Nu bliver Allan Riise ked af det!
Fra : Jesper

Dato : 19-01-06 06:42

Ved luftangrebet for en uge siden på en pakistansk landsby for en uge
siden af et føreløst CIA fly, hvor 18 mennesker døde, hlev 3 højtstående
al-Quada folk dræbt:
• Svigersønnen til a-Q's næstkommanderende Ayman al-Zawahiri
• En bombeekspert som USA havede udlovet en dusør dusør på 5 mio § på.
• a-Q's operative chef i den afghanske provis Kunar.

--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-06 07:45

Jesper wrote:
> [...]
> . En bombeekspert som USA havede udlovet en dusør dusør på 5 mio § på.
> . a-Q's operative chef i den afghanske provis Kunar.

Jeg håber da et eller andet sted at det er sandt, men; at ofre 14 andre
mennesker på den måde, uden at forsøge at opbringe dem på anden måde, det er
for mig som at skyde gråspurve med kanoner.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 19-01-06 08:32

Allan Riise skrev:

> Jeg håber da et eller andet sted at det er sandt, men; at ofre 14 andre
> mennesker på den måde, uden at forsøge at opbringe dem på anden måde, det er
> for mig som at skyde gråspurve med kanoner.

Er der ikke noget galt med regnestykket?

Jeg mener:

18-3=15
15-14=1

Se min tråd "3 ud af 4 terrorister i Pakistan"

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-06 08:46

Mogens Michaelsen wrote:

> Er der ikke noget galt med regnestykket?
>
> Jeg mener:
>
> 18-3=15
> 15-14=1
>
> Se min tråd "3 ud af 4 terrorister i Pakistan"

Jeg er ikke med på hvad du mener!

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 19-01-06 14:37

Allan Riise skrev:

> Jeg er ikke med på hvad du mener!

Synes bare der var noget mystisk omkring "Den fjerde mand" i
historien. Noget i retning af, at hans identitet sløres.

Det skyldes jo nok, at det har noget med efterretninger at gøre.

Jeg kom forresten til at tænke på en gammel amerikansk film med
Orson Welles: "The Third Man". Jeg slog derfor op i Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Third_Man

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-06 14:47

Mogens Michaelsen wrote:

> [...]
>
> Jeg kom forresten til at tænke på en gammel amerikansk film med
> Orson Welles: "The Third Man". Jeg slog derfor op i Wikipedia:

Den har jeg selv på hylden.

Men for at holde os til substansen, så er der jo ikke nogen verificerede
kilder der godtgør at der er blevet slået denne eller hin ihjel fra a-Q,
desværre.

Fra : Alucard

Dato : 19-01-06 17:16

On Thu, 19 Jan 2006 14:37:17 +0100, Mogens Michaelsen
<momi@stofanet.dk> wrote:

>Synes bare der var noget mystisk omkring "Den fjerde mand" i
>historien. Noget i retning af, at hans identitet sløres.
>
>Det skyldes jo nok, at det har noget med efterretninger at gøre.

Jeg sidder og tænker på om den fjerde mand virkelig er Ayman
al-Zawahiri..... Grunden til at man ikke offentliggør det kunne være
at man vil være 110% sikker (identifikationen kan være lidt besværlig
når man har fået en raket i hovedet), for ikke at ligne en flok
idioter hvis det nu ikke var ham alligevel......

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 19-01-06 17:44

Alucard skrev:

> [...]
> når man har fået en raket i hovedet), for ikke at ligne en flok
> idioter hvis det nu ikke var ham alligevel......

Nemlig! Hvis GWB og OBL begge fik en raket i hovedet, så ville de
faktisk ligne hinanden en hel del... :)

En anden teoretisk mulig begrundelse for at holde det hemmeligt,
hvis Ayman al-Zawahiri er død, kunne være for at undgå at gøre
ham til "martyr"?

Men måske han dukker op på Al-Jazeera og siger på arabisk:
"Rygterne om min død er stærkt overdrevet..." :)

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-01-06 08:36

Allan Riise wrote:

> Jeg håber da et eller andet sted at det er sandt, men; at ofre 14 andre
> mennesker på den måde, uden at forsøge at opbringe dem på anden måde, det er
> for mig som at skyde gråspurve med kanoner.

