggede kortlæsere,
der er ikke problemer med de øvrige drev - Er der nogen der har en ide for
løsning af problemet ?

Mvh
Mort1s1

Fra : Ole Lønborg

Dato : 28-01-06 09:50

Mort1 skrev:
> Min 3 år gamle Medion PC fra ALDI kan ikke finde de indbyggede kortlæsere,
> der er ikke problemer med de øvrige drev - Er der nogen der har en ide for
> løsning af problemet ?
Det er et kendt problem med Medion-PCerne. Der oplades noget statisk
elektricitet (eller sådan noget) i kortlæseren og efter et stykke tid
holder den op med at virke.

Heldigvis er der en simpel løsning:
Tag strømkablet ud af PC, bare i et minut eller to.
Det er IKKE nok at slukke PC'en, strømkablet skal ud (nå ja, det er
faktisk nok at slukke på den lille kontakt bag på strømforsyningen).

Når du slutter strømmen til igen og tænder er kortlæseren også med!

/Ole L.

Fra : .Kody

Dato : 28-01-06 14:30

Hmm hvor sært, jeg havde samme problem, og det virkede at tage strømmen...
tak for tippet

..Kody

Fra : Ole Lønborg

Dato : 28-01-06 21:49

..Kody skrev:
> Hmm hvor sært, jeg havde samme problem, og det virkede at tage strømmen...
> tak for tippet
Velbekommen
Ja, det er lidt sært.

Min datter har en Medion PC på hendes værelse, og den har IKKE
problemet. Så det er ikke alle Medion-maskiner, men det er godt nok en
udbredt fejl.....

/Ole L.

Fra : KsNa

Dato : 28-01-06 22:11

> [...]
>
> Min datter har en Medion PC på hendes værelse, og den har IKKE problemet.
> Så det er ikke alle Medion-maskiner, men det er godt nok en udbredt

Jeg har en Medion der ikke har problemet og en Fujitsu-Siemens der har
kortlæserproblem, at tage strømmen fra den hjælper - men kun én gang ved
næste genstart er problemet det igen.

Mvh
Kim

Fra : Mort1

Dato : 28-01-06 17:15

> [...]
> faktisk nok at slukke på den lille kontakt bag på strømforsyningen).
>
> Når du slutter strømmen til igen og tænder er kortlæseren også med!

Tak - det hjalp også her

Mort1s1