De ka' rigtigt i København ..... list
Fra : Erling Hansen

Dato : 18-01-06 08:54

Her til morgen var jeg tæt på at gå i baglås. Jeg har godt nok ikke set
listen, kun hørt om den i morgen-TV, men jeg er nødt til at have luft.
I København kan du nu se en liste over, hvor mange
kontanthjælpsmodtagere der findes blandt forældrene på de forskellige
skoler ! ! ! ! ! Fy for fanden hvor skulle Skole og Samfund skamme sig.
Jeg mangler ord til at udtrykke min foragt for den forening, som ellers
har udført et nogenlunde stykke arbejde i årenes løb.
Erling

Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-06 09:16

"Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message
> [...]
> ellers
> har udført et nogenlunde stykke arbejde i årenes løb.

Man skal stå ved sandheden.
Den eneste måde vi kommer ud af fordommene om at bistandnyder-forældre
får bistandsnyder-børn er ved at tillade åbenhed.
Jeg gik på Metropolitanskolen efter den var flyttet væk fra
overklasse-status på Frue Plads og ud til Nørrebro-slum , mellem en
sexet danse-restaurant "Barcelona" og et brugtbil-salgssted.
Lærerne ville gerne tilbage til det aristokratiske ry, og som en
naturlig sag stod i protokollen ved siden af elevernes navne deres
fars titel, og nogle lærere læste det hele højt når de råbte op i
årets start og ville indprente sig hvad elevmateriale de havde at gøre
med.
Det skadede intet. *Ærlighed varer længst.*
Glistrupsk holdning er SPARSOMMELIGHED som eneste begrænsning af
unødvendig registrering - og bedste indsigelse mod Skole og Samfunds
overflødigheder er at halvere deres personale, for når de har tid til
sådant pjat, så får de for store lønbevilginger fra staten
Mine farbrødre har fortalt fra deres tid på Metropolitanskolen, da den
var fineste skole i byen, at der gik nogle få arbejderbørn, og de sad
på bageste række, - og de beundredes som sexede og fri sammenlignet
med de gængse akademikerbørn.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-06 09:20

Erling Hansen wrote:
> [...]
> sig. Jeg mangler ord til at udtrykke min foragt for den forening, som
> ellers har udført et nogenlunde stykke arbejde i årenes løb.

Jeg kan kun give dig helt ret.
Hvorfor skal det gå ud over børnene at forældrene evt. er på
overførselsindkomst, og det der næsten er værre, det er jo, at i gennemsnit
så er 80% på kontanthjælp det i maksimum 6 mdr., og det vil man så gøre
gældende for 1 helt skoleår, for jeg nægter at tror på, at de for det første
må, for det andet vil, tjekke op, skal vi sige hver 3'die måned på hvordan
sammensætningen er.

Jeg sidder også og spekulerer over om det i det hele taget er lovligt, qua
dataloven?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-06 09:31

Allan Riise wrote:

> [...]
> sige hver 3'die måned på hvordan sammensætningen er.
>
> Jeg sidder også og spekulerer over om det i det hele taget er

Har skrevet et debat oplæg på ....

www.skoleogsamfund.dk så må vi se om de lader det komme på siden!

Fra : Frank

Dato : 18-01-06 16:24

Hej

> Jeg sidder også og spekulerer over om det i det hele taget er lovligt, qua
> dataloven?

Tallene er fra København Kommune, Uddannelses- og Ungdomsudvalget ifm. mødet
d. 14.12.05 så de er hverken nye eller indsamlet af Skole og Samfund.

Et lille link:
http://www2.kk.dk/of/dagsorden.nsf/d397f517a3db228ec125685e002ebe06/c1256d0900319173c125685e0031722b?OpenDocument&Start=1&Count=300&Expand=1

Punkt 10 - evaluering af lektiecafe.

Sagen og foragelsen minder om DF's 'offentligtgørelse' af listen over
personer der skulle have dansk statsborgerskab for et par år siden. Der
kunne de samme oplysninger findes på folketingets hjemmeside.

