Artige dhimmier i det norske Udenrigsminis~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-01-06 22:46

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/26/455939.html

Føj for den lede, hvor er det dog direkte afskyvækkende ulækkert at se
hvordan embedsmænd i det norske Utenrikesdepartement godvilligt kaster
sig pladask på maven for den totalitære terrorideologi Islam...

Så må man jo spørge de evigtklynkende halal-vrag herinde: Er det sådan,
I mener at Danmark skal gøre? Altså rulle rundt på ryggen og pive, lige
så snart nogle åbenlyst vanvittige fundamentalister måtte føle sig
fornærmede over at vi blot benytter vores ytringsfrihed?

I så fald må jeg sige at jeg virkelig skammer mig over jeres helt
uhyggelige, usle fejhed: Tag jer sammen!

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-01-06 23:14

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
>
> I så fald må jeg sige at jeg virkelig skammer mig over jeres helt
> uhyggelige, usle fejhed: Tag jer sammen!

har du set nogen argumentere for at vi skal "rulle rundt på ryggen"???

så mon ikke den der skal tage sig sammen er dig?

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 26-01-06 23:19

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> har du set nogen argumentere for at vi skal "rulle rundt på ryggen"???
>
> så mon ikke den der skal tage sig sammen er dig?

Ja, du er da en dhimmie af første karat...

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-01-06 00:56

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, du er da en dhimmie af første karat...

og du snakker som du har forstand til

Peter

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-01-06 23:45

Peter K. Nielsen skrev:

> har du set nogen argumentere for at vi skal "rulle rundt på ryggen"???

Jada. Flere herinde mener tydeligvis at JP har "opført sig krænkende" og
at statsministeren derfor skal beklage offentligt over for de fornærmede
muslimer!

Og hvad er det så at han skulle "beklage"? At han ikke umiddelbart har
ret til at lade satiretegnerne og JPs redaktion halshugge offentligt?

> så mon ikke den der skal tage sig sammen er dig?

Sig mig, er du slet ikke klar over at nogle - endog også nogle meget
fremtrædende - personer i det danske samfund åbenbart helt alvorligt
mener at hensynet til muslimer og deres totalitære ideologi spiller en
større rolle end ytringsfriheden?

Fatter du da slet ikke hvor afsindigt farlige konsekvenser det her kan
få, hvis man giver efter for muslimernes åbenlyst latterlige,
selvhøjtidlige krav om ubetinget "respekt" for Islam?

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-01-06 00:57

> Jada. Flere herinde mener tydeligvis at JP har "opført sig krænkende" og
> at statsministeren derfor skal beklage offentligt over for de fornærmede
> muslimer!

hvem ??? jeg har ikke set nogen indlæg der argumenterer for det

Peter

Fra : HrSvendsen

Dato : 27-01-06 00:12

Peter K. Nielsen wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
> message news:43d94302$0$46984$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> har du set nogen argumentere for at vi skal "rulle rundt på ryggen"???

Så ville Anders vel ikke spørge om der er nogen af de ... osv. som ønsker vi
skal gøre som nordmændene?

Hvad synes du, vi skal gøre? Skal vi give fundaerne en undskyldning for at
have trådt på deres middelalderlige ligtorne. Fortæl hvad du synes, vi burde
gøre i forhold til fundaernes rasen.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-01-06 01:00

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvad synes du, vi skal gøre? Skal vi give fundaerne en undskyldning for at
> have trådt på deres middelalderlige ligtorne.

Fortæl hvad du synes, vi burde
> gøre i forhold til fundaernes rasen.

Tilbyde dem et kursus i hvordan et demokratisk samfund er opbygget, og
forklare dem hvad en fri presse og ytringsfrihed er for nogle størelser og
hvordan de fungerer.

Og så iøvrigt holde fast i at en regering ikke har nogen somhelst mulighed
for at bestemme hvad der skal og ikke skal stå i en avis. og at vi heller
ikke har muglihed for at give vores regring den mulighed

Peter

Fra : Tim

Dato : 27-01-06 16:48

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> [...]
>
> Tilbyde dem et kursus i hvordan et demokratisk samfund er opbygget, og
> forklare dem hvad en fri presse og ytringsfrihed er for nogle størelser og

[snip]

Sende dem på et kursus?????

Nu har jeg fandengaleme hørt det med!!

Du lever sgu' da på en helt anden planet Peter.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-01-06 23:56

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> [snip]
>
> Sende dem på et kursus?????
>
> Nu har jeg fandengaleme hørt det med!!
>
> Du lever sgu' da på en helt anden planet Peter.

sjovt nok så vidste jeg at du ville komme med et svar i den retning.

Peter

Fra : Tim

Dato : 28-01-06 02:45

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> sjovt nok så vidste jeg at du ville komme med et svar i den retning.

Så lidt forstand har du dog tilbage. Det er positivt.

Tim

Fra : Tony

Dato : 26-01-06 23:14

meddelelse news:43d94302$0$46984$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> I så fald må jeg sige at jeg virkelig skammer mig over jeres helt
> uhyggelige, usle fejhed: Tag jer sammen!

Bare rolig, vi har nosser af stål.

Det er mere end hvad de Norske embedsmænd har.

Tony

Fra : Peter Bang

Dato : 26-01-06 23:50

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev:
> [...]
>
>I så fald må jeg sige at jeg
>virkelig skammer mig over jeres helt
>uhyggelige, usle fejhed: Tag jer sammen!

Dybe vejrtrækninger og et glas mælk, Anders.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-01-06 00:46

Peter Bang (slet 6X9K6) skrev:

> Dybe vejrtrækninger og et glas mælk, Anders.

Spar mig dine ynkelige insinuationer.

Sig mig, fatter du overhovedet de langsigtede implikationer af at man
blot tilonærmelsesvist skulle foregive at efterkomme disse rablende
sindssyge krav om en aldeles ensidig "respekt for Islam"?

Tilsyneladende ikke, vel? Det er ikke noget du tænker over, kan jeg
forstå på dig? Eller vælger du bare at se stort på konsekvenserne, fordi
du hellere forfængeligt vil foregive at være såkaldt "politisk korrekt"?

