Svensk avis amok igen - Ørnen er nazistisk
Fra : Martin K

Dato : 26-01-06 10:40

Så er den gal igen - denne gang er det DR's tv-serie "Ørnen" som kales
nazistisk af den svenske avis Expressen. Er de ikke ved at blive lidt
skingre i tonen derovre?

--
Martin K

Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz

Fra : Rune

Dato : 26-01-06 10:45

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> Martin K
>
> Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
> Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz

Ser ikke så meget fjernsyn, men var det ikke Ørnen som blev beskrevet som
en metroseksuelt, feministisk gang følelses-øllebrød?

- Det må i så fald være den første gang jeg har hørt om en metroseksuel
nazist.

Fra : Mark Jensen

Dato : 26-01-06 11:32

On Thu, 26 Jan 2006 10:45:10 +0100, "Rune" <slam@slam.slam> wrote:

>"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Ser ikke så meget fjernsyn, men var det ikke Ørnen som blev beskrevet som
>en metroseksuelt, feministisk gang følelses-øllebrød?

Jeg kan huske at serien fremviste asylpolitikken som urimelig hård ved
at nævne at syge asylansøgere kun fik hjælp hvis de var i livsfare.
Hvilket viste sig at være total løgn, men det ændrede ikke ved at det
var seriens skaber at fremstille asylpolitikken som urimelig hård.

Derfor kan det undre mig meget at læse at den nu anklages for at være
nazistisk. Det hænger ikke sammen. Men det er måske bare fordi
svenskerne går i selvsving nu?

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-01-06 12:03

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor kan det undre mig meget at læse at den nu anklages for at være
> nazistisk. Det hænger ikke sammen. Men det er måske bare fordi
> svenskerne går i selvsving nu?

Jo, det hænger i allerhøjeste grad sammen. Seriens bagmænd har åbenlyst en
politisk dagsorden. I den indgår også, at jøderne er skurken i mellemøsten.
Expressen har tydeligvis fat i noget.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Mendoza

Dato : 26-01-06 17:19

Jens Bruun wrote:
> "Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det hænger i allerhøjeste grad sammen. Seriens bagmænd har
> åbenlyst en politisk dagsorden. I den indgår også, at jøderne er
> skurken i mellemøsten.

Hvilket de også er.... De er ikke et hak bedre end de andre stammer i
området.

Mendoza

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-06 12:34

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message

> [...]
> være
> nazistisk. Det hænger ikke sammen. Men det er måske bare fordi

Sverige har komplex ved at have været extremt nazistøttende under
krigen
De havde ikke retsopgør og har mange mange nazier idag

De har mange muslimer og indser at disse bliver snart flest, så man
gør hvad kan gavne deres sag og derfor males nazi-spøgelse, ja næsten
hallucineres

JOURNALISTER GÅR I SELVSVING - de opfandt §266b for at kunne sige VI
MÅ IKKE SIGE SANDHEDEN
og de kan nu sige at dit og dat tør de ikke, for se selv at Ørnen var
lige ved at blive boycottet

De elsker boycottrusler og påstår at de ruinerer firmaer p.t. Arla men
aldrig har en boycot betydet noget alvorligt - selv vedr våben
lignende hvor omgåelse pr smugling altid har været nemt

De lever i deres eget sensationsskabende univers og ejere snart
retsvæsenet der laver de domme der giver ønskede nyheder. Den fjerde
statsmagt er den største - DG Monrad sagde at kvidnernes "stille
magt# var større end de tre demokratiske, udøv reger lovgiv
men fagforeniger, departementschefer og redaktører og EU har forlængst
overhalet parlamenter og selv toppolitikere som 'Fogh ved vi ikke vor
vi har mht reel magt - redaktører og især de grå eminencer bag dem er
aller, aller vigtigst, så påstå ikke at Kina har mindre demokrati end
os
Om oplyst enevælde så ikke er bedre er en anden sag, demokrati er en
religion

"Whenever you have an efficient government, you have a dictatorship.
Harry S Truman- som ikke var dum, find selv dine yndlinge nedenfor

" Parlamenterne er diktatorernes figenblad. Rudolf Rolfs

pva Demokrati: To ulve og et får der stemmer om hvad de skal have
til middag..

Pva Når to deler ansvaret, bliver der kun 1 pct. til
hver. Piet Hein

pva The justification of majority rule in politics, is
not to be found in its ethical superiority. Walter
Lippmann

Pva > "When are people going to learn? - Democracy doesn't work!"
Homer Simpson

Pva De demokratiske indretninger er karantæneanstaler imod
tyranniske lyster.

Pva Democracy is a device that ensures we deserve. George
Bernard Shaw

Pva Democracy is..a formof religion; it is the worship of jackals by
jackasses.

pva Democratic institutions are centres of quarantine against the
old plague of tyrannical desires. As such, they are extremely useful
and extremely tedious.Nietzsche

pva Demokrati betyder folkeherredømme og intet andet. Det går ikke
an, at kalde alt, hvad man synes om for demokratisk. Georg
Brandes

Pva Demokrati er fortvivelelsen over, at der ikke findes nogle
helte, der regerer dig, og tilfredsstillelsen ved, at man må affinde
sig med deres fejl. Thomas Carlyle

Pva Demokrati er føst og fremmest en følelsessag. Arthur Miller

Pva Det ulovlige gør vi med det samme. Det grundlovsstridige tager
lidt længere tid. Henry Kissinger

Pva En regering der plyndrer Peter for at betale Paul, kan altid
regne med Pauls støtte. George Bernard Shaw

pva En stor del af verden elendighed er resultatet af demokratiske
beslutninger. Olof Palme

Pva England is the most class-ridden country under the sun. It is a
land of snobbery and privilege, ruled largely by the old and silly.
Geoge Orwell, The Lion and the Unicom, 1941

Pva Er de fleste de bedste eller bare de fleste? Niels
Hausgaard

pva First, we get rid of all the politicians! - Mao tse Dung

Pva Hver mand tæller for en, og ingen for mere end én. Jeremy
Bentham

Pva Hvis et valg ændrer noget, bliver det kendt ugyldigt. Ukendt

pva Hvis hele menneskeheden undtagen en havde et synspunkt, og den
ene tænkte modsat, ville menneskeheden have lige så lidt ret til at
censurere mod den ene, som han, hvis han havde magt, ville have ret
til at censurere mod menneskeheden. John Stuart Mill l806-l873

Pva If God had wanted us to vote, he would have given us
candidates.