--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-06 16:27

Frank wrote:
> [...]
> personer der skulle have dansk statsborgerskab for et par år siden.
> Der kunne de samme oplysninger findes på folketingets hjemmeside.

Ja det har jeg efterfølgende opdaget.

Fra : Erling Hansen

Dato : 18-01-06 18:29

Frank <far@nosmap.dk> wrote:

> Sagen og foragelsen minder om DF's 'offentligtgørelse' af listen over
> personer der skulle have dansk statsborgerskab for et par år siden. Der
> kunne de samme oplysninger findes på folketingets hjemmeside.

Jeg har også først nu fundet ud af, at det er Københavns Kommune, der
har publiceret. Mit oprindelige indlæg er fremprovokeret af TV2's
Nyhederne i dag til morgen - kl. 7, hvoraf det fremgik, at det var Skole
og Samfund, der stod for offentliggørelsen.
Mvh
Erling

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-06 18:37

Erling Hansen wrote:

> [...]
> Nyhederne i dag til morgen - kl. 7, hvoraf det fremgik, at det var
> Skole og Samfund, der stod for offentliggørelsen.

Det er det sådan set også, da det er Lokalformanden der har opstillet det
som et sammenligningsgrundlag.

"Men oplysningerne er blevet brugt af den nu afgåede lokalformand for
Foreningen Skole og Samfund i København til en rangliste, der sammenligner
bl.a. karaktergennemsnit på de enkelte skoler med oplysninger om antallet af
forældre på kontanthjælp og førtidspension.
Lokalformanden meddelte tidligt i morges, at han handlede helt på egen hånd
og at han stiller sin formandspost til rådighed. Samtidig undskylder han
over for skoler, lever og forældre."

Fra : Erling Hansen

Dato : 18-01-06 19:56

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> "Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
> Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84

Tak for afklaringen. Jeg må indrømme at jeg stadig synes, at TV2 burde
have foretaget denne afklaring inden de bragte 'nyheden'.
Mvh
erling

Fra : Jim

Dato : 18-01-06 14:03

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mangler ord til at udtrykke min foragt for den forening, som ellers
> har udført et nogenlunde stykke arbejde i årenes løb.

Står der også navn på kontanthjælpsmodtagerne?

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-06 14:11

Jim wrote:
> "Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
>
> Står der også navn på kontanthjælpsmodtagerne?

Og hvad har det med sagen at gøre? Men nej.

Det drejer sig om at man åbner døren for en social skævvridning, hvor de med
ressourcerne iorden nu kan se på hvilken skole det er mest opportunt at
sende sit barn i skole, hvorved man efter et kort åremål vil stå med skoler
for de ressource stærke, og skoler for de ressource svage.
Dermed vil de skoler med de ressourcesvages børn stå med en større byrde
rent pædagogisk, som de "gode" lærere, dem med en karriere rytter på ryggen
så vil fravælge, og i stedet vil tilvælge de "gode" skoler.

Så står man ikke alene med skoler med store sociale forskelle i
sammensætningen af børn, men også med stor forskel på lærer kapacitet, og
derved bliver det ulig meget sværere at følge et af denne regerings kardinal
punkter, nemlig at gøre op med den sociale arv.

Derudover, som jeg skrev i et andet indlæg i denne tråd, så er det at man er
på kontanthjælp når listen gøres op, ikke lig med at man er det i åremål,
tværtimod, så er det jo sådan at 80% af de der er på kontanthjælp, ja de er
det under 6 mdr.

Fra : Henri Gath

Dato : 18-01-06 14:36

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er på kontanthjælp når listen gøres op, ikke lig med at man er det i
> åremål, tværtimod, så er det jo sådan at 80% af de der er på kontanthjælp,

Forbløffende....vi er enige!

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-06 14:41

Henri Gath wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Forbløffende....vi er enige!

Er nedskrevet i Kalenderen!

Fra : sdsf

Dato : 18-01-06 14:43

Allan Riise skrev:

> [...]
> tværtimod, så er det jo sådan at 80% af de der er på kontanthjælp, ja de er
Går de fra at være på kontanthjælp over på invalidepension?

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-06 14:56

sdsf wrote:

> Går de fra at være på kontanthjælp over på invalidepension?

