Problem med aflevering/betaling
Fra : s.sørensen

Dato : 25-01-06 21:27

Jeg har et lille problem med en tidligere ven.
For ca.2 år siden lod jeg ham købe et maleri, privat, og vi aftalte
at
pengene kunne komme løbende hen af vejen.
Han er ikke den bedste betaler til nogen i denne verden og er en mand
der
kun tømmer hans postkasse hver måned af frygt for regninger/rykkere,
men da
vi havde kontakt næsten dagligt var det ikke et problem for mig.
Vores venskab er røget lidt med tiden, og for omkring 3 mdr. siden bad
jeg
ham om at betale 2000kr som vi først havde aftalt. Jeg hørte ikke
noget før
1 mdr. senere hvor han skrev en sms om at jeg selvfølgelig skulle have

pengene. Siden har jeg ikke hørt fra ham. Jeg tror jeg har ringet 15
gange
uden svar og skrevet det samme antal sms'er. I denne uge har jeg været
forbi
hans lejlighed hver dag uden at få kontakt. Jeg har ikke skrevet i et
truende sporg, da jeg eller han ikke er dem der råber højt.

Nu står jeg jo gerne og vil have mit maleri tilbage. Jeg har en anden
køber
der vil betale over det dobbelte (nuværende markedspris), men jeg er
jo nødt
til at det maleri.

Hvad gør jeg så nu?
Kontakter politiet?
Stævner ham? Aner ikke om det er noget man gør :)
Andre alternativer?

På forhånd tak,

Steffen

--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-01-06 22:18

Hvad gør jeg så nu?
Kontakter politiet?
Stævner ham? Aner ikke om det er noget man gør :)
Andre alternativer?

Har du bevis på at du er den retmæssige ejer af det omtalte maleri ?
Har du bevis for jeres oprindelige aftale ?
Måske kan der udledes noget skriftligt af de omtalte SMSér men jeg tror
du står svagt. Vidner kan selvfølgelig sandsynliggøre en mundtlig aftale
medmindre de er medlemmer af ens hustand.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-01-06 00:09

On Wed, 25 Jan 2006 12:26:38 -0800, s.sørensen wrote:

> For ca.2 år siden lod jeg ham købe et maleri,

Snip

> Nu står jeg jo gerne og vil have mit maleri tilbage.

Du må vist den samme vej som alle andre sælgere, der ikke får sine
penge. Maleriet er ikke dit længere.

Fra : s.sørensen

Dato : 26-01-06 08:29

>Har du bevis på at du er den retmæssige ejer af det omtalte maleri ?

Mit navn står bag på maleriet. Omvendt har han jo heller ikke nogen
kvittering på at han har købt det?

> [...]
>du står svagt. Vidner kan selvfølgelig sandsynliggøre en mundtlig aftale
>medmindre de er medlemmer af ens hustand.

Jeg har vidner der ikke er medlemmer af min hustand eller i familie med
mig.

Hilsen
Steffen

Fra : s.sørensen

Dato : 26-01-06 08:31

Hej Frank,

>Du må vist den samme vej som alle andre sælgere, der ikke får sine
>penge. Maleriet er ikke dit længere.
Kan du uddybe det?

Hilsen
Steffen

Fra : KT

Dato : 26-01-06 08:47

"s.sørensen" <togalounge@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej Frank,

>Du må vist den samme vej som alle andre sælgere, der ikke får sine
>penge. Maleriet er ikke dit længere.
Kan du uddybe det?

Du har 'solgt' en vare - overdraget det til køber - undladt at få betaling.
Kære ven du har overdraget ejendomstretten til din ven og du har naturligvis
et krav på den manglende betaling (hvis du kan dokumentere det), men det
krav kan du sikkert græde snot i, da vennen jo sikkert ikke har pengene.
Tag det som en mand - du har været naiv og det koster. (her både maleri,
penge og håbet om fortjeneste ved dobbeltsalg)

Knud

Fra : OZ7PUS

Dato : 28-01-06 13:28

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tag det som en mand - du har været naiv og det koster. (her både maleri,
> penge og håbet om fortjeneste ved dobbeltsalg)

Muligheden var da at mobilisere et par kammerater .. Gerne af de store også
tage på besøg ved manden

OZ3BTO

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-01-06 23:14

On Wed, 25 Jan 2006 23:30:43 -0800, s.sørensen wrote:

> Kan du uddybe det?

Du har solgt maleriet. Det betyder at køberen nu er den retmæssige ejer
af maleriet. At betalingen ikke er faldet endnu, er det forhold
uvedkommende.
Hvis du vil sikre en tvangsindrivelse af beløbet køber skylder dig, må
du gå rettens vej.

Fra : s.sørensen

Dato : 28-01-06 19:31

>Muligheden var da at mobilisere et par kammerater .. Gerne af de store også
>tage på besøg ved manden
>
>OZ3BTO

Ja, den mulighed er der selvfølgelig, men det er ikke rigtig min stil
:)
Men hold op hvor har jeg tænkt tanken...

Hilsen
Steffen

Fra : OZ7PUS

Dato : 29-01-06 15:34

> [...]

:)
<<<Men hold op hvor har jeg tænkt tanken...

Kaldes hvist selvtægt og er ulovligt men desværre det enste der virker på
visse personer