Pva If Voting Changed Anything, They`d Make it Illegal. Badge,
London, 1983

Pva Ingen ved, hvad »folk« helst vil have, hvis de satte sig ind i
sagerne i
alle deres sammenhænge. Mogens Glistrup 1994-bog

Pva It is not enough to have every intelligent person in thé
country voting for me - I need a majority. Adlai Stevenson

pva Jeg for min del er ikke demokrat. Jeg vil ikke tjene
demokratiet. Kunde jeg, ville jeg bruge det - til at tjene folket.
Georg Brandes

Pva Jeg må følge folket. Er jeg da ikke deres leder?
Benjamin Disraeli (1804-1881)

Pva Kun den statsforfatning kan jeg anerkende, der gør det lettere
for enhver at tænke ret, men aldrig er afhængig af, at han gør det.
Goethe

pva Lade folket tro, det regerer, og det vil lade sig regere.
William Penn

Pva Magt har tendens til at korrumpere; absolut magt korrumperer
absolut. Lord Acton

Pva Man må følge massen for at kunne lede den. Give den alt for at
kunne tage alt fra den. Antonin Artaud

pva My people and I have come to an agreement which
satisfies us both. They are to say what they please, and I am to do
what I please.Frederick the Great

Pva Opposition, det er konspiration. Karl XIV Johan

Pva Parlamentarisme: En datter af den stille magt.D.G. Monrad

pva Parlamentarismen, det vil sige den offentlige tilladelse til at
måtte vælge mellem fem politiske grundmeninger (.) I sidste ende er
det dog ligegyldigt, om hoben befales én mening eller tillades fem. -
Den , der afviger fra de fem offentlige meninger og træder afsides,
har altid hele hoben mod sig. Nietzsche

Pva Public opinion: a vulgar, impertinent, anonymous tyrant who
deliberately makes life unpleasant for any one of us who is not
content to be the average man. William R. Inge 1860 - 1954

pva Skade at de eneste, der ved hvordan landet skal styres, har
travlt med at køre taxi eller klippe hår. George Burns

Pva The punishment suffered by the wise, who refuse to take part in
the government, is to live under the government of bad men.
Plato (B.C. 427?-347?)Greek Philosopher

Pva Vi har en populær dronning. Hun må bestemme noget mere,
udskrive valg i utide og sende love til folkeafstemning. Glistrup

Pva Whenever you have an efficient government, you have a
dictatorship. Harry S Truman

Pvad De demokrtiske indretinger er karantæneanstaler imod tyranniske
lyster.

Pvad Demokrati er føst og fremmest en følelsessag. Anhur Miller

Pvad En demokrat er en person, der lider af den fordom, at han vil
høre sin modstander. Kaj Munk

Pvad Er de fleste de bedste eller bare de fleste? Niels Hausgaard

Pval Demokrati man ikke gå så vidt, at man i en familie skal stemme
om, hvem der er faderen. Willy Brandt 1892-1964

pvalg Demokrati er et kæmpemaskineri, som håndteres af pygmæer.
Honoré de Balzac

pvalg New opinions are always suspected, and usually opposed, without
any other reason but because they are not already common. John A.
Locke

pvalg Demokrati er tre ulve og et får, der stemmer om hvad de skal
have til frokost. Ukendt

Pvalg Al civilisation begynder med teokratiet og ender med
demokratiet. Victor Hugo

pvalg Democratic institutions are centres of the quarantine against
the old plague of tyrannical desires. As such, they are extremely
useful and extremely tedious. Nietzsche

Pvalg Demokrati er en samfundsstorm, hvor du siger hvad du vil og gør,
hvad du får besked på. Gerald Berry

Pvalg Demokrati er kunsten at styre et cirkus fra abeburet. Mencken

pvalg Det er bedre for en by at blive regeret af en god mand end af
gode love. Aristoteles

Pvalg Dictator: The chief of a nation that prefers the pestilence of
despotism to the plague of anarchy. Ambrose Bierce 1842-1914

pvalg Når man alt for kraftigt betoner en politikers hæderlighed,
sætter man samtidig spørgsmålstegn ved hans begavelse. Charles
Muarice Talleyrand

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-01-06 10:53

> [...]
>
> Så er den gal igen - denne gang er det DR's tv-serie "Ørnen" som kales
> nazistisk af den svenske avis Expressen. Er de ikke ved at blive lidt

Ikke i forhold til tonen her i dk.politik. Men der er selvfølgelig også
atypisk mange repræsentater fra den yderste højrefløj her.

Fra : Rune

Dato : 26-01-06 10:57

> "Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Ikke i forhold til tonen her i dk.politik. Men der er selvfølgelig også
> atypisk mange repræsentater fra den yderste højrefløj her.

Nazist!

Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-06 13:35

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Ikke i forhold til tonen her i dk.politik. Men der er selvfølgelig også
> atypisk mange repræsentater fra den yderste højrefløj her.

Er det nu ikke dele af det yderste venstre, som i dag har mest imod
jøder? Altså når man ser bort fra islamister og Johnnys HJ-gruppe i
Greve.

Tænk på at jøderne i dag ikke længere kan deltage i de almindelige
arrangementer i anledning af årsdagene for Reichkristallnacht og
befrielsen af Auschwitz. De bliver jo tævet, hvis de går rundt med
israelske flag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 26-01-06 14:10

> [...]
> arrangementer i anledning af årsdagene for Reichkristallnacht og
> befrielsen af Auschwitz. De bliver jo tævet, hvis de går rundt med

Og den inkriminering mener du ikke, du behøver at dokumentere. Den skal bare
siges, så er den nok rigtig. Er det Morten Thing, Mogens Rukow, Jan Katlev
Georg Metz fra venstrefløjen, som du mener hader jøder. Hvem tænker du på på
specifikt.

