Husene er for dyre
Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-01-06 00:39

Som reaktion mod de vildt opskruedede huspriser i bl.a. Århus og København
opfordrer jeg hermed alle potentielle huskøbere til at lade være med at
købe! Bare to års boykot af boligmarkedet vil tvinge priserne i bund. Når så
et hus som idag koster 2 millioner er nede i 4-500000 kr kan vi slå til igen
og så ellers nyde et hus der koster det der svarer til den reele værdi!

Fra : Jesper

Dato : 25-01-06 00:49

Jan Pedersen <jantheman28@hotmail.com> wrote:

> [...]
> og så ellers nyde et hus der koster det der svarer til den reele værdi!

Husene koster det folk vil betale for dem, hverken mere eller mindre.
Iøvrigt er det jo heller ikke i hele landet de er dyre. Hvorfor flytter
du ikke til Nørre Nebel i Vestjylland? Der er et 290 m2 patriciavilla i
ædle materialer til salg for sølle 1,5 mio kr. Hvis den havde ligget på
Frederiksberg, så ville den koste 10 mio kr.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henri Gath

Dato : 25-01-06 00:54

> Husene koster det folk vil betale for dem, hverken mere eller mindre.

Det er fint, Einstein

> [...]
> ædle materialer til salg for sølle 1,5 mio kr. Hvis den havde ligget på
> Frederiksberg, så ville den koste 10 mio kr.

Nu kan vi jo ikke alle bo i Nørre Nebel? Men du kan da starte.

Fra : Jesper

Dato : 25-01-06 01:11

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Det er fint, Einstein

Ja, ikke!

> Nu kan vi jo ikke alle bo i Nørre Nebel? Men du kan da starte.

Det var da ikke mig der klagede over priserne!

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 25-01-06 19:44

Norsk fars!

Jamen, lad os alle flytte til Nørre Nebel, så skyder priserne jo i vejret
der, og så kan man få råd til at købe i København. Hvis man vil bo i
København, må man betale prisen.
/K

Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-01-06 00:58

> [...]
> ædle materialer til salg for sølle 1,5 mio kr. Hvis den havde ligget på
> Frederiksberg, så ville den koste 10 mio kr.
Nemlig. Derfor jeg opfordrer til boycut. SÅ vil priserne falde til det de
bør være :)
Hvis efterspørgslen er væk styrtdykker priserne!

Fra : Jesper

Dato : 25-01-06 01:15

Jan Pedersen <jantheman28@hotmail.com> wrote:

> Nemlig. Derfor jeg opfordrer til boycut. SÅ vil priserne falde til det de
> bør være :)
> Hvis efterspørgslen er væk styrtdykker priserne!

boycut? Drengeklipning? Det er da ellers ikke dyrt hos frisøren, så
skulle du se de priser damerne skal betale! LOL!

Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-01-06 01:24

> boycut? Drengeklipning? Det er da ellers ikke dyrt hos frisøren, så
> skulle du se de priser damerne skal betale! LOL!
> --
tja at stoppe med hushandler er jo ikke så muligt endda. Dem der har et
behov vil ikke vente med at få det indfriet til senere. De vil handle nu
hvor lånene er billige. Men de glemmer at priserne er vildt høje og ikke
afspejler en reel værdi.

Men seriøst er det altid køberne der har magten. Udebliver kunderne falder
varerne i pris. Det er simpel købmandsregning: prisen følger efterspørgslen.
Det burde vi tænke over noget mere. Er priserne for høje skal man da bare
lade varen ligge. Så vil sælgeren sætte prisen ned hvis tilstrækkeligt med
kunder gør det samme. Det burde vi alle som forbrugere tænke noget mere
over. Men måske man skulle organisere huskøberne? En interesseorganisation
ville kunne påvirke medlemmerne til at vente med at købe og priserne ville
falde gunstigt ud :)

Og nej jeg skal ikke ud at købe hus....jeg vil altid være lejer da jeg ikke
kan undværre den service der er ved at være lejer og den økonomiske tryghed
der ligger i ikke at behøve at tænke over håndværkerregninger. Men generelt
påvirker huspriserne også boligforeningernes muligheder for at erhverve
grunde da sælgerne jo vil ha størst mulige priser og sælger til højest
bydende.

