Dyrebeskyttelsens bagside
Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-06 06:29

Dyrebeskyttelsens bagside

Megen hetz mod "dyrplagere" handler om såkaldte dyrevenner på jagt
efter en legitim dømmesyge. Der er skøn virkelighedsflugt i omgang med
kæledyr - men stjæles ikke resourcer der kunne gavne medmennesker?

" Det er utilgiveligt at videnskabsmænd torturerer dyr gennem
forsøg. Lad dem udføre deres eksperimenter på journalister og
politikere. Henrik Ibsen

" Det sker ofte, at et menneske har mere menneskelige
forbindelser med en kat eller en hund end med noget menneskeligt
væsen. Henry David Thoreau

" Ethvert menneske er Napoleon overfor sin hund. Det er derfor
hunde er så populære. Aldous HuxleyTwin tør ikke selv bide

" Lykken er en varm hundevalp. Charles M. Schulz

"When we love animals and children too much, we love them at the
expense of men. Jean-Paul Sartre

" En hest fødes til at være hest, men et menneske opdrages til
at være menneske. Erasmus fra Rotterdam.

Fra : Martin

Dato : 03-01-06 09:15

Bo Warming skrev:

> [...]
> expense of men. Jean-Paul Sartre
>
> " En hest fødes til at være hest, men et menneske opdrages til
> at være menneske. Erasmus fra Rotterdam.

Ja, man skal være god ved dyrene.

http://seattletimes.nwsource.com/html/localnews/2002382718_horse15m.html

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-06 09:44

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message
Ja, man skal være god ved dyrene.

BW: De fleste af os falder det naturligt at være god ved dyr, men hvis
en nylig fraskilt landmand lar besætningen gå for lud og ikke en gang
koldt vand, så er det værst for hans økonomi, og hvis politi skal
spilde resourcer på sådant, går det ud over beskyttelsen af mennesker,
der er hver især en million gange mere værd end noget dyr, mener jeg

"De har kun os til at forsvare os" siger ridderlige oldfund a la Jens
Bruun, der mener at jeg har pligt til at beskytte min kone mod
autonome og er et pjok ved at lade hende lege helt på sin facon.

Størst mulig lykke for flest mulig mennesker, bør være rettesnor når
vi involverer staten, og dyr skal her have lav prioritet såsom
bevidst sadisme, der selvfølgelig bør stoppes

Fra : Martin

Dato : 03-01-06 10:01

Bo Warming skrev:

> [...]
> spilde resourcer på sådant, går det ud over beskyttelsen af mennesker,
> der er hver især en million gange mere værd end noget dyr, mener jeg

Nu er det sådan at mennesket er født frit, og det til enhver tid kan
træde ud af et belastende forhold, børn undtaget. Indfangne pattedyr
oplever smerte og fornedrelse på samme måde som mennesker gør.
Spørg dig selv om en gris synes det er sjovt at være med i en S/M
leg.

> "De har kun os til at forsvare os" siger ridderlige oldfund a la Jens
> Bruun, der mener at jeg har pligt til at beskytte min kone mod
> autonome og er et pjok ved at lade hende lege helt på sin facon.

Det må din kone jo om. Hvis hun har et rigere liv uden at du skal
våge over hende, så er det nok bedst for jer begge. Det er det man
har ved siden af der gør parforholdet rigere.

> Størst mulig lykke for flest mulig mennesker, bør være rettesnor når
> vi involverer staten, og dyr skal her have lav prioritet såsom
> bevidst sadisme, der selvfølgelig bør stoppes

Du mener at ethvert seksuelt betonet forhold man har til dyr først og
fremmest bør foregå på dyrets præmisser?