Fra : Joakim Von And

Dato : 26-01-06 14:43

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Katlev
> Georg Metz fra venstrefløjen, som du mener hader jøder. Hvem tænker du på

Betvivler du at der eksisterer en rød-brun-grøn alliance, der hader jøder?

Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-06 15:11

Joakim Von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> Betvivler du at der eksisterer en rød-brun-grøn alliance, der hader jøder?

Rød: Behøver ikke beskrives nærmere.
Brun: Johnny Hansens HJ-gruppe i Greve.
Grøn: Islams farve.

Det er vel sådan det skal fortolkes, ikke?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim Von And

Dato : 26-01-06 15:38

> Rød: Behøver ikke beskrives nærmere.
> Brun: Johnny Hansens HJ-gruppe i Greve.
> Grøn: Islams farve.
>
> Det er vel sådan det skal fortolkes, ikke?

Jo, se i øvrigt Runes glimrende redegørelse.

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 00:38

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, se i øvrigt Runes glimrende redegørelse.

Fortæl mig venligst, hvem der kalder sig røde, eller tror de er røde. so9m
er involveret. Selvfølgelig skal de beskrives nærmere. Det er dem, jeg
spørger til.

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 00:35

> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> Betvivler du at der eksisterer en rød-brun-grøn alliance, der hader jøder?
Ja, det kan du fanme tro, jeg gør!

Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-06 14:52

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> [...]
> Georg Metz fra venstrefløjen, som du mener hader jøder. Hvem tænker du på på

Hvad med at læse hvad jeg skrev? Eller forstår du ikke vendingen »dele
af det yderste venstre«?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 00:50

> Hvad med at læse hvad jeg skrev? Eller forstår du ikke vendingen »dele
> af det yderste venstre«?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Nej, jeg forstår den ikke, før du er venlig at præcisere. Tværtimod gør du
dig til eksponent for en form for intimidering, som er direkte fascistisk,
og som skulle ligge allerfjernest fra den gruppe, du går dig til forsvarer
for. Hvem snakker du om, og hvornår? Kom med bare antydningen af en
dokumentation, og jeg skal svare dig og de pågældende, at antisemitisme er
uforeneligt med at være venstreorienteret i DK, men det forudsætter, at du
kan præcisere, hvem du tilkender denne idiotiske dobbeltrolle,

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 06:22

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> [...]

> at antisemitisme er uforeneligt med at være venstreorienteret i DK, men
> det forudsætter, at du kan præcisere, hvem du tilkender denne idiotiske

Du kan begynde med at overveje betydningen af eufemismen »antizionist«.
Og hvad der kan ligge bag at folk i den grad identificerer sig med idéen
om at én bestemt stat skal tilintetgøres, og ét bestemt folk ikke må
have deres egen stat, at der direkte findes en isme for det, og et navn
for dem der er tilhænger af denne isme, at de bruger den betegnelse om
dem selv.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 07:55

> [...]
> have deres egen stat, at der direkte findes en isme for det, og et navn
> for dem der er tilhænger af denne isme, at de bruger den betegnelse om

Har du dokumentation for venstrefløjsantisemitisme eller har du ikke?
Det ville klædedig at skelne i stedet for at sammenblande.
Venstrefløjsideologi er historisk og ikke biologisk. Antisemitisme og
venstrefløj .er dermed uforenelige størrelse. Hvis du ikke kan skelne, er
det dig, der fabrikerer grundlaget for en centrum-højrefløjs racisme

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-01-06 12:08

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> venstrefløj .er dermed uforenelige størrelse. Hvis du ikke kan skelne, er
> det dig, der fabrikerer grundlaget for en centrum-højrefløjs racisme

Hvorfor tror du at VS underskrev en samarbejdsaftale med
terrororganisationen PFLP, - hvorfor tror du Anne Grethe Holmsgård skev dem
bog, hun skrev? Der var flere historiske grunde til venstrefløjens
forkvaklede forhold til jøder, - jøder blev systematisk forfulgt i Sovjet,
jøder symboliserede "kapitalismen", - "et undertrykt folk har altid
ret"-tankegangen, som betyder, at man automatisk er imod Israel og for
palæstinenserne, og denne antizionisme er ofte kommet meget tæt på en
antisemitisme. Hvorfor mon man demonstrerede uden for danske jødiske private
institutioner, plejehjem osv? hvis det ikke var fordi man mente, at "jøder"
pr definition havde skyld i forhold tll Israel-palæstina.
Jøderne blev som bekendt smidt ud af det kommunistiske Polen i 1970erne, og
dem der underviste dem i dansk på sprogskolen i København (de fleste var
kommunister) kunne ikke fordrage disse "renegater", som ikke elskede det
kommunistiske hjemland, - og det var jo mainstream at være kommunist eller
krypto-kommunist som venstreorienteret dengang.

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 12:28

> [...]
> det kommunistiske hjemland, - og det var jo mainstream at være kommunist
> eller krypto-kommunist som venstreorienteret dengang.

Og hvad har det så lige med Johnny Hansen og "i dag" at gøre.

Fra : Rune

Dato : 26-01-06 15:09

> [...]
> Katlev
> Georg Metz fra venstrefløjen, som du mener hader jøder. Hvem tænker du på

Der er en gammel tradition for antisemitisme på venstrefløjen. Normalt taler
man om den "brune antisemitisme" (højreorienteret), den "røde antisemitisme"
(venstreorienteret) og den "grønne antisemitisme" (den muslimske). Dermed
naturligvis ikke sagt at alle venstreorienterede er antisemitter - blot at
der er grupperinger på venstrefløjen der altid har begået sig i ekstrem
antisemitiske voldsretorik.

Her fra Berlingske Tidende:
http://www.liberator.dk/art-detail.asp?A_id=323

"Venstrefløjens antisemitisme

Der har længe været en stærk tradition for antisemitisme blandt de
revolutionære socialistiske bevægelser i Europa. Også i dag ses
antisemitismen på venstrefløjen.