Fra : Jesper

Dato : 25-01-06 01:31

> [...]

> påvirker huspriserne også boligforeningernes muligheder for at erhverve
> grunde da sælgerne jo vil ha størst mulige priser og sælger til højest

Nååååh...det var boycot du talte om!

Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-01-06 01:58

> Nååååh...det var boycot du talte om!
> --
ja jeg mener der er en trykfejl i retstavningsordbogen: det bør staves
boycut :) og på dansk skal det da hedde drengekut...øh eller noget :)

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-01-06 04:15

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> påvirker huspriserne også boligforeningernes muligheder for at erhverve
> grunde da sælgerne jo vil ha størst mulige priser og sælger til højest

Det er da vist det man kalder dobbeltmoral.

Thorkild

Fra : Zeki

Dato : 25-01-06 08:35

> [...]

> tryghed
> der ligger i ikke at behøve at tænke over håndværkerregninger.

Lejere propper penge ned i et sort hul, mens boligejere bliver rigere og
rigere. Når husejere i Storkøbenhavn i gennemsnit er kommet sovende til
300.000 kroner i 2005, tror du så at det er håndværkerregninger de bekymrer
sig om?

Ked af at sige det, men som det ser ud nu, så hører du - og de andre
lejere -altså til fremtidens B-hold.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 08:56

Zeki <zeki@_.dk> wrote:

> [...]
> 300.000 kroner i 2005, tror du så at det er håndværkerregninger de bekymrer

Nu kan man altså ikke spise mursten, og selv om man kan belåne en
friværdi, så skal lånet betales tilbage, og i det mindste kommer der en
løbende udgift på /renterne/.

Også ejere kan have lave indtægter, og endda lavere indtægter end mange
lejere, der som Thøger Seidenfaden bor i en billig herskabslejlighed på
Rådhuspladsen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 25-01-06 09:45

> Nu kan man altså ikke spise mursten, og selv om man kan belåne en
> friværdi, så skal lånet betales tilbage, og i det mindste kommer der en
> løbende udgift på /renterne/.

Forskellen er bare den, at en stor del af de penge du indbetaler i termin
går til dig selv i den sidste ende, hvis du er ejer. Hvis du lejer,
fordufter samtlige kroner og øre til udlejeren.

Mvh
Zeki

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-01-06 09:53

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in message
> [...]
> går til dig selv i den sidste ende, hvis du er ejer. Hvis du lejer,
> fordufter samtlige kroner og øre til udlejeren.

Så køb en bolig !

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 11:56

Zeki <zeki@_.dk> wrote:

> [...]
> går til dig selv i den sidste ende, hvis du er ejer. Hvis du lejer,
> fordufter samtlige kroner og øre til udlejeren.

Nu er den største udgift som regel /renteudgiften/, der ikke nedbringer
gælden. Derudover er det ikke just ukendt at ejendomsværdierne sagtens
kan styrtdykke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : GB

Dato : 25-01-06 15:40

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in

> Forskellen er bare den, at en stor del af de penge du indbetaler i
> termin går til dig selv i den sidste ende, hvis du er ejer. Hvis du
> lejer, fordufter samtlige kroner og øre til udlejeren.

Og? Mange mennesker FORETRÆKKER at være lejere. Da vores ejendom blev lavet
om fra leje til andel, stemte 10% for at vi skulle vedblive med at være
lejere. Disse personer sidder så i dag som lejere i vores A/B, og det har
de selv valgt.