Så lad os lige få én ting på det rene: hvor mange "uskyldige" mennesker
er det LIGE der går til grunde når terrorist-organisationen AlQaida
foretager sine missioner?

14 mennesker imod tusinder.... Jeg synes det er billigt sluppet!

Henrik, Dianalund
....Vi er alle Adams børn, og alle holder vi af pandekage
"Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-06 08:46

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> AlQaida foretager sine missioner?
>
> 14 mennesker imod tusinder.... Jeg synes det er billigt sluppet!

Hvorfor dog være lige så afstumpet som disse terrorister?

Hvis man har kunnet se dem komme og gå, hvis man, som artiklen anfører, har
ventet i dagevis på at "nogen" skulle dukke op, hvorfor så ikke have en
deling klar, i stedet for dette stunt, det er jo kun med til at rekruttere
flere terrorister, se de massive demonstrationer der har været imod USA i
Pakistan qua denne inddiskriminerende brug af bomber/raketter!?

Fra : Jens G

Dato : 19-01-06 10:23

On Thu, 19 Jan 2006 08:45:38 +0100, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

>Hvorfor dog være lige så afstumpet som disse terrorister?

Ja,- det har du ret i. Og det gør bestemt ikke befolkningen venligere
stemt overfor Vesten.

> [...]
>flere terrorister, se de massive demonstrationer der har været imod USA i
>Pakistan qua denne inddiskriminerende brug af bomber/raketter!?

Hvis der var en deling, ville terroristerne blive advaret af
lokalbefolkningen, er jeg ret overbevist om.

Problemet med terrorister er jo at de så godt som altid gemmer sig
blandt civilbefolkningen, og det derfor er svært at ramme dem uden at
ramme uskyldige samtidig. Men hvis dem de gemmer sig blandt véd at de
er terrorister, og alligevel byder dem velkomne, kan man selvfølgelig
diskutere graden af hvor uskyldige de er.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-01-06 11:20

Jens G wrote:
> Ja,- det har du ret i. Og det gør bestemt ikke befolkningen venligere
> stemt overfor Vesten.

Det er korrekt, at den debat er svær at vinde. Så længe vi ikke taler
deres sprog, forstår deres tankegang og kan tale direkte (uden at
anderledes tænkende journalister derefter piller budskabet ned!), bliver
det *rigtig* svært... :'-(

> Hvis der var en deling, ville terroristerne blive advaret af
> lokalbefolkningen, er jeg ret overbevist om.

Enig. :'-(

> [...]
> er terrorister, og alligevel byder dem velkomne, kan man selvfølgelig
> diskutere graden af hvor uskyldige de er.

Præcis. Lige præcis. Neutralitet i forhold til disse elementer kunne
meget vel tolkes som sympati -- og er, desværre, nok især det sidste.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-01-06 11:05

Allan Riise wrote:

> Hvorfor dog være lige så afstumpet som disse terrorister?

Helt ærligt... Et spørgsmål man kun kan stille, hvis man enten ikke
kender historien, eller ikke forstår den. :'-(

> [...]
> flere terrorister, se de massive demonstrationer der har været imod USA i
> Pakistan qua denne inddiskriminerende brug af bomber/raketter!?

Det er smukt, at *du* ved så meget om hvordan alting er foregået, og
derved deltager i det "spin" journalisterne elsker at opbygge.

Behøver jeg at fortælle dig, at "O'Reilly factor" på Fox er mig en
anelse sjovere at se end at høre ævlerier fra venstreorienterede, der
gerne taler menneskerettigheder og pacifisme med den ene tunge,
hvorefter alle skal hjælpe dem hvis tingene en dag går ud over dem selv.

Omvendt en sådan "deling" kan også være evigt forvissede om den mest
smertefulde død hvis de forsøger en landoperation, der mislykkes.
Sådanne ting skal planlægges, og da AQ-folkene i forvejen er kendt for
at rykke rundt i landet vil det næppe være sandsynligt man kunne fange
dem på den måde.