Den 27. juni 1976 blev et Air France-fly på vej fra Paris til Tel Aviv
kapret af terrorister. Bag aktionen stod de to tyske venstreekstremistiske
terrorister Gabriele Krocher-Tiedemann og Wilfried Bose, som sammen med fem
arabiske kolleger havde kapret det franske fly på vej til Israel. De
omdirigerede flyet til lufthavnen i Ugandas hovedstad Entebbe, hvor
diktatoren Idi Amin lod mad og forsyninger stå parat.

De to tyskere tog kontrollen i lufthavnen og inddelte de 256 gidsler i en
gruppe af jøder og en gruppe af ikke-jøder. De gidsler, der ikke var jøder,
blev frigivet, mens jøderne blev tilbageholdt - 108 i alt.

Blandt de tilbageværende gidsler i lufthavnsbygningen i Entebbe var der
nogle få, der havde været i Hitlers koncentrationslejre. Endnu en gang
oplevede de at blive skilt ud - jøder fra ikke-jøder, jøderne udvalgt til at
dø. Og endnu en gang blev de beordret rundt af bevæbnede vagter, som råbte,
at de skulle bevæge sig hurtigt - Schnell! - denne gang af to tyske
venstre-ekstremistiske terrorister, som også mente, det var nødvendigt at
slå dem.

Et af gidslerne, som var overlevende fra koncentrationslejren Buchenwald,
sagde på et tidspunkt under gidseldramaet til Wilfried Bose: »Dette er, hvad
dine fædre gjorde ved mig,« mens han viste Bose sit
koncentrationslejr-nummer tatoveret på armen. »Jeg har fortalt mine sønner,
at din generation af tyskere er anderledes. Hvordan skal jeg forklare dem,
hvad du gør ved mig nu?« Bose, der var medlem af Tysklands Revolutionære
Celler og havde deltaget i massakren på 11 israelske olympiade-deltagere i
München i 1972, svarede, at det, han stod for, var noget ganske andet end
nazisme."

Her fra JP:
http://www.nuerdetnok.dk/artikler/JyllandsPosten%20-%20J%F8dehad.htm

"Men vi må også feje for egen dør. Vi har aldrig gjort op med den
antisemitiske voldsretorik, der prægede store dele af venstrefløjen
herhjemme i 1970'erne. Det var dengang, partiet VS afholdt en stor
demonstration foran det jødiske plejehjem i København, hvis gamle beboere
var overlevende fra Holocaust. Det var også dengang, at en Anne Grete
Holmsgaard - nu igen folketingsmedlem, nu for SF - kastede sig ud i horrible
voldsfantasier i forhold til den jødiske stat."

Fra : Egon Stich

Dato : 26-01-06 17:21

"Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der har længe været en stærk tradition for antisemitisme blandt de
> revolutionære socialistiske bevægelser i Europa. Også i dag ses

Og en hel del anden borgerlig forløjet retorik.
Når venstrefløjen har protesteret imod zionisternes nazilignende terror og
mord i flæng, har de borgerlige konsekvent omtalt denne modstand som
"jødefjentlig".
Åbenbart så mange gange, at de har haft held til at fratage en stor del af
befolkningen evnen til at skelne.

ES

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 00:57

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "jødefjentlig".
> Åbenbart så mange gange, at de har haft held til at fratage en stor del af

Lige præcis

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 00:56

> [...]
> Holmsgaard - nu igen folketingsmedlem, nu for SF - kastede sig ud i
> horrible voldsfantasier i forhold til den jødiske stat."

Aha, og tvivlsomme eksempler fra 1970'erne primært fra Bader-Meinhof wskal
altså bruges, som om de var aktuelle i dag?

Ku' du ikke lige fortælle mig, hvad det var, VS og AGH foretog sig i stedet
for at antyde. Hvad var det hun på dette tidspunkt for 30 år siden foretog
sig, som var antisemitisk?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 06:52

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> Ku' du ikke lige fortælle mig, hvad det var, VS og AGH foretog sig i stedet
> for at antyde. Hvad var det hun på dette tidspunkt for 30 år siden foretog
> sig, som var antisemitisk?

Udtrykte støtte til palæstinaarabisk terror mod jøderne, også i Danmark,
og også mod jødiske børnehaver - i København. For når »alle« jøder
støttede den jødiske stat, måtte »alle« jøder naturligvis være legitime
terrormål - »et undertrykt folk har altid ret«.

Dette er senest fremført af general K.G.H. Hillingsøe, i Weekendavisen.
Homsgaard truede med at anlægge bagvaskelsessag mod ham, hvis han ikke
træk udtalelserne tilbage; han nægtede, og nøjedes med at citere fra en
bog hun {og en anden VS-kvinde} havde udgivet i de glade 70erne, hvor
VSerne demonstrerede mod den jødiske stat foran et jødisk plejehjem i
København, med mange overlevende fra Auschwitz. Det endte så med at hun
/ikke/ anlagde bagvaskelsessag.

Men at gå så vidt som at tage afstand fra det hun har skrevet i en bog
om jøderne, det det har hun altså aldrig gjort.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 08:04

> [...]
>
> Men at gå så vidt som at tage afstand fra det hun har skrevet i en bog
> om jøderne, det det har hun altså aldrig gjort.