Fra : Zeki

Dato : 25-01-06 16:03

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> [...]
> om fra leje til andel, stemte 10% for at vi skulle vedblive med at være
> lejere. Disse personer sidder så i dag som lejere i vores A/B, og det har

Yep, og der findes også mennesker som ikke ville vide hvad de skulle stille
op med pengene hvis de vandt i lotto.
Da der i vores andelsboligforening skulle stemmes om priserne skulle være
efter markedsværdi (som ville give os alle ekstra 100K i hånden) sad der
også et par Rasmus Modsat typer, som ikke bryder sig om nogle forandringer
overhovedet, så de stemte imod. Også selvom den forandring betyder at de vil
blive forgyldt.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 16:16

Zeki <zeki@_.dk> wrote:

> [...]
> overhovedet, så de stemte imod. Også selvom den forandring betyder at de vil

Ja, sålænge de ikke skal betale ejendomsværdibeskatning, er der jo ingen
grund til at sætte værdien /lavt/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-01-06 09:38

> [...]
> bekymrer sig om?
>
> Ked af at sige det, men som det ser ud nu, så hører du - og de andre

Hvis folk føler sig på B-holdet må de tilmelde sig A-holdet.

Lejemarkedet er skævvredet af et generelt for lavt huslejeniveau og
offentlige ydelser som boligsikring. At det offentlige driver en halv
million almennyttige boliger er helt til grin, det antal bør nedsættes ved
at sælge ud, gerne til lejer der tager et ansvar for egne boliger. Nogle af
de indkomne midler kan evt. bruges til nybyggeri.

Samfundet er langt bedre tjent med at folk etablerer sig i egen bolig.

Thorkild

Fra : Zeki

Dato : 25-01-06 09:58

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Samfundet er langt bedre tjent med at folk etablerer sig i egen bolig.

Derom er der næppe nogen tvivl.

Jeg tror også at den såkaldte "boligkrise" med at få råd simpelthen skyldes
at en del folk er blevet forkælede. De vil gudhjælpemig bo i centralt byen
med max 15 minutter til arbejde.

Jeg var selv en af dem der for et år siden hørte til "det er for galt"-
holdet. Det var lige indtil min kæreste og jeg fandt ud af at vi sagtens
kunne bibeholde vores arbejde i København ved at købe hus...i Tølløse. Et
flot indflytningsklart hus på 192 m2 til en værdi på 2,2 millioner og med
(gys!) hele 15 minutter længere i transport om morgenen, end da vi boede på
vestegnen hvor huspriserne næsten er det dobbelte. Vi klager ikke, men er
dog langsomt ved at miste forståelsen for hylekoret som bl.a ønsker
reformer. Det hus vi kiggede på havde stået til salg i flere måneder og der
er ikke (endnu) rift om de dejlige huse i udkantsbyerne som alle med to
gennemsnitsindkomster har råd til at betale, hvis de vel og mærke kan
acceptere en transporttid på 45 min til en time til den indre storby hvis
det er der de arbejder.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 12:10

Zeki <zeki@_.dk> wrote:

> [...]
> gennemsnitsindkomster har råd til at betale, hvis de vel og mærke kan
> acceptere en transporttid på 45 min til en time til den indre storby hvis

Ja, jeg har da accepteret to timers togtransport hver vej, mellem Husum
i København {hvor jeg bor} og Holbæk {med teknisk gymnasium}.

Men iiih, hvor trænger der til nyt materiel, både på S-tog og
regionaltog. Og iiih, hvor mangler der en dobbeltsporet jernbane, i
hvert fald til Holbæk - samt ekstra spor mellem Roskilde og hovedbanen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-01-06 13:33

> [...]
> regionaltog. Og iiih, hvor mangler der en dobbeltsporet jernbane, i
> hvert fald til Holbæk - samt ekstra spor mellem Roskilde og hovedbanen.

Enhver ung mand over 25 år som benytter sig af offentlig transport, er en
fejltagelse.

-- Henry Ford

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 13:57

> [...]

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Enhver ung mand over 25 år som benytter sig af offentlig transport, er en

En nylig undersøgelse viste at 45% af pendlerne til og fra det centrale
København bruger kollektiv trafik. En almindelig begrundelse herfor er
at køerne på motorvejene i myldretiden er for langsomme. Og folk pendler
altså fra Helsingør, Kalundborg, Nyborg og Nykøbing Falster.

