Juleafslutning og julepakker
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 19-12-05 17:09

Jeg har hørt at på alle skoler i Ishøj kommune, må man ikke kalde
juleafslutning for juleafslutning, fordi det kan støde muslimerne!

Jeg har også hørt at der er rigtigt mange muslimerne der ønsker en gratis
julemadpakke, og de får det! med oksekød istedet for flæskesteg.

Hvordan hænger det sammen med det første?

/Mikael

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-12-05 18:16

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i
> [...]
> gratis julemadpakke, og de får det! med oksekød istedet for
> flæskesteg.
>
> Hvordan hænger det sammen med det første?

Når det gælder om at lefle for vores muhamedanske besættere, er der ikke
noget der hænger sammen.
--
NoTrabajo

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 19-12-05 22:17

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> julemadpakke, og de får det! med oksekød istedet for flæskesteg.
>
> Hvordan hænger det sammen med det første?

Hørt, har du hørt det?
Har du fakta eller kaster du bare lidt med mudder?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 19-12-05 22:40

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> "Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Hørt, har du hørt det?
> Har du fakta eller kaster du bare lidt med mudder?

Jeg har hørt det er fakta.

/Mikael

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 20-12-05 07:42

Mikael Mortensen skrev:

> Jeg har hørt det er fakta.

Du kaster altså bare med mudder

--
Mvh. Jan

www.biotopia.dk
Diskussionsforum for biseksuelle og -nysgerrige

Fra : Frank

Dato : 20-12-05 00:27

Hej

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt at på alle skoler i Ishøj kommune, må man ikke kalde
> juleafslutning for juleafslutning, fordi det kan støde muslimerne!

Du har vist hørt forkert:

http://www.ishoj.dk/hjemmeside/default.asp?id=4828

Mvh
Frank

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-12-05 18:04

"Frank" <far@nospam.dk> wrote in message
> Hej
>
> "Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Du har vist hørt forkert:
>
> http://www.ishoj.dk/hjemmeside/default.asp?id=4828

Naturligvis, en absurd tanke at man skulle forbyde ordet "jul", det man
bøvler med i USA og Canada er ordet "Christmas", fordi det jo som bekendt
betyder kristmesse, - og man ER vist ved at komme mere til fornuft også mht
det ord.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 21-12-05 12:49

> [...]
> betyder kristmesse, - og man ER vist ved at komme mere til fornuft >også

Man siger ikke "Merry Christmas" mere i USA men "Happy Holiday" netop pga af
alle de forskellige religioner.

/Mikael

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 21-12-05 12:44

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> "Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Du har vist hørt forkert:
>
> http://www.ishoj.dk/hjemmeside/default.asp?id=4828

Een ting er hvad man skriver på en hjemmeside, en anden er praksis.

Jeg har det fra en der bor i Ishøj

/Mikael

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 20-12-05 14:12

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> wrote in message
> [...]
>

> Jeg har også hørt at der er rigtigt mange muslimerne der ønsker en gratis
> julemadpakke, og de får det! med oksekød istedet for flæskesteg.

Du lytter til stemmerne i stedet for selv at slå efter.

> Hvordan hænger det sammen med det første?
>
> /Mikael

Det hænger Fint sammen, din "hørelse" er den fælles faktor.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-12-05 17:48

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse news:43a6db39$0$46976$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg har hørt at på alle skoler i Ishøj kommune, må man ikke kalde
> juleafslutning for juleafslutning, fordi det kan støde muslimerne!

Det lyder helt normalt, julen og kristendommen er på vej ud.

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/12/06/njewel06.xml&sSheet=/news/2005/12/06/ixhome.html

School ban on girl wearing cross 'discriminatory'
By Nick Britten (Filed: 06/12/2005)

A mother accused her daughter's school of discriminating against Christians yesterday
after the teenager was suspended for refusing to take off a crucifix necklace.

Sam Morris, 16, was sent home from Sinfin Community School in Derby for breaking
a school policy that bans jewellery.

Last night her mother, Debra, said that Sikh children were allowed to wear a steel bracelet,
known as a kara, for religious reasons and said her daughter had every right to express her faith.

Education officials were unrepentant, however, and said that Sikhs are required by religion to wear
items of jewellery, whereas Christians are not.

http://www.msnbc.msn.com/id/6745305/
School's ban on Christmas carols sparks debate

New Jersey district may be challenged in court
Updated: 10:25 a.m. ET Dec. 22, 2004
NEWARK, N.J. - As a Jewish boy growing up in Texas, Joel Schwartzberg performed

many traditional Christmas songs in the elementary school choir.

Uncomfortable about singing evangelical versions of songs like "Silent Night,"

Schwartzberg kept his lips sealed during those parts. He remembers being told

by his teacher that he had to sing all the words if he wanted to participate.

Schwartzberg, whose young children are about to enter school, said those memories

surfaced this month when the South Orange-Maplewood school district decided to ban

instrumental Christmas carols at school-sponsored holiday concerts.

Jan Rasmussen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 13:02

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> on onsdag 21. december 2005 at 12:44
+0100 wrote:
>Een ting er hvad man skriver på en hjemmeside, en anden er praksis.
>
>Jeg har det fra en der bor i Ishøj

Det er godt nok et stærkt bevis
Du har ikke ret, hvorfor erkender du det ikke?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 21-12-05 15:19

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Det er godt nok et stærkt bevis
Dem der går op og ned af det hverdag må jo vide det...

> Du har ikke ret, hvorfor erkender du det ikke?
Fordi jeg netop har ret.

/Mikael

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-12-05 15:36

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> on onsdag 21. december 2005 at 15:18
+0100 wrote:
>Dem der går op og ned af det hverdag må jo vide det...

>Fordi jeg netop har ret.

Det har du jo ikke - et kort telefontjek til et par skoler i Ishøj viste
noget andet

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 21-12-05 15:59