Men tænk lidt over hvorfor de AQ-folk har kunne bevæge sig så frit *i*
Pakistan - et land som "påstår" de også eftersøger internationalt
eftersøgte. Disse terrorister har ikke vist nogen sympati overfor nogen
andet end sine egne (ud fra princippet om at "f*nden hytter sine").

Jeg siger ikke nødvendigvis det er det optimale resultat - tværtimod.
Men vi må være realister og leve i den virkelige verden og - mig bekendt
- er der ikke nogen mirakelkur, der virker.

Hvis du en dag finder en metode som standser al krig, så kan du se frem
til Nobels fredspris, og jeg skal gerne personligt give en buket *hvis*
det lykkes. Held og lykke.

Fra : Jesper

Dato : 19-01-06 16:02

> [...]

> mennesker på den måde, uden at forsøge at opbringe dem på anden måde, det er
> for mig som at skyde gråspurve med kanoner.

De pågældende husede terrorister og det kan de ikke have været ubekendt
med: Der var en dusør på $5 mio på den enes hoved. De andre ville
utvivltsomt også have indbragt klækkelige dusører.
Derudover ved du jo ikke hvor mange af de resternde 15 der var
terrorister.
Og så er der ingen tvivl om at angrebet har sparet mange menneskeliv,
tænk bare på alle de mennesker den døde bombeekspert kunne have slået
ihjel!
Så man må da sige at man har skudt 3 store kanoner med én eneste
gråspurv.
Civile tab? Bare ærgeligt, sådan er krig nu engang, der vil ofte komme
tillægsskader.

Fra : Martin

Dato : 19-01-06 09:01

Allan Riise skrev:

> [...]
> flere terrorister, se de massive demonstrationer der har været imod USA i
> Pakistan qua denne inddiskriminerende brug af bomber/raketter!?

Hvem er afstumpet? I over 100 år har krig været med enorme civile
tab. Det er da flot du vil ændre på det, men når de øverste
krigsherrer gemmer sig kvindernes skørter, så falder der altså
spåner når der høvles.
Man kan ikke bare sådan lige have en deling klar 14 km inde i
fjendtligt område. Det er rent selvmord. Det ville være bedre med en
pansret bataillon, men så var tabene bare endnu større og
sandsynligheden for succes var blevet mindre.

Hvorfor er brug af drone raketter indiskriminerende?
Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-06 09:09

Martin wrote:

> [...]
> tab. Det er da flot du vil ændre på det, men når de øverste
> krigsherrer gemmer sig kvindernes skørter, så falder der altså

Nu er det jo *ikke* krig, men du mener måske at vi skal gøre det samme når
vi skal hve fat i Karaditch og Mladich, hvor Mladich menes at befinde sig i
Rusland?

Mener du det samme hvis nu de havde gemt sig inde i København?

Tror du ikke at det må at der er uskyldige der dør, har noget med at gøre at
det ikke er nogen fra din region, at det ikke er kristne, at det ikke er
noget der kan ske for du og jeg?

> [...]
> pansret bataillon, men så var tabene bare endnu større og
> sandsynligheden for succes var blevet mindre.

Du er da ikke klar over, at f.eks. frømandskorbset var langt inde i Irak og
Afghanistan, før de egentlige kamphandlinger, så jo, selvfølgelig kan det
lade sig gøre, men man vil hellere risikere uskyldige Afghaneres liv, end
soldaternes.

> Hvorfor er brug af drone raketter indiskriminerende?

Ja, hvorfor tror du?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-01-06 11:14

Allan Riise wrote:
> [...]

Du svarede ikke på mit spørgsmål! Rokkede det ved dit "verdensbillede"?

> Nu er det jo *ikke* krig, men du mener måske at vi skal gøre det samme når
> vi skal hve fat i Karaditch og Mladich, hvor Mladich menes at befinde sig i
> Rusland?

Hvis Mladich bliver fundet i Rusland vil han garanteret blive udleveret
- en væsentlig forskel...