Det er dèt, der til tider kan gøre mig så direkte afmægtigt rasende ved
en sag som denne: Ikke at nogle fundamentalistiske muslimer ter sig som
de nu engang gør, men derimod at der altså i ramme alvor er danskere,
der tilsyneladende tror fuldt og fast på pragmatisme over for disse
psykopater og på at man skal være så "tolerant" og "imødekommende" som
muligt, "...så lader de os sikkert også være i fred": NEJ, DE GØR IKKE!
Det er jo for pokker hele lektionen fra Islams snart 1400-årige
erobringshistorie - hvis taktiske forskrifter tilfældigvis er at finde i
selve de muslimske "hellig"-skrifter, hvor Muhammed direkte foreskriver
dem - at disse fanatikere simpelt hen ikke stiller sig tilfreds før de
har erobret hele lande og taget de "vantro" indbyggere, de ikke direkte
har myrdet, til slaver!

Du kan måske finde det gammeldags, javel, men det er altså det AKTUELLE
forbillede for en uhyggelig mængde ganske NULEVENDE (og endda også
HERBOENDE) muslimske fundamentalister med ambitioner om at undertvinge
sig vestens demokratiske nationer og gøre dem til en del af et
verdensomspændende islamisk khalifa-teokrati.

Og det er om nogen disse mennesker, man gør en helt enorm tjeneste ved
ligefrem at ville "diskutere" en PRINCIPIELT INDISKUTABEL ytringsfrihed,
når den altså tilfældigvis bruges imod Islam!

Fatter du slet ikke, hvad det er for en grufuld, teokratisk
totalitarisme, der her stikker hovedet frem?

Eller mener du virkelig i ramme alvor at det er vigtigere at pleje din
egen personlige "politisk-korrekte" forfængelighed end at forsvare dine
dyrekøbte demokratiske rettigheder?

Kan du slet ikke se hvor langt vi i så fald allerede er nået ud ad et
helt galt spor til islamisternes fordel, hvis Islam pludselig - som man
f.eks. har set det diskuteret i England - ikke må kritiseres med
vanvittige henvisninger til "hate-speech", desuagtet at hele denne
"religion" NETOP bygger på et erklæret, fundamentalt had til alle
ikke-muslimer?

Anders Peter Johnsen

Fra : Henri Gath

Dato : 27-01-06 01:02

meddelelse news:43d95f4f$0$46990$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> henvisninger til "hate-speech", desuagtet at hele denne "religion" NETOP
> bygger på et erklæret, fundamentalt had til alle ikke-muslimer?

Jamen, han er jo dhimmie........hvordan skulle han turde tale imod sine
Herrer? I hans tilstand er alt lige godt.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 07:52

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> dhimmie

Staves »dhimmi«, også på engelsk. Jeg har bare set stavefejlen /for/ tit
nu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
http://da.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-01-06 01:51

> [...]
> vanvittige henvisninger til "hate-speech", desuagtet at hele denne
> "religion" NETOP bygger på et erklæret, fundamentalt had til alle

Vi kunne jo starte med at fjerne den famøse blasfemi paragraf i
straffeloven.
Herefter kan vi gøre det klart ved opstramning af vores lovgivning at ingen
grupperinger eller ideologier der virker ved vold, intollerance,
indskrænkning af demokratiet og diskrimination er tolereret i dette land.
Alle skal vha. lovgivning (og meget strenge straffe) lære at krænkelse af de
demokratiske principper (heri indberegnet yttringsfriheden) og retslige
principper medfører at hammeren falder hurtigt , tungt og hårdt!

Jeg tænker egentligt tit på om venstreorienterede egentlig sympatiserer med
folk der går ind for flg:

- Krænkelse af kvinders rettigheder (bl.a. i deres udfoldelser i det
offentlige rum)
- Afskaffelse af demokratiet
- Anvendelse af vold , terror og mord for at nå sine mål
- Undertrykkelse af anderledes tænkende (bl.a. folk der tror på en anden
religion)
- Undertrykkelse af homoseksuelle, biseksuelle og andre seksuelle
minoriteter
- Undertrykkelse af yttringsfriheden
-mv. ??

Jeg er klar over at ovenstående ikke kun passer på ekstremistiske tilhængere
af islam. En del af det ovenstående passer fint på andre grupperinger også:
nazister, kommunister (med undtagelse af undertrykkelse af kvinder) mv.

Men det er ganske korrekt at religionen Islam har hellige skrifter der
opfordrer til kvindeundertrykkelse, afskaffelse af demokratiet, anvendelse
af vold,terror og mord og undertrykkelse af minoriteter. Og dette skal man
selvfølgelig have ret til til enhver tid at omtale. Bare man husker at
kristendommen også har en sort historie specielt den romersk katolske
kirke!. Så generelt bør man vel advare mod enhver form for ekstremisme og
ikke identificere sig alt for meget med kristendommen.

Alle ideologier og religioner der vil indskrænke mennesker udfoldelses
muligheder: deres frihed, bør bekæmpes!

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 07:59

Jan Pedersen <jantheman28@hotmail.com> wrote:

> Bare man husker at kristendommen også har en sort historie specielt den
> romersk katolske kirke!. Så generelt bør man vel advare mod enhver form
> for ekstremisme og ikke identificere sig alt for meget med kristendommen.

Der er en grund til at have en statskirke - det letter kontrollen med de
religiøse følelser, der ellers let kan gå over gevind.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bang

Dato : 27-01-06 09:56

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev:

> [...]

Ork jo. I den forbindelse skal jeg dog beklage, at et par
tegninger i JP, og nogle diplomaters ønske om at vise ubehag
derved, ikke rigtigt kan få mig til at løbe skrigende rundt.

>Tilsyneladende ikke, vel? Det er
>ikke noget du tænker over, kan jeg
>forstå på dig?

Vil du eventuelt kort forklare, hvorfra denne forståelse
stammer?

Men jo. Det er i høj grad noget jeg tænker over. Men er det
nødvendigt, at løbe rundt i cirkler og råbe 'dhimmi' til gud og
hver mand?

>Eller vælger du bare
>at se stort på konsekvenserne, fordi
>du hellere forfængeligt vil foregive
>at være såkaldt "politisk korrekt"?

Jeg foregiver skam ikke noget som helst. Jeg foreslå blot, at du
burde drikke et glas mælk og trække vejret. Lidt rationel
opførsel ville klæde situationen, der jo ikke just er præget af
almen dannelse. En sejr i sig selv for de mellemøstlige
tågehorn.

>Det er dèt, der til tider kan gøre
> [...]

