Barnligt
Fra : Pjensen73

Dato : 27-01-06 03:37

Hold kæft hvor er det dog barnligt at Saudi-Arabien hjemkalder deres
ambasaddør pga. nogle skide tegninger i Jyllandsposten.
Helt ærligt. Den sag er sgu det rene parodi.
Selvfølgelig skal danmark ikke sige undskyld, fordi vi bruger vores
ytringsfrihed.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-01-06 04:26

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> writes:

> [...]
> Helt ærligt. Den sag er sgu det rene parodi.
> Selvfølgelig skal danmark ikke sige undskyld, fordi vi bruger vores

Det er slet ikke sikkert at hjemkaldelsen af ambassadøren handler om
Arla, Jyllands-Posten eller danmark. Jeg har set en kommentar der gik
på at der var et røgslør over den årligt tilbagevendende kritik af de
Saudi-Arabiske myndigheders manglende evne til at forhindre
nedtrampningen af pilgrimme i Mekka.

Uheldigt for Arla, men ikke noget der skal tages som udtryk for andet
end at den Saudiske regering kender udtrykket "Det bedste forsvar er
et angreb".

//Wegge

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 06:01

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
> [...]
> de
> Saudi-Arabiske myndigheders manglende evne til at forhindre

Ja at gøre panikholocaustning af egne fromme troende til en vedvarende
tradition er bevis på at muslimer kan ikke stikke en pind i en lort
uden at ødelægge begge dele.

Huse med revner i, som dimensioneredes til landsby-Mekka styrter ned
og holocaust-lemlester og massemyrder, fordi eneste værn mod
ramadanens hundreddobling af byens befolkning er at et par soldater
kommanderes ud at vise vej.
Broer styrter sammen osv osv
Har de lært selv at trykke på PUMP OP knappen vedr de
amerikansk-designede, Kina-fremstillede olie-installationer, som de
skylder alt?

Fra : B. Nice

Dato : 27-01-06 07:11

On 27 Jan 2006 04:25:54 +0100, Anders Wegge Jakobsen
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
>
> Uheldigt for Arla, men ikke noget der skal tages som udtryk for andet
>end at den Saudiske regering kender udtrykket "Det bedste forsvar er

Netop. Sagen er blot endnu et af mange eksempler på hvordan religion
bruges som magtmiddel til at forføre masserne.

/B. Nice

Fra : Jim

Dato : 27-01-06 11:13

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Det er slet ikke sikkert at hjemkaldelsen af ambassadøren handler om
> Arla, Jyllands-Posten eller danmark.

Næ, jeg tror snarere, at SA's ambassadør skal have et brev med til den
danske statsminister om, at han skal pålægge Arla at ændre navn.
Sauderne kan umuligt ligge med rumpetten i vejret og derefter råbe *Arla
Uakhbar*... Arla er stor..
Specielt ikke, når de boycotter selskabet.
Iøvrigt burde de have nok i at 'boycutte' deres drengebørn.. ;0)

J.

Fra : Martin

Dato : 27-01-06 11:41

Anders Wegge Jakobsen skrev:

> Uheldigt for Arla, men ikke noget der skal tages som udtryk for andet
> end at den Saudiske regering kender udtrykket "Det bedste forsvar er
> et angreb".

Hørte i morges at DK for nogle år siden havde valgt efter regerings-
og industripres, ikke at sende et BBC tv-program der omhandlede en
saudisk prinsesses død i forbindelse med et uønsket ægteskab. De
vestlige lande der viste programmet i TV blev handels boykottet af
sauderne og deres ambassadører fik at vide de var uønskede i landet.

Da lærte sauderne at mht Danmark gælder ordsproget: "If they hurt our
prophet, hurt their profit."
Og det er ikke løgn. Arla, Dansk Industri og flere herinde har givet
udtryk for deres økonomiske mishag. Det er trist. Nok er vi en nation
af kræmmere, men...............!

Mvh
Martin

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-01-06 13:34

ok så beduinerne vil boycotte danske landbrugsprodukter.So be it. Jeg har
intet imod det går Arla lidt skidt. Måske de bare skal til at udse sig nogle
fremtidssikrede markeder. De arabiske lande bliver alligevel 3.verdens lande
uden økonomi når olien slipper op. Så er det smartere at handle med lande
hvis økonomi er baseret på højteknologi og produktion af varer som tilfældet
er i sydøst asien og tildels kina.

Noget andet er : nogle bør altså forklare disse beduiner at staten ikke har
mulighed for at gribe ind i JP sagen. Men de kan da selv lægge sag an ved
domstolene hvis de føler sig krænket. Det kan vel ikke være økonomiske
midler til advokatbistand de mangler ?
At de så højst sandsynlig vil tabe en sådan sag er en anden sag. Jeg tror
ikke profetten muhammed har høj nok gejstlig status til at han kan komme ind
under blasfemi paragraffen. Det kan kun forhånelse af Allah/Gud himself.