Det er totalt urealistisk at alle skulle tage bilen ind til City, som
slet ikke er bygget til noget sådant. Derfor er vi nødt til at have
udbygget den kollektive trafik. I København ved en kraftig udbygning af
metroen, regionalt ved en udbygning af S-tog og regionaltog. Og så bør
vi have dobbeltspor på i hvert fald strækningen til Holbæk, og forlænget
Frederikssundbanen til Ølsted {hvor der er jernbane videre til
Frederiksværk og Hundested}. De nævnte forslag er naturligvis ikke
udtømmende, men er blot dem jeg selv er stødt på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-01-06 14:40

> [...]
> Frederiksværk og Hundested}. De nævnte forslag er naturligvis ikke
> udtømmende, men er blot dem jeg selv er stødt på.

Nu var ovenstående mest ment som en morsomhed. Du har vel ikke de store
problemer med at rejse mod strømmen.

Ellers støtter jeg da en udbygning af Metroen, hvad angår det øvrige
jernbanenet, har jeg ikke sat mig ind i hvor problemerne findes
kapacitetsmæssigt, ud over København - Roskilde, men skinnerne er nedslidte
efter at være forsømt i 90'erne.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 14:56

> [...]

> jernbanenet, har jeg ikke sat mig ind i hvor problemerne findes
> kapacitetsmæssigt, ud over København - Roskilde, men skinnerne er nedslidte

Ikke bare skinnerne. Hvad synes du i øvrigt om at rejse hjem i et tog
fra Holbæk, et gammelt tog som er totalt udslidt, en halv time
forsinket, hvor konduktør eller togfører ved hver station må gå ned
langs toget for at sparke hver eneste dør i, før toget kan fortsætte.

I myldretiden, på en ensporet togstrækning, hvor togene på København
pænt må vente på at toget fra Kalundborg først kommer igennem ...

Prøv at abonnere på DSBs nyhedsbrev om S-togene. Stort set hver dag er
der 15-20 aflysninger, som skyldes nedbrud af S-tog, eller at
elektroføreren ikke er nået frem fordi han sidder fast i et S-tog der er
ramt af nedbrud eller forsinket ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 25-01-06 15:26

> [...]
> forsinket, hvor konduktør eller togfører ved hver station må gå ned
> langs toget for at sparke hver eneste dør i, før toget kan fortsætte.

Hmm...min kæreste skulle første gang her forleden dag tage turen med tog fra
Tølløse til Østerport. Hun har altid været vandt til overfyldte S-tog, larm
og elendig komfort. Alt det slipper hun nu for og kan sikkert godt leve med
de "gamle tog" (som er med dobbelt dæk, så helt gamle er de nu ikke) og de
få uger om året sneen skaber problemer på strækningen Holbæk-Kbh.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 15:45

Zeki <zeki@_.dk> wrote:

> [...]
> de "gamle tog" (som er med dobbelt dæk, så helt gamle er de nu ikke) og de
> få uger om året sneen skaber problemer på strækningen Holbæk-Kbh.

De gamle tog er nu ikke med dobbelt dæk; dem med dobbeltdæk er skam de
nye, som DSB har til låns {lejet}.

Det er i øvrigt de gamle røde tog som DSB vil erstatte med IC3-tog, når
disse engang ad åre skal udskiftes med de IC4-tog, der vist er forsinket
i foreløbig 5-7 år.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-01-06 15:27

> [...]
> der 15-20 aflysninger, som skyldes nedbrud af S-tog, eller at
> elektroføreren ikke er nået frem fordi han sidder fast i et S-tog der er

Ja, sådan kan det gå når man stemmer rødt.

Nu har den borgerlige regering fået ramaskrig over at flytte penge fra
billet støtte til forbedring af infrastrukturen.

Thorkild

Fra : Zeki

Dato : 25-01-06 15:29

> Nu har den borgerlige regering fået ramaskrig over at flytte penge fra
> billet støtte til forbedring af infrastrukturen.

Og jeg kan garantere for at vi er en del bilejere som bliver lykkelige når
M3 er færdigudvidet om få år.

Mvh
Zeki

Fra : Mark Jensen

Dato : 25-01-06 15:16

On Wed, 25 Jan 2006 13:32:52 +0100, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

t ekstra spor mellem Roskilde og hovedbanen.

