Anholdt og job?
Fra : martin

Dato : 25-01-06 14:11

Blev engang uberettiget anholdt. Heldigvis var det en søndag så jeg skulle
ikke på arbejde.

Men hvad hvis man bliver stoppet og anholdt på vej til arbejde - og det
viser sig at frihedsberøvelsen var uberettiget (fx mistanke om
spiritus/promille kørsel, men den viser sig at være 0)

Er man så "ulovligt" udeblevet fra jobbet og kan dermed bortvises?

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 21:27

martin wrote:
> [...]
> spiritus/promille kørsel, men den viser sig at være 0)
>
> Er man så "ulovligt" udeblevet fra jobbet og kan dermed bortvises?

Hvis jeg får en tagsten i hovedet og får kraniebrud, er jeg så ulovligt
udeblevet fra jobbet?

Fra : Nicolai

Dato : 25-01-06 23:26

"Peter Sørensen" <-> wrote in message

> Hvis jeg får en tagsten i hovedet og får kraniebrud, er jeg så ulovligt
> udeblevet fra jobbet?

Hov, pas på at Rea721 ikke kommer og irettesætter dig, og Henrik Madsen
efterfølgende stemmer i koret og forkynder deres bedre meninger. Dit svar
var ikke juridisk dokumenteret.

nicolai

Fra : bem

Dato : 26-01-06 09:08

"Peter Sørensen" <-> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg får en tagsten i hovedet og får kraniebrud, er jeg så ulovligt
> udeblevet fra jobbet?

Nej, så er du sygemeldt. Man er ikke sygemeldt, når man er anholdt af
politiet, så spørgsmålet er interessant nok.

/Bo

Fra : Snuden

Dato : 26-01-06 20:49

On Thu, 26 Jan 2006 09:08:10 +0100, "bem" <nospambemb@hotmail.com>
wrote:

>"Peter Sørensen" <-> skrev i en meddelelse

>Nej, så er du sygemeldt. Man er ikke sygemeldt, når man er anholdt af
>politiet, så spørgsmålet er interessant nok.

Det skal vist være en særdeles emsig arbejdsgiver, der vælger at
bortvise uden først lige at se hvad situationen udvikler sig til. Man
kan jo ikke bare modsætte sig anholdelse med "jeg skal på arbejde" som
begrundelse. Og hvis man ellers opfører sig pænt, mon så ikke man kan
få lov til at lave et hurtigt opkald, hvor man fortæller
arbejdsgiveren at man som minimum bliver forsinket den dag?
--
Snuden

Fra : martin

Dato : 27-01-06 18:32

Og hvis man ellers opfører sig pænt, mon så ikke man kan
> få lov til at lave et hurtigt opkald, hvor man fortæller
> arbejdsgiveren at man som minimum bliver forsinket den dag?

Jo men nu er det ikke et spørgmål om emsig/ ikke emsig AG for det kan jeg
love dig at der er mange der er. Vedr telefon har man kun ret til 1 opkald
som mange nok vil benytte til at ringe til kone/kæreste eller lign. Så
spørgsmålet.står her stadig... slet ingen der kan svare?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-01-06 18:50

martin presented the following explanation :
> Vedr telefon har man kun ret til 1 opkald

Det er vist kun i amerikanske film det er sådan :)

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : Jesper Brock

Dato : 30-01-06 01:08

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og hvis man ellers opfører sig pænt, mon så ikke man kan
> få lov til at lave et hurtigt opkald, hvor man fortæller
> arbejdsgiveren at man som minimum bliver forsinket den dag?

Nu er der jo masser af mennesker, som har jobs, hvor det er svært at
acceptere forsinkelser....

"jamen bussen må lige blive stående ved stoppestedet et par timer endnu, jeg
er stadig tilbageholdt af politiet....."

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.