Det har ikke en skid med antisemitisme at gøre.
Og det er jo den omvendte verden som småfascisterne kunne tænke sig den, at
venstrefløjen skulle føre bevis for sin uskyld. At der ikke rejses
bagvaskelsessag - i dette tilfælde heller ikke mod dig - er jo ikke bevis
for nogen form for skyld, og det er i øvrigt sølle at skulle 30 år tilbage
for af finde støtte for en aktuel insinuation af værste slag, og det er
interessant, at du pludselig anser AGH fort yderste venstrefløj men ikke de
af mig nævnte personer.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 09:18

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> det er interessant, at du pludselig anser AGH fort yderste venstrefløj

Det var hun nu altså i 70erne. VS.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 10:28

> Det var hun nu altså i 70erne. VS.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Ja, og to-tre af de personer, jeg nævnte, var ligeledes kendt som VS-ere
eller VS sympatisører - med den interessante vinkel, at de med jødisk
baggrund var og er israelskeptikere, men næppe antisemitter. Du er
simpelthen fyldt med vrøvl og modsigelser, og da du ikke formår at
dokumentere din infame påstand om at "det yderste venstre i dag en kendt som
antisemittere", synes jeg du skulle trække den tilbage. Også fordi det er
torskedumt at hævde den slags i et land, hvor det med relativt på
antisemitismeproblemer kun kan vække irritation, at paranoide
israelapologeter med eller uden jødisk baggrund kan opdigte sådanne
påstande.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 10:47

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> da du ikke formår at dokumentere din infame påstand om at "det yderste
> venstre i dag en kendt som antisemittere", synes jeg du skulle trække den
> tilbage.

Hvorfor skulle jeg trække en påstand tilbage, som jeg aldrig er kommet
med? Er det virkelig så svært at forstå betydningen af udtrykket »/dele
af/ det yderste venstre«?

=================
Message-ID <1h9rxk3.1w2p0ms1yn4rsbN%per@RQNNE.invalid>

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 11:17

> Hvorfor skulle jeg trække en påstand tilbage, som jeg aldrig er kommet
> med? Er det virkelig så svært at forstå betydningen af udtrykket »/dele
> af/ det yderste venstre«?

Det gør ingen forskel i henseende til at du er ude af stand til at
dokumentere den påstand, du er kommet med.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 11:55

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> Det gør ingen forskel i henseende til at du er ude af stand til at
> dokumentere den påstand, du er kommet med.

Jamen, den er da så tit dokumenteret i artikler i dagspressen, så
hvorfor skulle jeg bruge en bunke tid på at finde beviserne frem? Det
gider jeg sa heller ikke når det drejer sig om en holocaust-"debat" med
en af Johnny Hansens HJ-drenge i Greve.

Men prøv at se her:

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 12:20

> [...]
> hvorfor skulle jeg bruge en bunke tid på at finde beviserne frem? Det
> gider jeg sa heller ikke når det drejer sig om en holocaust-"debat" med

jeg konstaterer, at du lyver.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 12:53

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> jeg konstaterer, at du lyver.

Jeg konstaterer, at du ikke læser den seriøse presse, som Weekendavisen.

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/01/27/455989.html
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-01-06 16:02

> Jeg konstaterer, at du ikke læser den seriøse presse, som Weekendavisen.
>
> http://www.dagbladet.no/kultur/2006/01/27/455989.html

Ja, der er god artikel i Weekendavisen, som bl.a i tal vise,r det også jeg
har sagt så mange gange: der ER noget helt specielt på færde, når det gælder
Israel, det KAN ikke være tilfældigt, at så mange hidser sig helt
fantastisk op over Israel og "jøder", mens det lader dem helt kold at nogle
millioner mennesker bliver dræbt i andre lande. FN har været gennemsyret af
antisemitisme i årtier, som man kan se af statistikkerne og af udtalelserne
fra organisationen.

Halvdelen af alle resolutioner siden FNs start, har været rettet imod
Israel, men det ikke har rørt dem, at millioner er blevet dræbt i fx Rwanda,
Congo og Sudan. Israel har været verdens eneste land som ikke kunne sidde i
sikkerhedsrådet.

Nå, men vi skal vel nu til at betale nogle hundrede millioner kr om året til
Hamas, - der som artikel 32 i deres politiske program, har "Zions Vises
Protokoller".

Fra : Egon Stich

Dato : 27-01-06 17:30

> Jeg konstaterer, at du ikke læser den seriøse presse, som Weekendavisen.

> [...]

Og vi andre kan konstatere, at du ikke kender begrebet "kildekritik".
Der er lidt Thorkild over dig her.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 27-01-06 17:27

> Det var hun nu altså i 70erne. VS.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Hun var IKKE socialist.
Hun henhører til gruppen af salonsocialister.
Den ganske lille gruppe, der overtog partiet.
Og som for en stor dels vedkommende tilhører akademikerbyrden.

At tillægge socialister i almindelighed antijødiske synspunkter på sådant
grundlag, er jo helt ude af proportioner.
Du må huske på, at VS var et akademisk experient, der så godt som intet
havde med arbejderklassens sicialismeopfattelse at gøre.
Og hvorledes skulle de også kunne det?
De har jo aldrig benyttet kedeldragten som andet og mere end moderigtig
påklædning.

Disse forhold var jo i høj grad medvirkelne til, at vi virkelige socialister
grinte af dem, og ikke tilsluttede os deres egoflip.
For det var jo ikke andet.

MVH
Egon

Fra : Mendoza

Dato : 27-01-06 14:08

"Per Rønne" wrote:

»et undertrykt folk har altid ret«.

Ja, det mener jøderne jo.....

Mendoza

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-06 07:46

Mendoza <doza@nospam.dk> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
>
> »et undertrykt folk har altid ret«.
>
> Ja, det mener jøderne jo.....

Citat uden for kontekst. Hvorfor?

Det er jo dele af venstrefløjens gamle mantra, som argument for at det
var OK for palæstinensiske terrorister at bombe også jødiske børnehaver,
og også i København.

Men du bryder dig måske ikke om jøder?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 09:47

Islam erobrede med værre-end-Hitler-etik Israel i 700-tallet , det
blev kortvarigt befriet af Europas især-gavnlige selvforsvars-korstog,
og Islam tabte WW1 og måtte afgive land til de oprindelige jødiske
ejere i 1918

For at postulere at palæstinenserområderne alle er "gennem-muslimske"
og at jøder skal i smides havet, har Islam især efter 6dagskrigen
tvangsforflyttet subsistensløse til området, som supplement til de få
hyrder, der ejedes som slaver af Osmanner-Sultanets adelsmænd, - og
som aldrig havde fædrelandskærlighed til ørknerne hvor de overvågede
får.