Det er muligt. Har det en større effekt, hvis vi i den - i denne
tråds så populære - politisk ukorrekte version alle tér os som
idioter, der med fråde om munden, mobiliserer samme åndsforladte
niveau, som amøberne i Riyadhs gader?

>Det er jo for pokker hele lektionen
> [...]

Ja, det er helt sikkert en festlig gammel bog.

>Du kan måske finde det gammeldags,
> [...]

Sikkert. Og alternativet til de religionshungrende ekstremister
skulle så være en version, hvor vi andre så render skrigende
rundt og slår dem i hovedet, fordi vi i et eller andet
guddommeligt øjeblik har fået den idé, at vores hysteriske
reaktion skam er hysterisk på en mere civiliseret måde?

> [...]
>PRINCIPIELT INDISKUTABEL
>ytringsfrihed,
>når den altså tilfældigvis bruges imod Islam!

Man kunne også vælge en model, hvor man trækker på skuldrene af
tåbelighederne, fremfor højlydt at signalere, hvor meget det
egentlig bekymrer os, hvad Saudi Arabien mener om danske
forhold. Alene din reaktion på tingenes tilstand viser jo
diverse ekstremister, hvor skrøbelig du er. Forventeligt, men
ikke ligefrem præget af taktisk snilde.

>Fatter du slet ikke, hvad det er for
>en grufuld, teokratisk
>totalitarisme, der her stikker
>hovedet frem?

Jojo. Og hvis du spørger pænt skal jeg nok skaffe grædekoner og
hujende horder til at bakke det op. Det kunne være kønt, ikke?

>Eller mener du virkelig i ramme
>alvor at det er vigtigere at pleje din
>egen personlige "politisk-korrekte"
>forfængelighed end at forsvare dine
>dyrekøbte demokratiske rettigheder?

Mine demokratiske rettigheder indebærer blandt andet, at jeg
overlader diplomatiske kriser til diplomatiet. Ligesom
demokratiet også indebærer, at du naturligvis må løbe råbende
rundt i gaderne for derved at vise dit alternativ til et
islamistisk paradis.

Men ophidsede demonstrationer, slagord og massehysterisk
selvsving pga. nogle religiøst motiverede politikeres
åndsforladte udmeldinger er ikke just den hverdag jeg ønsker at
fremme. Min forfængelighed forbyder mig simpelthen at synke så
dybt. Jeg må så formode, at du ikke er enig. Men hils endelig.

>Kan du slet ikke se hvor langt vi i
> [...]

Tillad mig at henlede din opmærksomhed på, at diskussion er
tilladt. Alt andet er totalitarisme. Og det kan vi jo ikke lide,
vel?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-01-06 11:23

Peter Bang (slet B3BSK) skrev:

> Ork jo. I den forbindelse skal jeg dog beklage, at et par
> tegninger i JP, og nogle diplomaters ønske om at vise ubehag
> derved, ikke rigtigt kan få mig til at løbe skrigende rundt.

Undskyld, hvor er det lige at du mener at se undertegnede "løbe
skrigende rundt"?

Jeg skriver i dette debatforum, javel, men jeg opfører mig altså ikke
som disse muslimer, der ligefrem fysisk rejser rundt og bagtaler Danmark...

> Vil du eventuelt kort forklare, hvorfra denne forståelse
> stammer?

I dine evige søgte apologier af fundamentalistiske muslimer, som sjovt
nok oftest - nøjagtigt som her - i mangel af bedre består i personlige
modangreb på debattører der påpeger problemer med selvsamme
fundamentalistiske muslimer: Du vil her neddysse hele problemet og
nærmest fremstille undertegnede som en vanvittig hysteriker, mens du
tilsyneladende vælger at overse selve problemet ved at man i givet fald
skulle efterkomme disse afsindige krav om begrænsning af ytringsfriheden...

> Men jo. Det er i høj grad noget jeg tænker over. Men er det
> nødvendigt, at løbe rundt i cirkler og råbe 'dhimmi' til gud og
> hver mand?

Jeg løber ikke rundt i cirkler og råber efter folk: Jeg påpeger blot at
der i dette tilfælde klart er tale om en fej og kuet slavementalitet
over for Islam, den såkaldte "dhimmitude", hos disse norske embedsmænd.

> Jeg foregiver skam ikke noget som helst. Jeg foreslå blot, at du
> burde drikke et glas mælk og trække vejret.

Igen disse latterlige, nedladende "gå efter manden og ikke
bolden"-insinuationer, tsk...

> Lidt rationel
> opførsel ville klæde situationen, der jo ikke just er præget af
> almen dannelse.

Vi har jo tydeligvis dèt problem, at nogle i ramme alvor opfatter
underkastelse over for islamiske normer som "taktfuld og dannet
opførsel", hvilket jeg finder direkte forfærdeligt naivt.

> En sejr i sig selv for de mellemøstlige
> tågehorn.

Situationen er tilspidset og der findes altså ikke umiddelbart nogen
mulighed for "cool" kompromis: Enten står man fast på sin ytringsfrihed
eller også lader man den langsomt udhule gennem islamisternes
salami-taktik ved at række dem indtil flere proverbielle lille-fingre...

> [...]
> tråds så populære - politisk ukorrekte version alle tér os som
> idioter, der med fråde om munden, mobiliserer samme åndsforladte

Hvor er det dog du mener at ser danskere, der skulle opføre sig sådan?

Er det egentlig ikke bare en tilbagevendende hallucination hos dig, når
du altså tilsyneladende insisterer på at ville opfatte danskerne som
nøjagtigt lige så primitive som de religionshysterisk nærtagende arabere?

> Ja, det er helt sikkert en festlig gammel bog.

Som påpeget herunder: Problemet IDAG er altså at herboende arabiske
teenagedrenge - og uhyggeligt nok nu også nogle åbenlyst sindsforvirrede
danske konvertitter af "Mussa" Kronholt-typen - faktisk opfatter denne
bog og dens syge militant-religiøse forskrifter som værende NØJAGTIGT
lige så gældende idag som for knap 1400 år siden! Så fat det dog!

> [...]
> guddommeligt øjeblik har fået den idé, at vores hysteriske
> reaktion skam er hysterisk på en mere civiliseret måde?

Hvem er det, du mener der "slår andre i hovedet"?

Lever du i en glasklokke på bunden af Stillehavet eller hvad?

Er du fuldstændig ubekendt med at det helt konkret konstaterbare
hovedproblem med "folk der slår hinanden i hovedet" herhjemme snarere er
de kriminalitetsproblemer, som indvandrere afrundet af denne erklærede
voldsideologi efterhånden dagligt påfører danske medborgere?

