Hundeskind og ulveskind
Fra : Jesper

Dato : 25-01-06 02:33

Fornyligt blev en dansk butik anmeldt til politiet: De havde solgt en
hundeskindsjakke. Folketinget har vedtaget en lov der gør det ulovligt
at sælge tøj lavet af Misser og Fidos pelse, da de ikke mener vi skal gå
rundt i skind af vores kæledyr. Forretningens pels var lavet af
slædehundeskind. Slædehunden er et trækdyr og arbejdsdyr, ikke et
kæledyr. Siriuspatruljen der opererer i Nordøstgrønland bruger også
slædehunde som trækdyr. De holder i 2 sæsoner, derefter bliver de skudt.
De har, af naturlige grunde et dejligt varmt skind og grønlænderne
klæder sig da også i slædehundetøj. Men ve den stakkels grønlænder som
kommer til at sælge sin gamle slædehundejakke i Syddanmark, han står til
tugt-, raspe- og forbedringshus på vand og brød for sin brøde.

Og forresten, hvad med ulveskind? Det er jo lovligt nok at sælge, selvom
hunden og ulven reelt er samme race.

Måske skulle butikken have sat den famøse slædehundejakke på salg som en
ulvejakke, så havde der ikke været nogen problemer.

PS: Gad vide hvornår vore politikere forbyder kaninpels!
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-01-06 03:18

> Og forresten, hvad med ulveskind? Det er jo lovligt nok at sælge, selvom
> hunden og ulven reelt er samme race.

Hund og ulv tilhører samme art...ikke race :) så vidt jeg husker fra den
sorte skoles biologitimer :)

Fra : Jesper

Dato : 25-01-06 06:21

Jan Pedersen <jantheman28@hotmail.com> wrote:

> Hund og ulv tilhører samme art...ikke race :) så vidt jeg husker fra den
> sorte skoles biologitimer :)

Reelt er der så lille genetisk forskel på ulv og hund at man her må tale
om én race.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 07:26

> Reelt er der så lille genetisk forskel på ulv og hund at man her må tale
> om én race.

Og hvornår er Sankt Bernhardshunde og pekingesere så blevet til »samme
race«?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 25-01-06 16:00

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og hvornår er Sankt Bernhardshunde og pekingesere så blevet til »samme
> race«?

Ja, de er om muligt mere forskellige indbyrdes end ulve og hunde er
generelt.

Fra : GB

Dato : 25-01-06 16:15

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Ja, de er om muligt mere forskellige indbyrdes end ulve og hunde er
> generelt.

Hvordan hænger det sammen? Både pekingesere og StB'er er jo hunde?

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-06 09:12

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Reelt er der så lille genetisk forskel på ulv og hund at man her må
> tale
> om én race.

Du tror på den sorte skole. Så risikerer du racismedom som jeg.
Menneskerettighedsidealisterne har besluttet, at der findes ikke
racer - de er videnskabeligt modbevist!

Jeg syns også at når neger og hvid eller puddel og schæfer kan få
afkom sammen, så er de racer af arten, men vi foragter altså de
etniske, hvis vi taler sort efter de ny lærdes mening.

Fra : Jim

Dato : 25-01-06 12:22

> Reelt er der så lille genetisk forskel på ulv og hund at man her må tale
> om én race.

Og der er kun 2% genetisk forskel mellem Muhammed og Chimpansen Bobo.
Og i øvrigt i det hele taget mellem Mennesker og Chimps.

J.

Fra : Rune

Dato : 25-01-06 12:30

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Og der er kun 2% genetisk forskel mellem Muhammed og Chimpansen Bobo.
> Og i øvrigt i det hele taget mellem Mennesker og Chimps.

Der er kun 40% genetisk forskel mellem Villy Søvndal og en mælkebøtte -
hvilke nok ikke skulle kunne overraske nogle i lige netop dette tilfælde.

Fra : Jim

Dato : 25-01-06 13:26

"Rune" <slam@slam.slam> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Der er kun 40% genetisk forskel mellem Villy Søvndal og en mælkebøtte -
> hvilke nok ikke skulle kunne overraske nogle i lige netop dette tilfælde.

Til forskel fra Søvndal, så mangler mælkebøtten ikke nogen kromosomer.

