Griske møgdyr
Fra : Henri Gath

Dato : 28-01-06 00:10

Asger Aamund om Dansk Industri: De har endnu engang ikke forstået noget som
helst af, hvad der foregår.
Asger Aamund udtalte sig i TV-avisen på DR1 om den arabiske boykot af
Danmark. Han blev spurgt om, hvad han mener om Dansk Industris pres på
Jyllandsposten. "Er dét en klog udmelding fra Dansk Industri?", spørger
Reimer Bo.

"Nej - det viser bare endnu en gang, at Dansk Industri ikke har forstået
noget som helst af, hvad der foregår", svarede jernmanden

Og deri har han mere end ret. Polemiken tildeler hermed Asger Aamund prisen
som årets mandfolk indtil videre.

Jeg selv kunne få lyst til at stille Dansk Industri et par spørgsmål:

1. Nu hvor I lægger voldsomt pres på JyllandsPosten i sagen om
ytringsfriheden og Mohammedtegninerne, husker I så også at takke samme avis
for al den positive omtale, de har givet jer i årenes løb? Eller skal de
også til at stoppe med dén slags skriverier? Det kunne jo "støde nogen"?

2. Næste gang der er overenskomstforhandlinger, vil I så også huske at lytte
og tage hensyn til modparten, og eventuelt rådføre jer med den nærmeste
imam-klub, Islamisk Trossamfund, pensionerede ambassadørers og fallerede
lige-ved-og-næsten-statslederes kaffeklub, samt - vigtigst af alt - godt et
halvt hundrede arabiske landes islamiske ledere? Måske skulle I også lige
tjekke, om I eventuelt er i uoverensstemmelse med Koranen og Sharia-loven?
Bare så I ikke uforvarende kommer til at støde nogen?

3. Er I ikke en flok fede, griske hyklere, der kun kan tænke i seddelbundter
og beløbskolonner, og kun bekymrer jer for, om I krænker og støder nogen,
når det går ud over jeres egen pengepung? Respekterer I Mohammed? Eller kan
I bare ikke klare, når mandfolke-attitude og overlevelsesvilje får en smule
økonomiske konsekvenser i en periode?

4. Hvad vil I sælge danskernes (ytrings-)frihed for?

5. Hvad ville I sælge jeres gamle mor for?

6. Har I overvejet, om det kunne krænke og støde nogen, at store danske
virksomheder uden at blinke laver milliardforretninger med diktatoriske
stater, som holder slaver, stener og halshugger eller lemlæster folk ved
lov, udøver fuld apartheid-politik med hensyn til muslimer og ikke-muslimer,
anser kvinder for at være mandens ejendom og kun halvt så meget værd som en
mand, skærer kønsorganerne af deres små piger - og konstant leverer store
mængder ressourcekrævende "flygtninge", terrorister og had-propaganda til
vestlige lande, herunder Danmark?

7. Har I nogensinde overvejet, hvordan mange danskere kunne være ret
krænkede og stødte over jeres til landsforræderi grænsende fejhed og
behage-liderlighed i forhold til fjender af det danske og andre vestlige
samfund?

8. Har I spekuleret over, hvad pokker det overhovedet rager fremmede stater,
hvad danske aviser skriver eller tegner, eller om mennesker, der frivilligt
har slået sig ned i Danmark, føler sig krænkede og stødte over dansk
pressefrihed, ytringsfrihed og humor?

9. Har I spekuleret over, hvad fremmede staters mening om dansk presses
udgydelser og dansk samfundsdebats farve, tone og form egentlig rager os?

10. Og til sidst: Hvad rager det jer?

begin 666 icon_smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,.`/_J`$5%10```/_.`/_)`/^T`/Z=`/_^D__]$_______
MQS,S,___Z__E`````````"'Y! $```X`+ `````/``\```1;T$D9:IW85:;.
M&1<6< @"G(,13$$G""?PIJMVF'$.:@H.GS^"*G #QH*%RB''!!"2`=.B"5@\
G*P/9:[L5K@)906(\%A!VFL&@P3736&J"7/X6!0KXPC##LM0F$0`[
`
end

Fra : Pjensen73

Dato : 28-01-06 00:26

> [...]
>
> 9. Har I spekuleret over, hvad fremmede staters mening om dansk presses
> udgydelser og dansk samfundsdebats farve, tone og form egentlig rager os?

Den slags mennesker er parat til hvad som helst, bare der er skillinger
i luften.
Vi burde egentligt boykotte de virksomheder der sælger til diktatoriske
lande.

Fra : Snurrberget

Dato : 28-01-06 04:13

> Den slags mennesker er parat til hvad som helst, bare der er skillinger
> i luften.
> Vi burde egentligt boykotte de virksomheder der sælger til diktatoriske
> lande.

Så sandt... jeg husker klynkeriet fra de danske virksomheder da Danmark
"beklagede" sig over Kinas forhold til menneskerettigheder...
De Danske virksomheder mente tilsyneladene at eksport gik frem for
rettigheder for de enkelte mennesker. Politik var bestemt ikke noget
politikere skulle blande sig i hvis det gik ud over eksporten.

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 18:27

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> 10. Og til sidst: Hvad rager det jer?

DI er til for at sikre dansk industris interesser. Det er ikke noget
politisk organ.
Når JPs billeder er starten på en ballade der kan ramme dele af dansk
industri, så er det deres pligt at påvirke hvad de kan.
Det er helt OK at DI beder JP om en stillingtagen.

--
Tom