Nej, de kommer i arbejde, alt det kan du læse mere om i Dansk statistik,
eler du kan søge på mit navn og subjekt, altså tid på kontanthjælp, da jeg
har skrevet om det tidligere herinde.

Fra : Jim

Dato : 18-01-06 15:23

> [...]
> er på kontanthjælp når listen gøres op, ikke lig med at man er det i
> åremål, tværtimod, så er det jo sådan at 80% af de der er på kontanthjælp,

Jamen alle ved da, at lige børn leger bedst.
Du vil da vel ikke have, at en Herlufsholmkandidat skulle gå i klasse med en
flok tilbagestående og ugidelige perkere, hvis forældre aldrig har besilt
andet end at hæve sine penge på sjasen?

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-06 15:51

Jim wrote:
> [...]
> med en flok tilbagestående og ugidelige perkere, hvis forældre aldrig
> har besilt andet end at hæve sine penge på sjasen?

Vand og gås.

Fra : Jim

Dato : 18-01-06 20:41

> Vand og gås.

Ja, det er sandelig nydeligt, at du sådan bringer din viv ind i
diskussionen..
Du skulle skamme dig.

J.

Fra : Erling Hansen

Dato : 18-01-06 16:18

> [...]

> rent pædagogisk, som de "gode" lærere, dem med en karriere rytter på ryggen
> så vil fravælge, og i stedet vil tilvælge de "gode" skoler.

Præcis. Og det værste er, at kommunen ikke har nogen intentioner om at
rette op på skævhederne ved at sørge for bedre ressourcer til de svage
skoler. Tværtimod forsømmes disse skoler, så selv de gode lærere prøver
at få stillinger et 'nemmere' sted.
Og tumber som Jim kan få afløb for deres aggressive liberalistiske
holdninger.
erling

Fra : sdsf

Dato : 18-01-06 21:36

Erling Hansen skrev:

> [...]
> rette op på skævhederne ved at sørge for bedre ressourcer til de svage
> skoler. Tværtimod forsømmes disse skoler, så selv de gode lærere prøver
Jeg tror ikke der findes mere modbydeligt lønarbejde i danmark, end det
at arbejde på en af de ikke-'nemme' skoler.
Når man så tager lønnen i betragtning, giver det slet ikke mening.

Fra : NoTrabajo

Dato : 18-01-06 17:25

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i

> Og hvad har det med sagen at gøre? Men nej.

Der er da stor forskel på om man hænger navngivne enkeltpersoner ud, eller
om man blot taler om et antal anonyme personer. Men noget sådant fatter Mr.
NoBrain selvfølgelig ikke.
--
NoTrabajo

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-06 17:29

NoTrabajo wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i

> Der er da stor forskel på om man hænger navngivne enkeltpersoner ud,
> eller om man blot taler om et antal anonyme personer. Men noget
> sådant fatter Mr. NoBrain selvfølgelig ikke.

Nå, så da har skiftet nick fra NoTrabajo til NoBrain!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 18-01-06 15:48

> [...]
> Jeg mangler ord til at udtrykke min foragt for den forening, som ellers
> har udført et nogenlunde stykke arbejde i årenes løb.

Jeg fik ellers en opsang nede på skolen (Stengårdsskolen i Ølstykke) sidste
år. Vi fik at vide at vores skole hører til Ølstykkes mest belastede opland
og at skolen derfor skulle have flere ressourcer, fordi at
forældresammensætningen var så elendig (Herunder åbentbart mig, som ellers
betalte topskat så sent som i skatteåret 2005). Det blev hårdt og brutalt
slynget ud over forældregruppe, imens at vi blev betragtet med kritiske og
foragtelige blikke af skolens repræsentanter.

Sekundært kunne man så læse i lokalbladet at vores børn har så få huller i
tænderne, fordi at vi ikke har socialt boligbyggeri, hvor bygningerne i sig
selv skaber dårlige tænder.

Man kan åbentbart spore nogle sammenhænge mellem indkomst, sundhed og evne
til indlæring.

Det må der forskes mere i.

Carsten Overgaard