J.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-06 17:25

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Og der er kun 2% genetisk forskel mellem Muhammed og Chimpansen
> Bobo.
> Og i øvrigt i det hele taget mellem Mennesker og Chimps.

Faktisk er det aldrig ordentlig undersøgt om menneskeaber og mennesker
kan få afkom sammen, hvis de boller hyppigt nok i ægløsningsperioder.
Det er tabu så påstand om at vi er forskellig art er uvidenskabelige.
Jeg tror dog ikke der er store håb om at se en hybrid, men hvem ved?

The noblest work of God? Man. Who found it out? Man. . Mark
Twain

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-01-06 04:11

Jesper skrev:
> [...]
> at sælge tøj lavet af Misser og Fidos pelse, da de ikke mener vi skal gå
> rundt i skind af vores kæledyr. Forretningens pels var lavet af

Og hvad så på selve Grønland? Er de så også dækket af denne lov, eller
har de trods alt så meget selvstyre at den ikke gælder dèr (trods at de
jo formelt stadig er en del af Kongeriget og dermed principielt burde
være underlagt dansk lov?)

> Slædehunden er et trækdyr og arbejdsdyr, ikke et
> kæledyr.

Yep...

Desværre har bymennesker i Vesten desværre denne uhyggelige
fortrængningsevne, hvor de tilsyneladende formår at bilde sig selv og
hinanden ind at kød er noget, der af sig selv gror frem af uudtømmelige
kølediske efter bedste "Særimner"-princip...

(Særimner er ifølge Asatroen dèn magiske galt i Valhal, som de lokale
residerende kan blive ved med at skære flæsk fra, da det hele tiden
vokser ud igen...)

> Siriuspatruljen der opererer i Nordøstgrønland

Hov! Er dèn ikke nedlagt? Det troede jeg ellers, men det ville da glæde
mig meget at tage fejl...

> bruger også
> slædehunde som trækdyr. De holder i 2 sæsoner, derefter bliver de skudt.

Spiser man dem strengt taget ikke også? Eller var det kun polarfarerne
der - så vidt jeg da ellers mener at huske - i sin tid gjorde dèt i
mangel af andet frisk kød?

Jeg kan i hvert fald ikke se noget større moralsk problem med det, hvis
man i nødstilfælde "leger kineser" på denne måde...

(Begrebet "hot dog" får således en helt ny og utilsigtet betydning!)

> [...]
> ulvejakke, så havde der ikke været nogen problemer.
>
> PS: Gad vide hvornår vore politikere forbyder kaninpels!

Det virker i hvert fald bindegalt, men er sikkert opstået som een af
disse lidt for hastigt vedtagne "popular demand"-love, efter at man er
blevet opmærksom på dyremishandling i udlandet...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-06 04:52

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:43d6ec3a$0$47094$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hov! Er dèn ikke nedlagt? Det troede jeg ellers, men det ville da
> glæde mig meget at tage fejl...

Det er dyrt at indsamle kæledyrslig så disse skind ville aldrig blive
stor omsætning, så det latterlige forbud er undskyldeligt.

At bortspare ligegyldig PR, som Sirius-drengelegen var og evt er, er
en yderst fornuftig mange-million-besparelse.

Biologers afspærring af danske vådområder for offentligheden, så de
får et gratis gods at dyrke hobby i, er der ingen gavnlig forskning
eller naturbevarelse i heller.Det er fascistisk-aristokratisk had mod
menigmand at "beskytte vildtet mod stress pga kondiløbere" og
bortsparede vi alle statsansatte vedr dansk og grønlandsk natur, vil
det klart øge trivslen for alle andre end nogle få asociale rige
egoister.

Siden Rachel Carson skrev "The Silent Spring" om at DDT snart ville få
al fuglesang til at forstumme, er vi blevet fyldt med forureningsløgne
og intet miljøtiltag har været undskyldeligt, endsige gavnligt.

Storbyer var ikke fremmedgørende - de gav folk råd til at tage på
camping. Og oddere og ræve og andre dyr er snart gratis-kæledyr langt
inde i byområderne, fordi vor helt acceptable svineri med madaffald
svarer til og overflødiggør , at stats-biologer fodrer ænder i
isvintre

Fra : Jesper

Dato : 25-01-06 06:21

> [...]