Og er det disse mennesker, du tilsyneladende bare mener at man skal
ignorere, "så det helt sikkert går over af sig selv" eller hvad?

> [...]
> forhold. Alene din reaktion på tingenes tilstand viser jo
> diverse ekstremister, hvor skrøbelig du er. Forventeligt, men

Min reaktion skyldes populært sagt snarere såkaldte "socialister" i
Folketinget end Saudiaraberne: Vi har højstående politikere - og
embedsmænd - i dette land, som i ramme alvor kritiserer statsministeren
for IKKE at ville diskutere ytringsfrihed med nogle aldeles
storhedsvanvittige arabereambassadører, hvorved de nu har den infame
frækhed at påstå at eventuelle - dybt urimelige - sanktioner imod
Danmark dermed skulle være HANS skyld!

Men du finder det altså tilsyneladende "taktisk klogt" blot at trække på
skuldrene over at folk i udlandet prøver at kue din ytringsfrihed og
flere politikere herhjemme faktisk ganske godvilligt stiller sig til
rådighed for dette skumle formål?

> Jojo. Og hvis du spørger pænt skal jeg nok skaffe grædekoner og
> hujende horder til at bakke det op. Det kunne være kønt, ikke?

Sig mig, er du da virkelig imbecil eller hvad?

Ænser du overhovedet ikke, hvor vi sandsynligvis ville have været henne,
hvis det havde været en SR-regering med SF- og Ø-stemmer, vi havde haft
ved magten?

Så havde hhv. Marianne Jelved, Villy Søvndal og Pernille
Rosenkrantz-Theil fra hver sin side sandsynligvis med stort held kunne
afpresse Helle Thorning Schmidt til betingelsesløs efterkommelse af de
arabiske ambassadørers krav, fra førstnævntes side helt sikkert under
stadig skinger påberåbelse af obskure "internationale konventioner"!

> Mine demokratiske rettigheder indebærer blandt andet, at jeg
> overlader diplomatiske kriser til diplomatiet.

Dèt må sgu' da nærmest være et tidligt forsøg på årets vittighed, når
man ser på de tidligere danske ambassadørers utidige og uretmæssige
indblanding i denne sag!!!

> Ligesom
> demokratiet også indebærer, at du naturligvis må løbe råbende
> rundt i gaderne for derved at vise dit alternativ til et
> islamistisk paradis.

Igen dine hallucinationer: Jeg løber aldeles ikke "råbende rundt i gaderne".

Dog har jeg det efterhånden med at føle mig som den legendariske klovn i
den af Søren Kierkegaard fortalte ironiske anekdote om et teater, der
brændte: Teatrets klovn prøvede - i fuld make-up - at få dette ret
simple og letfattelige budskab igennem over for det uvidende publikum,
men det lykkedes ikke, da publikum blot grinede og troede at det var en
del af showet. De skulle nemlig ikke risikere at gøre sig til grin over
for det øvrige medpublikum ved ligefrem at tage klovnen alvorligt...

Ingen af dem overlevede imidlertid denne fatalt forfængelige fejltagelse.

> [...]
> fremme. Min forfængelighed forbyder mig simpelthen at synke så
> dybt. Jeg må så formode, at du ikke er enig. Men hils endelig.

Det er som sagt ikke så meget psykotiske saudiaraberne som psykopatiske
"socialist"-typer i Folketinget, jeg er bange for, for DE er eddermageme
uhyggeligt farlige, når det kommer til at efterkomme absurde krav fra
erklærede islamister!

> Tillad mig at henlede din opmærksomhed på, at diskussion er
> tilladt. Alt andet er totalitarisme. Og det kan vi jo ikke lide,
> vel?

Du kan altså slet ikke se at det bider sig selv i halen, når islamister
på den ene side påberåber sig "beskyttelse fra religiøs forfølgelse",
når deres såkaldte "religion" om noget NETOP er kendetegnet ved manifest
religiøs forfølgelse af alle anderledestroende, vel?

Og du tror altså helt seriøst på at det er et udtryk for ubegrænset
ytringsfrihed at man i ramme alvor giver sig til at begrænse
ytringsfriheden? Det er jo nærmest ligeså paradoksalt som at høre
muslimske kvinder, der hjernevasket påstår at det skulle være
"frigørende" for dem at bære tørklæde....

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 11:55

> [...]

> Jeg påpeger blot at der i dette tilfælde klart er tale om en fej og kuet
> slavementalitet over for Islam, den såkaldte "dhimmitude", hos disse

trældom.

> [...]
> når deres såkaldte "religion" om noget NETOP er kendetegnet ved manifest
> religiøs forfølgelse af alle anderledestroende, vel?

Ja, tænk hvad svaret fra Saudi Arabien ville have været, hvis det
saudiske tilbud om at bygge en wahabitisk stormoské over for Københavns
Universitet Amagers hovedindgang var blevet besvaret med et
gotisk domkirke i Mekka« .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-01-06 12:24

Per Rønne skrev:

> trældom.

Jeg misforstod det nu umiddelbart som en engelsk sammentrækning af
"dhimmi" og "attitude", men okay, nu er det faktisk også ganske svært
egentlig at skelne disse to begreber fra hinanden...

> [...]
> saudiske tilbud om at bygge en wahabitisk stormoské over for Københavns
> Universitet Amagers hovedindgang var blevet besvaret med et

Det er slet ikke engang tilnærmelsesvist plausibelt at de ville
acceptere tilbuddet!

I samme anledning kunne jeg ikke lade være med at grine tørt af det
stinkende selvmodsigende "politisk-korrekte" scenarie i "En kort en
lang" på TV2 forleden: En bøsse, spillet af Mads Mikkelsen, der som
arkitekt deltager i bygningen af NETOP en københavnsk stormoske...

Een ting er at det jo nærmest ville svare til at en jøde frivilligt og
med største entusiasme skulle bygge en udryddelseslejr, men noget helt
andet og mere jordnært er at han formodentlig i virkelighedens verden
slet ikke ville være blevet involveret i projektet, da det stensikkert
ville kunne vække stærkt anstød hos bygherren at en sådan vantro
"haram"-person måtte have haft noget som helst overhovedet at gøre med
bygningen...