>Enhver ung mand over 25 år som benytter sig af offentlig transport, er en
>fejltagelse.

Jeg er selv lige blevet bilejer, som 28årig. Puha, nu fatter jeg ikke
alle de år jeg slæbte mig igennem langsommme upålidelige busser, og
DSBforsinkeler :D

Fra : GB

Dato : 25-01-06 15:44

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote in

> Jeg er selv lige blevet bilejer, som 28årig. Puha, nu fatter jeg ikke
> alle de år jeg slæbte mig igennem langsommme upålidelige busser, og
> DSBforsinkeler :D

Jeg fik bil for et par år siden, og er blevet hysterisk allergisk overfor
offentlig transport - med metroen som en god undtagelse, som jeg bruger,
hvis jeg har ærinder i indre by. Så belaster jeg jo heller ikke trafikken
dér. Men busser og S-tog - Bleaaargh!

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-01-06 17:27

> [...]
> regionaltog. Og iiih, hvor mangler der en dobbeltsporet jernbane, i
> hvert fald til Holbæk - samt ekstra spor mellem Roskilde og hovedbanen.

Det kunne være meget værre. Jeg husker en historie om en mand som kom med
toget fra Nykøbing Sj. til Holbæk, og som sagde. "Nu er det værste
overstået", og en medpassager spurgte hvor han skulle hen, og han svarede
"Honolulu".

Fra : Per Rønne

Dato : 25-01-06 17:56

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
> toget fra Nykøbing Sj. til Holbæk, og som sagde. "Nu er det værste
> overstået", og en medpassager spurgte hvor han skulle hen, og han svarede

Tjae, jeg husker da jeg var med spejderne til jamborette i Luxembourg.
Højhastighedstog til Fehmern - dengang var det vel 200 km/t. Fra Rødby
kørte toget bare /langsomt/. Og så København direkte til mine forældres
sommerhus ved Nykøbing Sjælland. Chokerende langsomt regionaltog til
Holbæk. Dybt chokerende lokaltog fra Holbæk til Nykøbing ;-(.

Ja, vi må sørge for som led i den kommende faste forbindelse over Fehmer
Bælt at få jernbanelinien opgraderet til højhastighed, op til 500 km/t.
Til København. Hu4tig forbindelse til Hamburg og Berlin.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-01-06 13:35

> [...]
> acceptere en transporttid på 45 min til en time til den indre storby hvis

Ganske enig.

Og grunden til folk er mere "forkælede" skyldes den øgede velstand.

Thorkild

Fra : GB

Dato : 25-01-06 15:46

> Og grunden til folk er mere "forkælede" skyldes den øgede velstand.

Netop. For eksempel: Hvor mange familier stopper sokker i stedet for bare
at smide dem ud og købe nye? Da jeg var barn, syede min mor tøj til alle os
unger, og der blev aldrig smidt noget ud - selv gammelt, tørt franskbrød
kan der laves rasp af.

Men i dag er man "fattig", hvis man ikke har DVD-recorder og farvefjernsyn
både i stuen og soveværelset...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 25-01-06 17:27

> [...]
> kan der laves rasp af.
>
> Men i dag er man "fattig", hvis man ikke har DVD-recorder og farvefjernsyn

I dette forum er nogle ikke bleg for at kalde det under sultegrænsen.

Thorkild

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 25-01-06 19:46

> Men de glemmer at priserne er vildt høje og ikke
> afspejler en reel værdi.

Den reelle værdi? Er det ikke den køberne vil give?

/K

Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-01-06 01:17

> Nemlig. Derfor jeg opfordrer til boycut. SÅ vil priserne falde til det de
> bør være :)
> Hvis efterspørgslen er væk styrtdykker priserne!

