Dansk-palæstinenser spionagedømt i Israel
Fra : Trans

Dato : 18-01-06 20:05

Den israelske avis Haaretz skriver: (oversættelse)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/672035.html
DANSK-PALÆSTINSK MAND DØMT FOR SPIONAGE I ISRAEL

En dansk-palæstinsk mand, som var anklaget for spionage til fordel for
Hezbollah, tilstod sig onsdag skyldig i mindre alvorlige anklager og
blev idømt 33 måneders fængsel, oplyser hans advokat,

De israelske myndigheder arresterede for et års tid siden den
40-årige Iyyad al-Ashuah, som er født i Libanon, og anklagede ham for
spionage til fordel for Hezbollah. Det er en shiitisk gruppe støttet
af Syrien og Iran, som er aktiv med at støttre det palæstensiske
opstand mod Israel.

Ashuah nægtde sig skyldig, men for at undgå en lang retssag og dom
tilstod han sig i byretten i Tel Aviv skyldig i en mindre alvorluge
anklage om sammensværgelse med det formål at indsamle oplysninger til
fordel for gruppen, oplyste hans advokat, Leah Tsemel.

I den aftale, der blev indgået i retten, gik Al-Ashuah ind på at
afbryde forbindelsen til Hezbollah og at tilbagebetale $2.000, som
gruppen havde betalt ham, angiveligt for at spionere mod israelske
sikkerhedsinstallationer og for at rekruttere israelske arabiske
statsborgere for gruppen, sagde hun.

Israel har ofte beskyldt Hezbollah for at forsøge at rekruttere
israelske arabere.

Fra : Jim

Dato : 18-01-06 20:39

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Den israelske avis Haaretz skriver: (oversættelse)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/672035.html
DANSK-PALÆSTINSK MAND DØMT FOR SPIONAGE I ISRAEL

**************
Hvori består det danske?

Fra : Sten Schou

Dato : 18-01-06 21:23

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.haaretz.com/hasen/spages/672035.html
> DANSK-PALÆSTINSK MAND DØMT FOR SPIONAGE I ISRAEL

Klart nok, en dansk-palæstinenser er en dansker der er flyttet til
Palæstina. En palæstinenser der flytter til Danmark er en
palæstinensisk-dansker.

Hilsen Sten

Fra : Jim

Dato : 18-01-06 21:32

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Klart nok, en dansk-palæstinenser er en dansker der er flyttet til
> Palæstina. En palæstinenser der flytter til Danmark er en

Hvad er det danske i manden?
Det er der intet svar på.

J.

Fra : E.M.

Dato : 18-01-06 22:00

> Hvad er det danske i manden?
> Det er der intet svar på.

Det rødbedefarvede pas, intet andet.

E.M.

Fra : Jim

Dato : 18-01-06 22:43

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det rødbedefarvede pas, intet andet.

Det gør ham på ingen måde dansk.
Men hvad der i høj grad undrer mig, er den rejse han foretager til
mellemøsten, hvor han tilsyneladende er flygtet fra.
Men det er måske alt sammen en løgn, siden det er risikofrit for ham at
vende tilbage til der, hvor han hører til.

J.

Fra : E.M.

Dato : 19-01-06 15:52

> [...]
> Men det er måske alt sammen en løgn, siden det er risikofrit for ham at
> vende tilbage til der, hvor han hører til.

Når de har fået det rødbedefarvede pas, kan myndighederne i deres
oprindelseslande ikke genkende dem, det er den eneste logiske forklaring,
hvis det ikke var sådan ville de jo blive anholdt straks ved ankomsten.

E.M.

Fra : Sten Schou

Dato : 18-01-06 21:24

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Den israelske avis Haaretz skriver: (oversættelse)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/672035.html
DANSK-PALÆSTINSK MAND DØMT FOR SPIONAGE I ISRAEL

Så skal vi vel snart have gang i et fakkeltog inde ved Christiansborg.

Hilsen Sten