Som hævn for tabte Israel-krige udførte palæstinenser-hitmen attentat
på 11 jødiske sportsfolk ved München-olympiaden 1972,

og den ny film nu er om, hvordan Israel som nødværge udførte attentat
på lige så mange af de mest skyldige terrorister.

Min tidligere spejderkammerat, Søren Vinterberg, engang fornuftig men
nu godhedsindustri-ejet, skriver anmeldelse i Politiken om, at den der
dør ved sværdet skal omkomme ved sværdet, og at gammeltestamentelig
*øje-for-øje* er altid usympatisk og kun det.

Er der andet sprog som Islam forstår?

" Men are not hanged for stealing horses, but that horses may
not be stolen".
George Halifax 1633.95

- vi skylder de der overvejer at dræbe, at de kan regne sikkert med
selv at blive dræbt til gengæld.

"Dødsstraf er lige så fundamentalt forkert en kur mod forbrydelser,
som velgørenhed er mod fattigdom. " Henry Ford, og har
delvis ret ligesom Gandhi med øje-for-øje-gør-verden-blind

MEN DET GÆLDER KUN, NÅR RETHAVERISK HÆVN - IKKE NÅR som her
VOLDS-FOREBYGGENDE NØDVÆRGE

Selvfølgelig elsker jøderne krigen og behøver fjendebilledet og
forstærker det. Men når muslimer snart ser DK som ligeså muslimsk som
hvad de ellers har erobret, bør vi nok lære af Israel - bedre er dog
at forebygge INDEN det sker, dvs udvise i tide.

"Going to law is losing a cow for the sake of a cat. Deal with things
before they appear. Put things in order before disorder arises.
Chinese Proverb

Fra : Rune

Dato : 27-01-06 10:49

> [...]
>
> Ku' du ikke lige fortælle mig, hvad det var, VS og AGH foretog sig i
> stedet for at antyde. Hvad var det hun på dette tidspunkt for 30 år siden

Foruden aktiv støtte til diverse palæstinensiske terrororganisationer som
arbejdede aktivt for Israels udslettelse og drab på jøder i og uden for
Israel har AGH bl.a. skrevet som ansvarlig for Venstresocialisternes
Internationale i bladet International Bulletin:

"Vi afviser, at den palæstinensiske befrielsesbevægelses flykapringer og
aktioner i Israel er terrorisme. Det palæstinensiske folk står bag disse
kampformer, og dette er for os det afgørende"

og

"Den israelske stat skal knuses. Palæstinensernes befrielseskamp kan ikke
undgå at få civile konsekvenser"

En accept og hyldest af flykapringer og målrettede angreb på civile i og
uden for Israel er revolutions- og voldsromantik af den værste skuffe.

Her er et af nyere dato fra Minoritetspartiet i en intern mailing-liste,
hvor Anthony Kiely, en af Minoritetspartiet's stiftere udtalte sin støtte
til at jøder, uden skelen om de er kvinder eller børn, skulle skydes:
"I would shoot them myself without any hesitation" - hvilke Rune Engel
Engelbreth så nægtede at tage afstand fra med ordene: "...jeg tillader mig
at fravælge den ellers så udbredte rituelle afstandtagen fra eller
tilslutning til alverdens udmeldinger om dette og hint." (selvom han ikke
har noget problem med at alle mulige andre fra statsministeren til fru
Larsen skal tage afstand til tonen i indvandredebatten)
http://holocaust-info.dk/weblog/kiely.txt

Her er så venstrefløjens nye darling Hugo Chavez i sin nytårtale med den
gamle traver om at det jødiske komplot der styrer verden:
"Speaking at a rehabilitation center on December 24, the controversial
left-wing president said "the descendants of those who crucified Christ...
have taken ownership of the riches of the world, a minority has taken
ownership of the gold of the world, the silver, the minerals, water, the
good lands, petrol, well, the riches, and they have concentrated the riches
in a small number of hands."

Man ser også den traditionelle neonazistiske holocaust benægtelse så småt er
begyndt at brede sig til dele af venstrefløjen. Her er f.eks. Keld Bachs
blog - som politisk er derude på venstrefløjen et sted, de samme påstande
ses ofte gentaget på store internationale blogs som indymedia og dailykos:
The Gas Chambers of Auschwitz Appear to be Physically Inconceivable
http://multigraphic.dk/lounge/wordpress/?p=2478
The Truth Behind the Gates of Auschwitz
http://multigraphic.dk/lounge/wordpress/?p=2480
The "Holocaust" Put in Perspective
http://multigraphic.dk/lounge/wordpress/?p=2477

etc.

Faktisk blev hele den neonazistiske holocaustbenægtelse bevægelse igangsat
på et venstreorienteret forlag: La Vieille Taupe. Horst Mahler, der var med
til at grundlægge Rote Armee Fraktion, er stadig en aktiv deltager i
udbredelsen af holocaustbenægtelse. etc.

Så er der er de svenske demonstrationer organiseret af venstrefløjen, der
afsluttede med at demonstranterne stormede en jødisk kosher og oversmurte
den med maling og meget aggressivt stoppede tilfældige forbipasserende om de
var jøder. Der var den hollandske venstrefløjsdemonstration mod Israel, der
marcherede gennem Amsterdam og lod slagordet "HAMAS! HAMAS! JEWS TO THE
GAS!" fylde gaderne. etc.

Men altså, siden 70'erne og 80'ernes er retorikken og taktikken blevet noget
mere afdæmpet og sofistikeret. Nu er det ikke så åbenlyst antisemitisk. Blot
gemmer man sig lidt bage det mere stuerene mærkat af at være antizionist.
Der er intet som helst i vejen for også at være kritisk over for Israel, men
kigger man nærmere på den forholdsvist helt overdrevne fokusering på
Israelsk mangler og fejl i forholdt til hvad opmærksomhed resten af verdenen
får, fremkommer hurtigt en noget ubehagelig tendens.

Her er Martin Luther King:
". You declare, my friend, that you do not hate the Jews, you are merely
'anti-Zionist.' And I say, let the truth ring forth from the high mountain
tops, let it echo through the valleys of God's green earth: When people
criticize Zionism, they mean Jews--this is God's own truth.