Selvfølgeligt "lidt" træls for dem der allerede er husejere :) men hushandel
er vel ikke anderledes end handel med så meget andet...nogen gange går
markedet op...andre gange går det ned. Kan man ikke tåle gamet skal man ikke
"spille" med :)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 25-01-06 09:53

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er vel ikke anderledes end handel med så meget andet...nogen gange går
> markedet op...andre gange går det ned. Kan man ikke tåle gamet skal man

Du er sgu da den største idiot længe..
Altså: Vi skal stoppe med at købe huse i en årrække, så vil priserne falde
og så kan vi købe billigt.
Mit hus er et antal milioner værd, tror du at jeg sælger til en pris lavere
end indkøb?
Jeg har løbende forbedret huset, hvilket også afspejler værdistigningen.
Tror du at jeg vil bruge 5 øre på vedligehold hvis priserne styrtdykker?
Se på Langeland og Lolland eksempelvis. Der står den ene rønne efter den
anden som er forfaldet, som følge af dårlig sælgbarhed og elendig pris.
Så hvis nu at køberne stopper med at købe, ja så stopper sælgerne med at
sælge, men også med at vedligeholde.
Så kommer der endnu mere socialt boligbyggeri med selvfede udskud som dig
selv i. Forbruget vælter nedefter, detailhandlen fyrer folk, fabrikkerne kan
nedsætte løn og arbejdsvilkår p.ga. "svære tider".

Hvis det så skulle gennemføres, så ville jeg, når prisen var rigtig lav,
opkøbe 3-4 sommerhuse til en latterlig lav pris og så bare vente.
For jeg ville ikke være den eneste, prøv så at gætte hvad der så sker....

Prisen på sommerhuse vil stige eksplosivt....

"lidt træls for dem der allerede er husejere"
Lidt?!
Du skaber social deroute din elendige narrøv!

Michael

Fra : Jim

Dato : 25-01-06 13:39

> [...]
> er vel ikke anderledes end handel med så meget andet...nogen gange går
> markedet op...andre gange går det ned. Kan man ikke tåle gamet skal man

Boliger gamer man ikke med. Dem bor man i.

Fra : Henri Gath

Dato : 25-01-06 00:49

> [...]
> igen
> og så ellers nyde et hus der koster det der svarer til den reele værdi!

Helt seriøst: Det er en fremragende ide.....
så skal man ikke længere på overarbejde for at betale et lille klamt
sommerhus på 40m2 med tagpap eller en to værelses slumlejlighed.

Fra : Jim

Dato : 25-01-06 13:38

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så skal man ikke længere på overarbejde for at betale et lille klamt
> sommerhus på 40m2 med tagpap eller en to værelses slumlejlighed.

Nu er det jo renten og markedet, som styrer huspriserne.
Ikke engang vurderingerne er så høje, som huspriserne.
Men sænker man huspriserne som foreslået, så er det ikke en garanti for, at
vurderingerne falder i takt med det.
Husene koster nu engang det, husene koster.
Markedet bestemmer. Og hvem mon ville sælge til priser, der er så meget
lavere, end dengang de købte det?
Regn med, at når folk sælger et hus til ex. 3,5 mio, så skal de jo også
bruge provenuet til det næste køb.
Så når en lille familie i Kbh. går hen og sælger deres lejlighed på 89 kvm.
på Fr.berg. til 3.745.000kr., så kan de tage provenuet med til villa uden
for hovedstadsområdet og købe langt flere kvm.
Jeg finder det rimeligt.

J.

Fra : Jim

Dato : 25-01-06 13:39

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvm. på Fr.berg. til 3.745.000kr., så kan de tage provenuet med til villa
> uden for hovedstadsområdet og købe langt flere kvm.

Nå ja, link til lejlighedseks.:
http://www.realmaeglerne.dk/pidsag.asp?site=9&sag=122-3528

J.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-01-06 03:04

Jan Pedersen skrev:
> [...]
> og så ellers nyde et hus der koster det der svarer til den reele værdi!

Helt fint: I boykotter bare løs, så venter jeg til at købe til du og
andre holder sig pænt tilbage og prisen er den rigtige...

(Det vil jo desværre nok være lidt svært at gennemføre sådan en
organiseret boykot, da der stensikkert ALTID vil være "skruebrækkere"!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-01-06 03:13

meddelelse news:43d6dc7e$0$47006$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> (Det vil jo desværre nok være lidt svært at gennemføre sådan en
> organiseret boykot, da der stensikkert ALTID vil være "skruebrækkere"!)