> Mener du det samme hvis nu de havde gemt sig inde i København?

Mon ikke de så *var* blevet angivet, og folk selv aktivt havde deltaget
i en kamp for at få dem anholdt. 5.000.000$ er mange penge, selv hvis de
skal deles...

> [...]
> lade sig gøre, men man vil hellere risikere uskyldige Afghaneres liv, end

I denne tråd er det vist Pakistan, og mest sandsynligt pakistanere i
stedet for afghanere der er tale om, men lad det ligge.

Dit kendskab til militære operationer er interessante. Er det en
hjemmeside du henter det på?

> Ja, hvorfor tror du?

Svarer du på alle spørgsmål, fra os alle, med et modspørgsmål?

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-06 11:32

Henrik Vestergaard wrote:

> Du svarede ikke på mit spørgsmål! Rokkede det ved dit
> "verdensbillede"?

Nej, for hver eneste uskyldig der bliver dræbt, der tror jeg sådan set at
det er ligemeget hvem der slår ihjel, det er drabet der er det essentielle.
Og ved at man optræder på denne inddiskrimminerende måde, så *skaber* man jo
direkte mere modstand, og *ikke* flere allierede.

> Hvis Mladich bliver fundet i Rusland vil han garanteret blive
> udleveret - en væsentlig forskel...

Nu kunne jeg jo komme med ord som naiv og lignende, men helt ærligt, tror du
selv på det?

> Mon ikke de så *var* blevet angivet, og folk selv aktivt havde
> deltaget i en kamp for at få dem anholdt. 5.000.000$ er mange penge, selv
> hvis
> de skal deles...

Kunne du prøve at forestille dig at penge *intet* betyder?

Hvad var det Danske socialister gjorde, var det ikke at dræbe en politimand
for at røve penge, ikke til dem selv, men til org. der er er terrororg.?

> I denne tråd er det vist Pakistan, og mest sandsynligt pakistanere i
> stedet for afghanere der er tale om, men lad det ligge.

Jeg tror sådan set også det er hip som hap.

> Dit kendskab til militære operationer er interessante. Er det en
> hjemmeside du henter det på?

Nej, er som en stor del andre af den Danske mandlige befolkning udlært til
at dræbe.

> Svarer du på alle spørgsmål, fra os alle, med et modspørgsmål?

Kun de åbenlyst dumme.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-01-06 11:45

Allan Riise wrote:
> [...]
> Og ved at man optræder på denne inddiskrimminerende måde, så *skaber* man jo
> direkte mere modstand, og *ikke* flere allierede.

Jeg respekterer dit synspunkt, omend jeg ikke er enig med dig.

Set fra et kristent perspektiv, som jeg på Martin kan forstå du bruger,
burde det vel også være Gud der kan genoplive ved opstandelsen - sådan
som I vist ser det...? Så dommen er vel, ultimativt set, Guds??

Her i gruppen kan vi så kun konstatere, at det er befolkningerne der må
belønne eller straffe deres politiske kandidater ud fra de handlinger
der sker, og således reguleres demokratiet jo i sidste ende af os selv.

> Nu kunne jeg jo komme med ord som naiv og lignende, men helt ærligt, tror du
> selv på det?

Jeg har ikke, historisk, set den samme passivitet fra russernes side i
andre sager som vi ser i forhold til AQ fra såvel Afghanistans som
Pakistans side. Så indtil det modsatte viser sig: ja.

Ikke naivt, men fordi flere stater i det der tidligere var Sovjetunionen
har underskrevet traktater der forpligter dem til at udlevere, og har
gjort det.

> Kunne du prøve at forestille dig at penge *intet* betyder?

I så fald må du tage den debat i dk.livssyn. Her forholdt jeg mig
politisk til situationen.

> Hvad var det Danske socialister gjorde, var det ikke at dræbe en politimand
> for at røve penge, ikke til dem selv, men til org. der er er terrororg.?

Endnu en god grund til jeg *ikke* er socialist...

> Jeg tror sådan set også det er hip som hap.