> har de trods alt så meget selvstyre at den ikke gælder dèr (trods at de
> jo formelt stadig er en del af Kongeriget og dermed principielt burde

Jo, men de har selvstyre, så love vedtaget i Tinget har kun virkning for
Grønland, hvis det specifikt står i loven.

> [...]
>
> (Særimner er ifølge Asatroen dèn magiske galt i Valhal, som de lokale
> residerende kan blive ved med at skære flæsk fra, da det hele tiden

Ja, har hørt om Særimner!

> Hov! Er dèn ikke nedlagt? Det troede jeg ellers, men det ville da glæde
> mig meget at tage fejl...

Lever i bedste velgående:

http://www.dr.dk/NR/exeres/2CA61A4A-3D0E-479E-BCE8-8BB7BED9921C

> [...]
> man i nødstilfælde "leger kineser" på denne måde...
>
> (Begrebet "hot dog" får således en helt ny og utilsigtet betydning!)

Det er kun i nødstilfælde, men i så fald, så kan der stå "Hot Dog" på
menuen

> Det virker i hvert fald bindegalt, men er sikkert opstået som een af
> disse lidt for hastigt vedtagne "popular demand"-love, efter at man er
> blevet opmærksom på dyremishandling i udlandet...

Netop!

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 07:26

> Og forresten, hvad med ulveskind? Det er jo lovligt nok at sælge, selvom
> hunden og ulven reelt er samme race.

Ah, samme art, ikke samme race ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rune

Dato : 25-01-06 10:32

> [...]
> ulvejakke, så havde der ikke været nogen problemer.
>
> PS: Gad vide hvornår vore politikere forbyder kaninpels!

huh? Hvilken idiotisk regel. Den har jeg ikke hørt om. Tåbelige politikere
skal holder deres små beskidte næser ude af borgernes sager. Er der et link?

Fra : Rune

Dato : 25-01-06 10:46

> huh? Hvilken idiotisk regel. Den har jeg ikke hørt om. Tåbelige politikere
> skal holder deres små beskidte næser ude af borgernes sager. Er der et
> link?

Tilsyneladende er det en EU lov?
http://www.europarl.eu.int/omk/sipade3?PUBREF=-//EP//NONSGML+TA+P5-TA-2003-0605+0+DOC+PDF+V0//DA&L=DA&LEVEL=2&NAV=S&LSTDOC=Y

Som er ført igennem af folketinget - for vores egen beskyttelses
naturligvis, vi er jo sådanne små uskyldige væsner der skal passes på i
hoved og røv, lidt ligesom babyer:
http://www.folketinget.dk/Samling/20021/udvbilag/REU/L201_bilag10.htm

aw! Her er jeg enig med Enhedslisten - i hvert fald så langt som til brugen
af hunde på Grønland. Så er verdenen endelig gået fuldstændig af lave.

Fra : Martin

Dato : 25-01-06 10:53

Jesper skrev:

> [...]
> hundeskindsjakke. Folketinget har vedtaget en lov der gør det ulovligt
> at sælge tøj lavet af Misser og Fidos pelse, da de ikke mener vi skal gå

Mjah, hvis loven er vedtaget fordi nogle hundeluftende mennesker kan
blive forargede over at møde Fido´s mor hængende om halsen på en
fremmed dame, så er der noget helt hyklerisk galt.
Hvis det derimod er for at komme de omsiggribende ulovlige
staldslagterier på kennelerne til livs, så er det vel OK?

> PS: Gad vide hvornår vore politikere forbyder kaninpels!

Når du lufter dine kaniner i snor!!! sammen med din lokale
folketingsmand og i sammen forarges over at at nabokonen går uden
trusser og BH men derimod med kanin om æ hals.

Mvh
Martin

Fra : Egon Stich

Dato : 25-01-06 14:59

> PS: Gad vide hvornår vore politikere forbyder kaninpels!
> --
> Jesper
> DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Og gad vide, om nævnte lov også omfatter vanter, strikket af hundehår?
Sådanne er forbløffende slidstærke og varme.

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-06 17:20

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Og gad vide, om nævnte lov også omfatter vanter, strikket af
> hundehår?
> Sådanne er forbløffende slidstærke og varme.

At finde hundeklipper gør nok sådant tekstil-råstof svært og dyrt, og
isolation/varme overgår næppe uld, der er billigere, og slidstyrke er
klart et spørgsmål om hvor hård strikning er foretaget.