Ja sådan nogle forbandede svin..de sku rulles i tjære og dyppes i fjer
.....kølhales....sættes i gabestok på byens torv og udsættes for folkets
vrede :)

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-06 08:18

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:43d6dc7e$0$47006$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Helt fint: I boykotter bare løs, så venter jeg til at købe til du og
> andre holder sig pænt tilbage og prisen er den rigtige...

Netop. Måner har den farve måner skal ha, og boligers pris afgøres af
markedet.
Jeg har været samfundsgavnlig ved at købe mig central bolig hvis pris
er mangedoblet, og som nyttig spekulant og investor har jeg ved
sparsommelighed tjent og fortjent gevinst. Men socialister er
misundelige skadedyr og vil stjæle fra de hårdtarbejdende og give til
sig selv og deres vælgere. Muslimer er supersocialister.

Fra : Zeki

Dato : 25-01-06 08:26

> [...]
> opfordrer jeg hermed alle potentielle huskøbere til at lade være med at

Shit! Du er lige to uger for sent ude. Har lige købt. Så selvom jeg længe
har ville kunne hylde dit forslag, er jeg bestemt modstander nu!

Når man står og vil stifte famile, er der ikke råd til solidaritet.

Mvh
Zeki

Fra : GB

Dato : 25-01-06 15:48

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in

> Når man står og vil stifte famile, er der ikke råd til solidaritet.

Nååh, er du ved at blive voksen? Velkommen i klubben...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-01-06 10:28

> [...]

igen
> og så ellers nyde et hus der koster det der svarer til den reele værdi!

Skal folk så bo i telt imens?

Fra : Jan Pedersen

Dato : 26-01-06 18:04

> "Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Så vidt jeg ved er der ikke mangel på lejeboliger. Boligforeningerne har
mange lejligheder på hylderne pt. I Århus og Odense. Mht. københavn ja der
kender jeg ikke markedet.
Men vi skal huske en ting: Prisen afspejler idag at udbuddet af ejerboliger
er mindre end efterspørgslen. Så vil samfundet have priserne på fast ejendom
ned skal staten bare opføre og sælge en masse huse til kostprisen :) Og tro
mig man er ved det: Man vil sælge ud af de almennyttige boliger. De priser
jeg har set ligner kostpriser der ligger langt under normale ejerboligers
pris. Det vil dumpe markedet i bund hvis det bliver almindeligt.

Fra : Jim

Dato : 26-01-06 18:24

> [...]
> jeg har set ligner kostpriser der ligger langt under normale ejerboligers
> pris. Det vil dumpe markedet i bund hvis det bliver almindeligt.

En stor del af lejeboligerne er ikke særlig god kvalitet.
Mange af dem er bygget på en eftermiddag og indeholder ikke den samme grad
af kvalitet, som hvis det skulle have været ejerboliger.
Man ser en tydelig forskel.
Så prisen kommer nok til at afskejle forholdet anyway.

J.

Fra : Martin

Dato : 25-01-06 10:36

Christian R. Larsen skrev:

> "Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> så
> igen
>
> Skal folk så bo i telt imens?

Nej nej, vi i komiteén for husprisers dumpning har talt om at dropp
den 2 års boycot mod at husejerne til gengæld lover ikke at følge
markedspriserne, men allerede på Mandag sætter deres ublu priser ned
med 50-80%. De der ikke sætter deres priser ned er 100% assholes, OG
DET VED ALLE!

Mvh
Влади́мир Ильи́ч Л

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 25-01-06 10:53

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Christian R. Larsen skrev:

> [...]

markedspriserne, men allerede på Mandag sætter deres ublu priser ned
med 50-80%. De der ikke sætter deres priser ned er 100% assholes, OG

De er sure de rønnebær.....

Fra : Martin

Dato : 25-01-06 13:43

Thorkild Poulsen skrev:

> Enhver ung mand over 25 år som benytter sig af offentlig transport, er en
> fejltagelse.
>

> -- Henry Ford

Old people like to give good advice, as solace for no longer being able
provide bad examples.
La Rochefoucauld