Som en anden har skrevet, *tror* du meget -- men ikke nogen køn måde du
håndterer egne fejl. Du danser rundt om emnet i stedet for at forholde
dig til svarene du får, imho.

> Nej, er som en stor del andre af den Danske mandlige befolkning udlært til
> at dræbe.

I min korte tid i militæret (kasseret af helbredsmæssige årsager) lærte
vi dog ikke om frømændskorpsets egentlige og specifikke operationer. Det
var dit kendskab jeg undrede mig over, og dit manglende svar må betyde
at du heller ikke ved mere end det vi alle ved fra pressen -- det
indbefatter ikke nødvendigvis operativ viden om "Operation Saddam"....

> Kun de åbenlyst dumme.

Der findes ikke dumme spørgsmål. Kun dumme svar!

Men vi må jo alle forholde os til de spørgsmål vi får, og nogle gange er
"ingen kommentarer" et bedre svar end at blive småfornærmet. Blot en
tanke.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-01-06 16:23

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> det lade sig gøre, men man vil hellere risikere uskyldige Afghaneres liv,

Man kunne have stationeret en deling frømænd i landsbyen, hvor al
Queda-folkene skulle komme til bryllup, - og hvis nogen spurgte, hvad de
lavede der, kunne man sige, at de øvede sig i "open water" dybdesvømning med
sandsvømmefødder. Vi kunne også sende en ubåd ind i Afghanistan.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-01-06 11:07

Martin wrote:

> [...]
> sandsynligheden for succes var blevet mindre.
> Hvorfor er brug af drone raketter indiskriminerende?

Jeg er fuldkommen enig. Desuden er det interessant, at hr. Riise ikke
følte mit spørgsmål var værd at svare på... Åbenbart fordi det var
tydeligt, at dette kunne rykke ved "verdensbilledet"

Fra : Martin

Dato : 19-01-06 09:59

Allan Riise skrev:

> Nu er det jo *ikke* krig, men du mener måske at vi skal gøre det samme når
> vi skal hve fat i Karaditch og Mladich, hvor Mladich menes at befinde sig i
> Rusland?

Det er 2 generaler fra en borgerkrig der ikke har stået bag bombningen
af civile mål over hele verden. Hvad er det lige jeg skal sammenligne
her?

> Mener du det samme hvis nu de havde gemt sig inde i København?

Her forudsætter jeg du taler om talibanerne og ikke om Mladich &
Karaditch. Svaret er naturligvis "NEJ". Different locations needs
different actions. Først og fremmest er København ikke 14 km inde på
fjendtligt område (Nørrebro undtaget). )

> Tror du ikke at det må at der er uskyldige der dør, har noget med at gøre at
> det ikke er nogen fra din region, at det ikke er kristne, at det ikke er
> noget der kan ske for du og jeg?

Den slags sjælelige brydninger holder mig ikke vågen om natten.
Skulle jeg få en snert af søvnløshed har jeg nogle billeder af 911
osv. Så sover jeg som en sten.

> [...]
> lade sig gøre, men man vil hellere risikere uskyldige Afghaneres liv, end

Helt galt igen. Hvad regner du med at 30 mand med automatgeværer vil
lave af ballade når de opdages af 150 mand med muskedonnere og
kalashnikovs?

> Ja, hvorfor tror du?

Nu er du sur.
Skulle vi risikere bare 1 soldats liv fordi terroristerne gemmer sig
bag uskyldige sympatisørers skørter? Ikke i min bog, beklager.

Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-06 10:13

Martin wrote:

> Det er 2 generaler fra en borgerkrig der ikke har stået bag bombningen
> af civile mål over hele verden. Hvad er det lige jeg skal sammenligne
> her?

De har begået mord på civile i tusindevis, og ville gøre det igen hvis de
får chancen.

> [...]
> different actions. Først og fremmest er København ikke 14 km inde på
> fjendtligt område (Nørrebro undtaget). )

Så det er ikke lige for alle, men kun hvis det er i Muslimske lande at det
er ok.
Så fik vi sat det på lads, eller mener du at det er ok at bombe dele af
NørreBronx, hvor der jo er en hel del alm. Danskere?