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter Bang

Dato : 27-01-06 14:20

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev:

>Undskyld, hvor er det lige at du
>mener at se undertegnede "løbe
>skrigende rundt"?

Vågn op. Jeg siger jo, at det ikke kan få MIG til at løbe skrigende
rundt. Læs det eventuelt en gang til.

Samtidig kan det betragtes som et åbning til dig om, at forklare mig
hvorledes jeg ellers bør tilkendegive mine holdninger
til kravene. Du kommenterede jo lystigt at jeg intet fattede. Hvor du
så end har det fra.

> [...]
>javel, men jeg opfører mig altså ikke
>som disse muslimer, der ligefrem
>fysisk rejser rundt og bagtaler Danmark...

Nå ok. Jeg havde fået den fejlagtige opfattelse, at dit koleriske
indlæg handlede om demokratiets reaktion på muslimers
klager over JPs tegninger. Jeg ser nu, at dit indlæg er et opråb mod
islam generelt. Måske din overskrift og teksten i din
trådstart skulle strammes lidt op.

Jeg synes dog stadig, at du ER en vanvittig hysteriker. Hvilket
sagtens kan forenes med min holdning om at muslimers
utilfredshed med JPs tegninger bør mødes med et skuldertræk.

> [...]
>en fej og kuet slavementalitet
>over for Islam, den såkaldte
>"dhimmitude", hos disse norske embedsmænd.

Jeg påstår ikke at du løber nogen som helst steder. Jeg spørger om det
er nødvendigt, at løbe rundt i cirkler for at vise
at man er utilfreds.

>Igen disse latterlige, nedladende "gå
>efter manden og ikke
>bolden"-insinuationer, tsk...

Fint nok. Hids dig endelig op. Alt det du lyster.

>Vi har jo tydeligvis dèt problem, at
> [...]

Det er også muligt, at de blot finder det pragmatisk. Det med
'taktfuld og dannet opførsel' har du jo selv opfundet.

>Situationen er tilspidset og der
> [...]

Det er ikke korrekt. Der findes utallige måder at reagere på. En af
dem er, at forklare de formørkede sjæle, at deres
holdning er taget til efterretning og at det i øvrigt ikke får
indflydelse på regeringens forhold til dansk presse. Tak
fordi I kom.

Nu har vi i stedet en situation, hvor nordmænd træder sig selv over
tæerne, og det danske udenrigsministerium og ministeren
løber spidsrod mellem ambassadører, erhvervsliv og vælgere. Ynkeligt
oprydningsarbejde. Blot fordi statsministeren ikke
føler det belejligt at eksportere lidt af hans store demokratiske
viden ... men åbenlyst lader andre om det i stedet.

>Hvor er det dog du mener at ser
>danskere, der skulle opføre sig sådan?

Vågn op. Jeg ser ingen danskere opføre sig sådan. Jeg spørger, om det
ville have en bedre effekt, hvis danskerne opførte
sig sådan?

>Er det egentlig ikke bare en
>tilbagevendende hallucination hos dig, når
> [...]

Du har misforstået en del. Jeg opfatter ikke danskerne som nøjagtigt
lige så primitive som religionshysteriske muslimer.
Jeg opfatter derimod enkelte af dette forums talenter som amøber.

>Som påpeget herunder: Problemet IDAG
> [...]

Det har jeg skam fattet. Jeg har også forstået, at denne tilstand i
nogens øjne er blevet væsentligt forbedret ved
lanceringen af JPs tegninger.

Og jeg har også forstået, at JP naturligt har frihed til at ytre sig
med tegningerne, men at det er mere problematisk når
andre benytter selvsamme ytringsfrihed til at kommentere deres
negative holdning til eksempelvis statsministerens
håndtering.

>Hvem er det, du mener der "slår andre i hovedet"?

Vågn op. Jeg spørger om det er alternativ. Men jeg formoder nu, at det
flytter rigeligt, hvis man ytrer sig om 'dhimmier' i
dk.politik.

> [...]
>helt konkret konstaterbare
>hovedproblem med "folk der slår
>hinanden i hovedet" herhjemme snarere er

Nej, det er jeg udemærket klar over. Har du en pointe?

>Og er det disse mennesker, du
>tilsyneladende bare mener at man skal
>ignorere, "så det helt sikkert går
>over af sig selv" eller hvad?

Har jeg foreslået, at man skal ignorere kriminalitet? Kan du eventuelt
give et par stikord til, hvor jeg stiller et sådan
forslag?

Korrekt. Det er selve essensen. Hvorfor insisterer du på at debatere
situationen? Lad dog de formørkede sjæle i Saudi
Arabien tage debatten selv. Hvorfor lade os ryste over, at
ambassadøren er kaldt hjem? Hvorfor stille til skue, at vi er
dybt berørt af deres holdning til vores ytringsfrihed? Hvorfor ikke
blot konstatere vores regler på området og så komme
videre?

>Min reaktion skyldes populært sagt
> [...]

Det er noget småtskåret, at tilskrive 'socialisterne' protesterne.
Protester er kommet fra en noget bredere front, ligesom
enighedstilkendegivelser er kommet fra en bred front.

Heldigvis er det sådan at alle har mulighed for at komme til orde. Og
heldigvis fremstår politikere og embedsmænd ikke som
en ensrettet flok, der alle mener det samme om alting. Den slags kan
man jo opleve i eksempelvis Saudi Arabien. Jeg synes
ikke det er så fantastisk. Beklager.

>Men du finder det altså
> [...]

Folk må da mene hvad de vil. Er det ikke den ytringsfrihed, som skal
forsvares? Eller ser du hellere, at vi nedlægger
ytringsfriheden i et forsøg på at fremstå, som hårdt kæmpende for
netop ytringsfriheden? ... tanken alene forekommer
latterlig og hyklerisk.

>Sig mig, er du da virkelig imbecil eller hvad?

Overhovedet ikke. Jeg tror da at det kunne være rigtig kønt. Og et
morsomt skue.

>Ænser du overhovedet ikke, hvor vi
> [...]

Det er muligt.

Og sådan er det jo med demokrati. Vindene blæser og forskellige
observanser sidder ved roret på skift. Foretrækker du, at
vi i lighed med dit ønske om at nedlægge ytringsfriheden for at
forsvare ytringsfriheden, også nedlægger demokratiet for at
forsvare demokratiet?

>Dèt må sgu' da nærmest være et
>tidligt forsøg på årets vittighed, når
>man ser på de tidligere danske
>ambassadørers utidige og uretmæssige
>indblanding i denne sag!!!