"Antisemitism, the hatred of the Jewish people, has been and remains a blot
on the soul of mankind. In this we are in full agreement. So know also this:
anti-Zionist is inherently antisemitic, and ever will be so.

And what is anti-Zionist? It is the denial to the Jewish people of a
fundamental right that we justly claim for the people of Africa and freely
accord all other nations of the Globe. It is discrimination against Jews, my
friend, because they are Jews. In short, it is antisemitism.

"The antisemite rejoices at any opportunity to vent his malice. The times
have made it unpopular, in the West, to proclaim openly a hatred of the
Jews. This being the case, the anti-Semite must constantly seek new forms
and forums for his poison. How he must revel in the new masquerade! He does
not hate the Jews, he is just 'anti-Zionist'!

"My friend, I do not accuse you of deliberate anti-Semitism. I know you
feel, as I do, a deep love of truth and justice and a revulsion for racism,
prejudice, and discrimination. But I know you have been misled - as others
have been - into thinking you can be 'anti-Zionist' and yet remain true to
these heartfelt principles that you and I share. Let my words echo in the
depths of your soul: When people criticize Zionism, they mean Jews - make no
mistake about it."

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 11:25

> [...]
> remain true to these heartfelt principles that you and I share. Let my
> words echo in the depths of your soul: When people criticize Zionism, they

Skulle du ikke i denne sammenhæng prøve at forholde dig til Rønnes
oprindelige påstand og derefter blot lægge en anelse dokumentation frem.
Hvad Luther King filosoferer sig frem til er jo interssant, men i
sammenhængen helt irrelevant, men jeg mener iøvrigt at israelapologeterne
gør sig selv en bjørnetjeneste ved i tide og utide at blande anti-zionisme
med antisemitisme.

Fra : Rune

Dato : 27-01-06 11:39

> "Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse

> Skulle du ikke i denne sammenhæng prøve at forholde dig til Rønnes
> oprindelige påstand og derefter blot lægge en anelse dokumentation frem.

Jeg har netop lagt 5 verificerbare links frem med dokumentation. Så nu er
det vist din tur.

Forholde mig til Rønnes påstand om at det er i dele af det yderste venstre
man idag finder de personer som har mest mod jøder? Det har jeg lige gjort,
med dokumentation. Så nu er det vist din tur. Kan du f.eks. finde en
international figur i samme høje embede og med samme indflydelse som Hugo
Chaves, der ligesom Hugo Chaves har kommet med så grelle antisemitiske
udsagn?

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 12:24

> [...]
> en international figur i samme høje embede og med samme indflydelse som
> Hugo Chaves, der ligesom Hugo Chaves har kommet med så grelle

Hugo Chaves i samme åndedrag som Johnny fra Greve. .- Det var vist ikke den,
løgn Rønne forsøgte at kolportere.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 11:55

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> Skulle du ikke i denne sammenhæng prøve at forholde dig til Rønnes
> oprindelige påstand og derefter blot lægge en anelse dokumentation frem.

Så citaterne fra VS Bulletin var ikke fyldestgørende?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-01-06 17:50

> Så citaterne fra VS Bulletin var ikke fyldestgørende?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Du er for billig i dette.
Der findes, naturligt nok, mennesker, der ikke bryder sig om den politik
israel, før som nu, står som exponent for.
Lige siden de fik terroriseret englænderne ud, har de opført sig som en
røverstat.
Støttet af mange lande, der herved forsøgte at gøre afbigt for
naziforfølgelserne.
Som ikke beskyldte zionisterne for at være de terrorister, de vitterligt
var, men kaldte dem "frihedskæmpere".
Og sådanne existerer den dag i dag i bedste velgående

Israel er og bliver en kunstig statsdannelse.
Sådanne kan ikke oprettes uden der bliver problemer.
Dette har der altid været mennesker, der kunne indse, og har kritiseret
statsdannelsen.
Da denne gøgeunge på bedste gøgevis forjog, ja dræbte dele af den fordrevne
befolkning, virkede "gælden" fra KZ lejrene stadig.
Kritikken vedblev.
Vesten har accepteret rendyrkede terrorhandlinger, som ihjelslagning af
kvinder og børn i flygtningelejre osv.
Zionisterne var villie lærlinge, og lader i og for sig ikke nazisterne ret
meget tilbage med hensyn til grusomhed.

Den slags protesterede venstrefløjen imod.
Og det vil vi have lov til, ja har ret og forpligtigelse til.

At højrefløjen så forsøger at gøre denne helt forståelige modstand til
"jødehad", er ganske enkelt perverteret politisk manipulation.

Der er tale om en stat, der i den grad har været årsag til utallige dekaders
uro og krig i en verdensdel.
At de tilfældigvis er jøder, har intet med den følte afsky at gøre.

Jeg mener, verden stod sig ved at få israel nedlagt.
Dette gør mig imidlertid IKKE til antisemit..!!!
Det er en uforskammet løgnagtighed af rang, at tillægge mennesker med
ovenstående opfattelse antisemittiske motiver.

MVH
Egon

Fra : NoTrabajo

Dato : 26-01-06 17:39

> [...]
> skal bare siges, så er den nok rigtig. Er det Morten Thing, Mogens
> Rukow, Jan Katlev Georg Metz fra venstrefløjen, som du mener hader

Er du virkelig så dum, at du ikke ved at det er muhamedanerne?
--
NoTrabajo

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 01:00

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i

> Er du virkelig så dum, at du ikke ved at det er muhamedanerne?
> --
> NoTrabajo

Ja, jeg er så dum. at jeg ikke vidste at "muhamedanerne" er rykket ud på den
yderste venstefløj. Det er godt nok nyt, og i øvrigt styrker din idiotiske
påstand ikke dokumentationen.

Fra : Egon Stich

Dato : 26-01-06 17:16

> [...]
>
> Er det nu ikke dele af det yderste venstre, som i dag har mest imod
> jøder? Altså når man ser bort fra islamister og Johnnys HJ-gruppe i

Du må lære at skelne imellem at være modstander af zionismen, som jo er en
pest, og så antisemitisme.
Det er for lavt, at forsøge at pådutte en afsky for en politisk retning, at
være generelt jødefjentlig.
Dette er jo ikke tilfældet.
Men blot en del af den borgerlige hetz imod socialister.