> Den slags sjælelige brydninger holder mig ikke vågen om natten.
> Skulle jeg få en snert af søvnløshed har jeg nogle billeder af 911
> osv. Så sover jeg som en sten.

A´hva?

> Helt galt igen. Hvad regner du med at 30 mand med automatgeværer vil
> lave af ballade når de opdages af 150 mand med muskedonnere og
> kalashnikovs?

Jeg er sikker på at en frømand kan klare 5 af den slags.

> Nu er du sur.
> Skulle vi risikere bare 1 soldats liv fordi terroristerne gemmer sig
> bag uskyldige sympatisørers skørter? Ikke i min bog, beklager.

Nej, du beklager ikke, det gør du jo helt klar i dine skriv ang. samme.

Fra : Martin

Dato : 19-01-06 10:21

Allan Riise skrev:

> [...]
> får chancen.

> Så det er ikke lige for alle, men kun hvis det er i Muslimske lande at det

Du kan ikke læse indenad. Så fik vi sat det på plads. Havde det
været i Islamabad havde det OGSÅ været. Different locations needs
different actions. Skal jeg oversætte?

> A´hva?

jamen prøv lige at læse det volapyk du selv skriver!

> Jeg er sikker på at en frømand kan klare 5 af den slags.

Du tror og du tror. Men hvad ved du?

> Nej, du beklager ikke, det gør du jo helt klar i dine skriv ang. samme.

Skulle vi risikere bare 1 soldats liv fordi terroristerne gemmer sig
bag uskyldige sympatisørers skørter? Ikke i min bog, DET VED ALLE!

Mvh
Martin

Fra : Martin

Dato : 19-01-06 11:15

Henrik Vestergaard skrev:

> Jeg er fuldkommen enig. Desuden er det interessant, at hr. Riise ikke
> følte mit spørgsmål var værd at svare på... Åbenbart fordi det var
> tydeligt, at dette kunne rykke ved "verdensbilledet"

Allan har nogle meget sympatiske holdninger jeg kun kan respektere ham
for set med kristne næstekærlige øjne. Min verden er bare lidt mere
sort/hvid når vi taler om terrorister. Jeg føler at det er vores
demokratiske verdens pligt at forsvare os mod fundamentalister der vil
indføre shariah i hele verden hvis de havde magt som agt. Det princip
hylder Allan også, men det er indsatsgraden vi er uenige om.

Mvh
Martin

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-01-06 11:30

Martin wrote:
> [...]
> indføre shariah i hele verden hvis de havde magt som agt. Det princip
> hylder Allan også, men det er indsatsgraden vi er uenige om.

Jeg forstår. Meget sympatisk på sin egen måde...

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-06 11:36

Henrik Vestergaard wrote:

> Jeg forstår. Meget sympatisk på sin egen måde...

Ved du hvad Henrik, på den måde du bruger smiley og nedladenhed, kunne man
fristes til at tro at du rent faktisk er Alucard der nu træder frem i "egen"
person, og det skal du ikke tage som et kompliment.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-01-06 11:50

Allan Riise wrote:

> Ved du hvad Henrik, på den måde du bruger smiley og nedladenhed, kunne man
> fristes til at tro at du rent faktisk er Alucard der nu træder frem i "egen"
> person, og det skal du ikke tage som et kompliment.

Når du vælger at tage det på den måde kan du sagtens få en plads i mit
killfilter. Jeg har prøvet at tage dig seriøst, og at en smiley generer
dig har jeg hørt før, især i news:dk.snak.mudderkastning, som jeg forlod
for længst af samme årsag.

News:dk.politik har jeg givet en chance igen, og du kan søge via Google
grupper. Jeg er tidligere kristen, og har på ingen måde ville vise dig
nogen nedladenhed.

At jeg er uenig med dig er en anden sag. Jeg kan sagtens finde dit syn
sympatisk i sig selv. Indtil nu, hvor du åbenbart viser dit egentlige væsen.

Uforbeholden undskyldning eller plads i filteret? Your choice!