Vil du eventuelt kort forklare, hvorledes en pensioneret diplomat
forholder sig uretmæssigt ved at ytre sig? Og eventuelt
forklare, hvorfor ytringsfrihed gælder JP og ikke gælder tidligere
ambassadører?

>Igen dine hallucinationer: Jeg løber
>aldeles ikke "råbende rundt i gaderne".

Nejnej, for pokker da. Du er i total kontrol. Men du MÅ gerne løbe
råbende rundt. Det er hele pointen med demokratiet.

>Dog har jeg det efterhånden med at
> [...]

Jeg tror ikke du skal lægge for meget i det. Du er i forvejen ikke
nogen showmand, der har bifaldende flokke omkring dig i
noget væsentligt omfang. Alligevel kan der være noget om det med
klovnen ...

>Det er som sagt ikke så meget
> [...]

Jaja ..... og synge mange, lange, bange sange .....

Egentlig må det være trist for dig, at Saudi Arabien er så muslimsk.
De har ellers et tilpas enfoldigt system, som ville
passe dig glimrende. Hvad med DR Congo?

>Du kan altså slet ikke se at det
> [...]

Joda. Det fremstår noget hyklerisk. Er der en pointe?

> [...]
>muslimske kvinder, der hjernevasket
>påstår at det skulle være
>"frigørende" for dem at bære tørklæde....

.... Ja, andres udtalelser skal man ikke sådan tage for gode varer,
mens dine udtalelser naturligvis er det pureste guld.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 07:52

> [...]

> I så fald må jeg sige at jeg virkelig skammer mig over jeres helt
> uhyggelige, usle fejhed: Tag jer sammen!

Ja, man kan i hvert fald med rette spørge om den norske
udenrigsministers demokratiske grundholdning, når han mener, at brevet
til ambassadørerne ikke skal offentliggøres hjemme , »for at sagen ikke
blæses op«.

Ytrings- og informationsfriheden er en helt central forudsætning for
demokratiet, en helt central forudsætning for demokratiet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : W.P.

Dato : 27-01-06 13:09

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i melding

> [...]
>
> Ytrings- og informationsfriheden er en helt central forudsætning for
> demokratiet, en helt central forudsætning for demokratiet.

Tjah....Nu forholder det jo sig sådan at de norske medier ikke har en så
massiv opdækning af hvad der rører sig uden for dette indelukkede land, men
efterhånder er der så utroligt mange danskere der har bosat sig her, så
piben skal nok få en anden lyd her også.

Vi har yttringsfrihed, men vi har også en voldsom undertrykkende statsmagt,
der gang på gang på ulovlig vis krænker grundloven, der oven i købet er
skrevet på mere en 50 % dansk.

Det alle væreste er vel nok at racismeparagraffen i dette land kun kommer
kun muslimer tilgode, og den ekstreme racisme der også på det tydeligste
fremkommer udøves af muslimerne imod nordmænd, og det foregår helt
ustraffet, trods racismelovgivningen.

Hvis du anmelder en muslim for æreskrænkelser, eller noget andet, da kommer
racisme paragraffen straks i anvendelse imod dig, da i og med at du anmelder
en muslim for et eller flere strafbart forhold, så er du pr. definition
racist i ordets bogstavelige forstand. Du har jo anmeldt en stakkels
"uskyldig muslim", og nu skal du straffes.

Men danskerne i dette land skal nok få åbnet kæften, vi er ikke vant til at
blive undertrykket af Stalin-lignende stats tilstande.

Demokrati i norge er for tiden ikke eksisterende, det er socialdemokraterne
(Arbeider Partiet) der stort set udøver den undertrykkende magt, og igen
sørger for at byrokratiet er til de grader så stramt, at du som enkeltperson
aldrig får chancen til at få en finger i jorden.

Altså vi har yttringsfrihed her, men byrokratiet har ud over lov værket,
også oparbejde det de kalder for "regelværket", der igen kan i
politisk-byrokratisk maner bruges til at anvende en bestemt lovparagraf der
i første omgange er ment til at beskytte dig, til nu at straffe dig, for det
siger regelværket.

Altså: Det er efter loven i orden at du køber dig en bil, men alene det
faktum at du dermed ejer en bil siger straks at du også pr. definition en
forbryder der skal straffes, fra samme sekund du tager bilen i anvendelse.

Eller med andre ord: Det er i orden at du har lært dig at gå, men det er
ikke ensbetydende med at du får lov til at røre på dig.

Det er i orden at du har lært dig at snakke, men bortset fra det skal du
bare holde kæft.

Det er i orden at du har lært dig at skrive/læse, men du har bare at holde
det for dig selv.

Du har friheden til at handle selv, så længe du bare ikke gør noget som
helst!

Hvem i alverden har fortalt dig at vi ikke har demokrati i Norge? ...:)

W.P.
Westai Posten
www.westai.com

Fra : Zeki

Dato : 27-01-06 09:15

> [...]
> hvordan embedsmænd i det norske Utenrikesdepartement godvilligt kaster sig
> pladask på maven for den totalitære terrorideologi Islam...

Hvad bruger du så tiden på herinde? Bør du ikke have travlt med at gå rundt
og anmelde alle der taler arabisk til politiet?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-01-06 11:56

Zeki skrev:

> Hvad bruger du så tiden på herinde? Bør du ikke have travlt med at gå rundt
> og anmelde alle der taler arabisk til politiet?

Lad mig formulere det på denne måde: Jeg er blevet for gammel til at
falde for disse perverse taqiya-løgne om Islam som værende "fredens
religion". Tværtimod stiller den megen grusomme terrorisme udøvet af
denne religions tilhængere kun det helt nødvendige, oplagte spørgsmål:

Er disse brutale, hensynsløse mordere i virkeligheden ikke bare "gode
muslimer", forstået på dèn måde at de altså blot udelukkende efterkommer
deres såkaldte profets "hellige" forskrifter?

Du kan f.eks. læse en samling spændende citater på hjemmesiden:
http://www.prophetofdoom.net/quotes1.html#jihad

Det forekommer mig derfor som en letgennemskuelig løgn, når muslimer i
Vesten ligefrem har dèn forbandede frækhed at påstå at terrorisme skulle
være "u-islamisk", når deres "religion" netop er opstået gennem og
udbredt ved terror. Terror er en uadskillelig del af Islam. Om det så er
terror imod andre muslimer (herunder "frafaldne") eller imod os såkaldt
"vantro", så er udøvelsen af terror jo direkte foreskrevet som en
pligtmæssigt pålagt, integreret del af denne religion.