> [...]
> arrangementer i anledning af årsdagene for Reichkristallnacht og
> befrielsen af Auschwitz. De bliver jo tævet, hvis de går rundt med

Mon ikke zionisterne har stor skyld i dette beklagelige forhold?
Hvis det passer?
Det er ihvertfald nyt for mig.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-06 18:08

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Du må lære at skelne imellem at være modstander af zionismen, som jo er en
> pest, og så antisemitisme.

Zionismen er det jødiske folks nationale befrielsesbevægelse, og dets
mål, en genoprettelse af den jødiske stat i Kanaan, er forlængst opnået
- det skete faktisk i første halvdel af forrige århundrede.

Antizioniske? Ja, vi kan jo bare se på Politikens Store Ordbogs
definitioner:

==
antizionisme ['anti-] subst. -n
1. en holdning der er imod opretholdelsen af Israel som jødisk stat i
Palæstina ≠ ZIONISME
anti- + zionisme
==

Findes der mon overhovedet nogen anden isme, der ønsker en bestemt stat
nedlagt?

==
zionisme [sio'nismø] subst. -n
1. en jødisk bevægelse der oprindelig havde til formål at oprette en
jødisk stat i Palæstina, og som nu støtter indvandring af jøder til
Israel â—Š zionist zionistisk
zion+is/me afl. af hebraisk sijjon 'Zion', navn på en af Jerusalems
højdedrag, også anvendt om Jerusalem selv; vist besl.m. hebraisk sijjun
'vartegn, varde, mærke'
==
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 26-01-06 18:56

> [...]
> zion+is/me afl. af hebraisk sijjon 'Zion', navn på en af Jerusalems
> højdedrag, også anvendt om Jerusalem selv; vist besl.m. hebraisk sijjun

Og du tror, zionismen er død?
Hvad med den expansion, der har været politikken i mange år?
Det er jo ikke alt, man kan læse i "ordbogen", der er sandt.

Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-01-06 22:18

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Og du tror, zionismen er død?
> Hvad med den expansion, der har været politikken i mange år?
> Det er jo ikke alt, man kan læse i "ordbogen", der er sandt.

Ordbogen gør i definitioner af ord, den beskriver ikke, hvad det vil sige at
være venstreorienteret antizionist/antisemit, du kan selv vælge, hvad du
synes, du falder ind under.

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 01:04

> [...]
> at være venstreorienteret antizionist/antisemit, du kan selv vælge, hvad

Du kunne måske lige gøre os den tjeneste at udpege en venstreorienteret
antisemit som i Danmark har opereret inden for de seneste 30 år.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-01-06 17:15

> [...]
at
> være venstreorienteret antizionist/antisemit, du kan selv vælge, hvad du

Du er da ganske rundt på gulvet.
Du fremfører nogle forklaringer fra et opslagsværk, og tror tilsyneladende i
fuldt alvor, at det kan bruges til noget som helst relevant.
Zionisme existerer i ganske høj grad i dag.
Zionisterne har blot glemt at sætte sig ind i, hvad den ifølge opslagsværket
"burde" betyde.
Zionisterne har i årevis kæmpet for at få lebensraum.
Den kamp er ikke forbi.

Forøvrigt er det de underligt, at du ikke er så kilden, når du udtaler dig
om kommunister eller socialister.
Men skal du her anvende ordbogsforklaringerne, vilkle den bekvemme
borgerlige beklikkelse af ideologierne næppe være mulig?
Lidt konsekvens ville være på sin plads.

MVH
Egon.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-01-06 22:51

Egon Stich skrev:

> Og du tror, zionismen er død?
> Hvad med den expansion, der har været politikken i mange år?
> Det er jo ikke alt, man kan læse i "ordbogen", der er sandt.

Holdddaheltkæft: Du mener altså at det er "zionistisk
ekspansionspolitik", når Sharon rømmer Gazastriben?

Nej, nu kan jeg altså ikke lige følge dig...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 06:52

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Holdddaheltkæft: Du mener altså at det er "zionistisk
> ekspansionspolitik", når Sharon rømmer Gazastriben?
>
> Nej, nu kan jeg altså ikke lige følge dig...

Det næste eksempel bliver vel når Ehud Olmert & Shimon Peres {opstillet
som nummer 1 og 2 på Kadimas partiliste ved Knessetvalget} rømmer 90% af
Vestbredden, og overlader det til Hamas. Samt naturligvis lukker grænsen
totalt af til selvstyreområderne.

Naturligvis kan der være nogle problemer omkring Qalqilyah-Ariel kilen
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-01-06 17:18

> [...]
> totalt af til selvstyreområderne.
>
> Naturligvis kan der være nogle problemer omkring Qalqilyah-Ariel kilen

Vi har en venstre regering i DK.
Derfor findes der ikke nazister i DK.
Dette er samme "argumentation, som nogle her forsøger.
Den holder jo ikke.
Vel?

ES

Fra : Egon Stich

Dato : 27-01-06 17:16

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:43d94450$0$46984$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> ekspansionspolitik", når Sharon rømmer Gazastriben?
>
> Nej, nu kan jeg altså ikke lige følge dig...

Findes der en zionistisk fraktion i israel eller ej?

MVH
Egon

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 01:01

> [...]
> Men blot en del af den borgerlige hetz imod socialister.

> Mon ikke zionisterne har stor skyld i dette beklagelige forhold?

Hvis de bliver tævet er det eddermame ikke af venstrefløjen.

Fra : Egon Stich

Dato : 27-01-06 17:53

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis de bliver tævet er det eddermame ikke af venstrefløjen.

Næ.
Det er snarere Dansk front og KU.
Gad vide, hvor KU har gjort af de nazisangbøger, de så ivrigt benyttede
vedderes møder?
Måske overladt til underafdelingen Dansk front?

Egon