EOD

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-06 12:00

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> killfilter. Jeg har prøvet at tage dig seriøst, og at en smiley
> generer dig har jeg hørt før, især i news:dk.snak.mudderkastning, som jeg

Det er jo ikke en smiley, det er jo mange.
Og din nedladenhed består jo i at du kunne se at jeg avrede dig, at du så
ikke mener at jeg svarede præcist nok i forhold til dit spørgsmål, ja så kan
spørge tættere ind, i stedet for at skrive at jeg ikke svarede.

> News:dk.politik har jeg givet en chance igen, og du kan søge via
> Google grupper. Jeg er tidligere kristen, og har på ingen måde ville
> vise dig nogen nedladenhed.

Det er nu lykkedes dig meget godt alligevel, og selv er jeg ike kristen, men
Gode.

> At jeg er uenig med dig er en anden sag. Jeg kan sagtens finde dit syn
> sympatisk i sig selv. Indtil nu, hvor du åbenbart viser dit egentlige
> væsen.

Jeg lægger ikke låg på mig selv, mine holdninger og meninger.

> Uforbeholden undskyldning eller plads i filteret? Your choice!
>
> EOD

Jeg kan ikke se hvad det er det beder mig undskylde, kan du forklare dig?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-01-06 12:11

Allan Riise wrote:

> Det er jo ikke en smiley, det er jo mange.

Det argument deles af andre. Du har din stil og jeg har min.

> Og din nedladenhed består jo i at du kunne se at jeg avrede dig, at du så
> ikke mener at jeg svarede præcist nok i forhold til dit spørgsmål, ja så kan
> spørge tættere ind, i stedet for at skrive at jeg ikke svarede.

Det har jeg også gjort andetsteds i tråden.

> Det er nu lykkedes dig meget godt alligevel, og selv er jeg ike kristen, men
> Gode.

Ingen kommentarer. Vi lader den stå, så kan du selv gætte hvem der er
nedladende imens.

Jeg skriver det jeg mener, og det der står er det jeg mener, uanset hvad
andre måtte tænke, tro eller mene derom. Det er ikke mellem linjerne vi
finder hinandens tekster.

> Jeg lægger ikke låg på mig selv, mine holdninger og meninger.

Det mener du at andre gør ene og alene fordi de ikke er enige med dig?

Underlig "logik"...

> Jeg kan ikke se hvad det er det beder mig undskylde, kan du forklare dig?

Du kan læse tråden. Sammenligningen med "Alucard" taler vist sit eget
alt for tydelige sprog! Hvis ikke du ændrer stil, får du ganske enkelt
ikke svar. Længere er den ikke nu.

Fra : Jim

Dato : 19-01-06 13:24

> [...]
> på.
> • a-Q's operative chef i den afghanske provis Kunar.

Og så skal man ikke glemme, at de gemte sig blandt uskyldige kvinder og
børn, som måtte lade livet.
Når man anvender kvinder og børn som bombeskjold, hvad er man så?

J.

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-01-06 23:12

Jim wrote:

> Og så skal man ikke glemme, at de gemte sig blandt uskyldige kvinder
> og børn, som måtte lade livet.
> Når man anvender kvinder og børn som bombeskjold, hvad er man så?

Du tænker på de guidede ture i et hvidt hus, hvor en masse kvinder og børn
bliver vist rundt?

Fra : Jim

Dato : 19-01-06 23:18

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Du tænker på de guidede ture i et hvidt hus, hvor en masse kvinder og børn
> bliver vist rundt?

Jeg ved ikke, om terroristerne viser turister rundt i deres hvide
lerhytter...
You tel me..

Fra : HrSvendsen

Dato : 19-01-06 23:52

Jim wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke, om terroristerne viser turister rundt i deres hvide
> lerhytter...

Næh, man skal vel også nærmest være en kvinde eller et barn for at vide det.

Fra : Jim

Dato : 20-01-06 01:03

> Næh, man skal vel også nærmest være en kvinde eller et barn for at vide
> det.

Jeg ved ikke hvad der hentydes til.

J.