Det er et faktum som det bare ikke er til at komme uden om.

Men du kan jo altid forsøge...

Anders Peter Johnsen

Fra : Zeki

Dato : 27-01-06 13:13

> Lad mig formulere det på denne måde: Jeg er blevet for gammel til at falde
> for disse perverse taqiya-løgne om Islam som værende "fredens religion".

Ofte plejer det nu at være sådan, at jo ældre man bliver, jo mindre har man
behov for at opdele verden i sort og hvid.

Religioner og befolkninger er ikke onde og krigeriske. Individer er. At du
har behov for at skære alle dem du ikke bryder dig om over en kam, siger
mere om dig end om dem du frygter. Jeg synes både at det er useriøst,
fordomsfuldt og unuanceret.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 13:47

Zeki <zeki@_.dk> wrote:

> Religioner og befolkninger er ikke onde og krigeriske. Individer er.

Nazismen og den tyske befolkning var ikke ond og krigerisk. Adolf Hitler
var. ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 27-01-06 14:15

> Nazismen og den tyske befolkning var ikke ond og krigerisk. Adolf Hitler
> var. ?

Ja, det kan man vel egentlig godt sige. Bortset fra at jeg vil mene at der
også fandtes onde nazister. Men dertil og så kalde hele den tyske befolkning
for onde, er jo mindst lige så vanvittigt, som Hitler i sine sidste år.

Men nu er "ondskab" jo et besynderligt begreb.

Der var tyskere som var nazister og deciderede "onde.", så var der tyskere
som var nazister som ikke var onde men som blot var blevet forført og
drevet, og så var der tyskere som ikke var nazister og hyldede ideologien.
Alle skære alle disse mennesker over én kam og kalde dem "onde", er lige så
tåbeligt, som når visse muslimer i udlandet (jvf Muhammedtegningerne) tror
at alle danskere hader Islam.

Men folk kan da have deres fordomme i fred. De er dog sjældent til at tale
til rette, da de er styret af deres følelser frem for logik og realitet.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 17:14

Zeki <zeki@_.dk> wrote:

> [...]
> for onde, er jo mindst lige så vanvittigt, som Hitler i sine sidste år.
>
> Men nu er "ondskab" jo et besynderligt begreb.

Jep, men jeg ville nu kalde /nazismen/ for ond, men ikke den tyske
/befolkning/.

Og jeg ser ikke nogen principiel forskel mellem et totalitært
politisk-religiøst system som nazismen, og så et totalitært
politisk-religiøst system som islam.

Men nu skal jeg til at have læst Kåre Bluitgens bog »Koranen og profeten
Muhammeds lov« fra Høst & Søn. isbn 87-638-0049-7, kr. 249. Ja, jeg har
lige været inde i Athenæum og købe den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-01-06 19:25

> [...]
>
> Men nu skal jeg til at have læst Kåre Bluitgens bog »Koranen og profeten
> Muhammeds lov« fra Høst & Søn. isbn 87-638-0049-7, kr. 249. Ja, jeg har

Man man låne den, når du er færdig?
Jeg mener - 249,-

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 21:44

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Man man låne den, når du er færdig?

Køb den selv. Jeg ved jo ikke engang om du bor i Godthåb eller Nexø.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tim

Dato : 28-01-06 09:20

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in message

> Hvad bruger du så tiden på herinde? Bør du ikke have travlt med at gå
> rundt og anmelde alle der taler arabisk til politiet?

Jeg forstår udmærket, hvorfor kalder jer halalhippier og dhimmiier.

Tag dog bare simpelthen afstand, istedet for jeres halvhjertede fucked up
sniksnak. Det er til at brække sig over.

Tim

Fra : Martin K

Dato : 27-01-06 13:05

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> I så fald må jeg sige at jeg virkelig skammer mig over jeres helt
> uhyggelige, usle fejhed: Tag jer sammen!

De har alle dage været nogen quislinge, de normænd.

--
Martin K

Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-01-06 04:35

Martin K skrev:

> De har alle dage været nogen quislinge, de normænd.

Nej. De formåede faktisk een vigtig ting, som vi ikke selv tog os sammen
til under Anden Verdenskrig: De gjorde aktiv modstand 9. april 1940 og
lod sig ikke bare passivt besætte.

Og netop dèt pisser mig af at tænke på: At de tidligere så stolte
nordmænd tilsyneladende vanærer deres egen historie ved nu blot at
degradere sig selv til dikkende lammehaler over for fanatiske
fundamentalister.

I sandhed en skammelig skændsel for vor ellers så smukt stædige
søsternation...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 07:46

> [...]

> nordmænd tilsyneladende vanærer deres egen historie ved nu blot at
> degradere sig selv til dikkende lammehaler over for fanatiske

Det er nu altså kun udenrigsminister og udenrigsministerium der opfører
sig sådan - og endda på en måde, så det skulle sikres at nordmændene som
sådan ikke fandt ud af det. Sidstnævnte mislykkedes så bare.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tim

Dato : 28-01-06 09:18

> Det er nu altså kun udenrigsminister og udenrigsministerium der opfører
> sig sådan - og endda på en måde, så det skulle sikres at nordmændene som
> sådan ikke fandt ud af det. Sidstnævnte mislykkedes så bare.

Næh... når det ikke er muslimer, er det ikke-muslimer over en bred kam.

Tim

Fra : Tim

Dato : 27-01-06 16:44

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
> http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/26/455939.html

[snip]

Det er rystende at se, at alle som en (som man forventer det af og har
skrevet i tråden), altså Peter K. Nielsen, Allan Riise og Zeki, ikke tager
udtrykkelig afstand fra den uhyrlighed der blotlægges i Dagbladet (og af
venstrefløjen i Danmark).

Derimod kommer de med deres sædvanlige halvhjertede undvigende snot, som de
vel, for helvede, ikke engang SELV tror på.

Hvad pokker tænker I dog (ikke?) på???

VI KAN IKKE gå på kompromis. VI MÅ ikke gå på kompromis. På NOGEN måder, i
den her sag. Man fristes til at spørge, hvad der er I ikke fatter... det er
da vel uhyggeligt simpelt.