Fra : HrSvendsen

Dato : 20-01-06 02:16

Jim wrote:

> Jeg ved ikke hvad der hentydes til.

Jeg sludrer lidt; men helt ærligt - synes du ikke, det er helt uacceptabelt
at nogen af parterne lader deres iver efter dominans gå ud over uskyldige
kvinder og børn?

Fra : Jim

Dato : 20-01-06 02:47

> Jeg sludrer lidt; men helt ærligt - synes du ikke, det er helt
> uacceptabelt at nogen af parterne lader deres iver efter dominans gå ud
> over uskyldige kvinder og børn?

Iver efter dominans?
Tja, jeg ser en heftig iver efter dominans fra b.la. AlQaedas side og
iøvrigt andre terroristers side.
Men hvad du helt præcist sigter efter, kan jeg ikke se.

J.

Fra : Martin

Dato : 19-01-06 15:29

Allan Riise skrev:

> Den har jeg selv på hylden.
>
> Men for at holde os til substansen, så er der jo ikke nogen verificerede
> kilder der godtgør at der er blevet slået denne eller hin ihjel fra a-Q,
> desværre.

Næh det er noget sødt svineri det hele. Var det f.eks 4 eller 6 mill
jøder der reélt døde i lejrene. Og tag nu de private brændeovne der
iflg en ½ år gammel rapport var nogle rigtig miljøsvin her i Dk. Nu
viser en anden undersøgelse at de målte partikler i stort omfang
kommer fra øst og mellem-europa. Gad vide hvem der bestilte den
første rapport???
Og så har vi gået og troet at Jens Arne blev kvalt af 2 betjente fra
Løgstør, men nu har Staten frikendt sig selv, og staten det er
borgerne, så den må være god nok.

Næh, så hellere sætte sig tilbage med armene over kors, og engang
imellem råbe: "Det var det jeg sagde!!!"

Mvh
Martin

Fra : Martin

Dato : 20-01-06 08:55

HrSvendsen skrev:

> Jeg sludrer lidt; men helt ærligt - synes du ikke, det er helt uacceptabelt
> at nogen af parterne lader deres iver efter dominans gå ud over uskyldige
> kvinder og børn?

Almindelig alpha male behavior. Det er Nature vs. Nurture. Naturligvis
er det synd for de uskyldige osv osv, men ingen stærke stater bliver
styret af beta females. Logisk betragtet er alle enige om at det er
trist specielt at se døde børn og kvinder, så hvad vil du egentlig
med dit spørgsmål? Forventer du at nogle gruppemedlemmer kommer ud af
skabet og indrømmer at de er pædofil nekrofile onanister?

Mvh
Martin

Fra : Jim

Dato : 20-01-06 09:07

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

HrSvendsen skrev:

> [...]

med dit spørgsmål? Forventer du at nogle gruppemedlemmer kommer ud af
skabet og indrømmer at de er pædofil nekrofile onanister?
Ja, måske endog socialdemokrater....?
Naaahhh, så langt ville de nok ikke gå.. ;0)

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-06 09:17

Jim wrote:
> [...]
> skabet og indrømmer at de er pædofil nekrofile onanister?
> Ja, måske endog socialdemokrater....?
> Naaahhh, så langt ville de nok ikke gå.. ;0)

Nej, de sidder og griner over D.F's flip flop politik.

Fra : Martin

Dato : 20-01-06 09:26

Allan Riise skrev:

> Nej, de sidder og griner over D.F's flip flop politik.

Nu er du ikke sød ved Jim. Du ved godt at han ikke må hidses op på
denne tid af døgnet før 3 L kaffe er nedsvælget.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-06 09:32

Martin wrote:

> Nu er du ikke sød ved Jim. Du ved godt at han ikke må hidses op på
> denne tid af døgnet før 3 L kaffe er nedsvælget.

Jamen, den lå lige til højrebenet.

Fra : Martin

Dato : 20-01-06 09:34

Allan Riise skrev:

> Jamen, den lå lige til højrebenet.
>
> --

Jim, hallo JIM. hvor meget kaffe er du oppe på?