Hvis statsministeren giver sig bare een tomme, vil hele den muslimske verden
kaste sig over sagen med fråden hængende om munden. Et ordentligt gok i
_vores ytringsfrihed_.

Hele oppositionen i Danmark har samstemmende sagt, "at statsministeren burde
"tage affære"", men der er sguitte' bare een af dem, der er kommet med
nogetsomhelst foreslag til, hvad det skulle udmønte sig i!?! Hyle kan de dog
alligevel.

Det er nøjagtigt det samme der sker her i gruppen, med alle jer klynkende
hylere, der uhyrligt nok lader til at mene, at regeringen har forbrudt sig
på en eller anden måde, ved ikke at undskylde over for muslimerne, eller gar
irettesætte JP.

Nu må I kraftedeme holde op med jeres tuderi, og fatte jeres
ikke-eksisterende klynke-nosser.

Vammelt.

Tim

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-01-06 00:02

> [...]
> udtrykkelig afstand fra den uhyrlighed der blotlægges i Dagbladet (og af

Nu tog jeg jo altså ganske klar afstand til at give efter for presset. At du
så ikke kan læse og fortolke en tekst med lixtal 1 er jog dybest set dit
problem

> Derimod kommer de med deres sædvanlige halvhjertede undvigende snot, som
> de vel, for helvede, ikke engang SELV tror på.
>
> Hvad pokker tænker I dog (ikke?) på???

se det er vi ret så sikre på at DU ikke har en jordisk chance for at forstå

> VI KAN IKKE gå på kompromis. VI MÅ ikke gå på kompromis. På NOGEN måder, i
> den her sag. Man fristes til at spørge, hvad der er I ikke fatter... det
> er da vel uhyggeligt simpelt.

hvor ser du at jeg går ind for komprimisser??

> Hvis statsministeren giver sig bare een tomme, vil hele den muslimske
> verden kaste sig over sagen med fråden hængende om munden. Et ordentligt
> gok i _vores ytringsfrihed_.

jeg har endnu ikke set ET ENESTE indlæg det oprodrer statsministeren til at
gå på kompromis

> [...]
> med nogetsomhelst foreslag til, hvad det skulle udmønte sig i!?! Hyle kan

jamen at "tage affære" er vel ikke det samme som at give efter

> [...]
> på en eller anden måde, ved ikke at undskylde over for muslimerne, eller

jeg har ikke set andre en d dig og anders hyle

> Nu må I kraftedeme holde op med jeres tuderi, og fatte jeres
> ikke-eksisterende klynke-nosser.

Mon ikke du skulle lære at læse og forstå en 1. klasses tekst inde du
begiver dig udi offentlig debat.

> Vammelt.

nej - et bevis på den danske folkeskoles fallit

Peter

Fra : Tim

Dato : 28-01-06 02:53

> [...]
>
> Nu tog jeg jo altså ganske klar afstand til at give efter for presset. At
> du så ikke kan læse og fortolke en tekst med lixtal 1 er jog dybest set

Du elsker at diskutere, mere end du elsker at løse problemer.

Du er et af Danmarks største problemer.

Tim

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 27-01-06 22:11

Anders Peter Johnsen skrev:
> [...]
>
> I så fald må jeg sige at jeg virkelig skammer mig over jeres helt
> uhyggelige, usle fejhed: Tag jer sammen!

Nej, fy for satan en gang *lukkethed*, at den norske befolkning
på den måde skal holdes uden for!

Da jeg ikke selv mener, at denne sag giver anledning til at ændre
på de danske regler om ytrings- og pressefrihed (det ville jo
også kræve en grundlovsændring), mener jeg en løsning kunne være
at statsministeren gav udtryk for følgende:

Den danske regering beklager, at en dansk avis har valgt at bruge
sin ytringsfrihed på en måde, der er i direkte konflikt med
regeringens holdning til, hvordan man bør forholde sig til
religiøse mindretal her i Danmark (jvf. statsministerens
nytårstale). Regeringen beklager, at dette har givet anledning
til en krise i Danmarks forhold til den islamiske verden. Sagen
giver dog ikke anledning til ændringer i de danske regler for
ytrings- og pressefrihed. Sådanne ændringer hverken kan eller vil
regeringen tage initiativ til.

Hvis det sidste får nogen i den arabiske verden til at hidse sig
endnu mere op, så er der ikke noget at gøre ved det. Man har lov
til at sige hvilke værdier man står for, og forsvarer.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 22:28

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> wrote in message
> Regeringen beklager, at dette har givet anledning
> til en krise i Danmarks forhold til den islamiske verden.

Fra arabisk side lyder det i disse dage at "Fordi JP har skabt
problemet, skal JP nu finde en løsning"

Det minder om børnehavebørn der siger "Det var ham der begyndte"

Den kloge voksne siger så:

"Hvad gjorde han? Løb han efter dig med en skovl? Nåh ikke. Jamen når
han kun brugte ord, så kunne du da blot gå uden for hørrevidde"

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-01-06 00:07

> [...]
> endnu mere op, så er der ikke noget at gøre ved det. Man har lov
> til at sige hvilke værdier man står for, og forsvarer.

Fuldstændig enig. Hvad jyllandsposten skriver er ikke nødvendigvis
regeringens holdning, og uanset om det er eller ej, så hverken kan eller vil
regeringen blande sig i hvad pressen i Danmark skriver. Længere er den
historie ikke

Faktisk mener jeg at den sag er blæst totalt ud af proportioner. Hvis nogen
væger at blive fornærmede over hvad en avis skriver i et land med
ytringsfrihed, er det deres problem. og ikke mit, og egenlig gider jeg slet
ikke beskæftige mig med hvad andre lande mener om det. vi har ytringfrihed -
punktum

vil de boycotte os, jamen så lad dem. det er DERES ret. and so be it

og skulle vi så komme videre til noget der er vigtigt??

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-01-06 09:43

> "Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> wrote in message

> vil de boycotte os, jamen så lad dem. det er DERES ret. and so be it
>
> og skulle vi så komme videre til noget der er vigtigt??

Og en sag, som kan få folk til at gå i strejke i Pakistan, som er bragt op
for flere internationale fora, foruden et par arabiske og muslimske, - og
som kan koste flere milliarder kr i eksport, den er ikke vigtig?

Rent bortset fra, at den er en prøve på, om vi virkelig mener det, når vi
siger at ytringsfriheden er et - eller DET vigtigste - grundlag for et
civilt samfund med demokrati.