Huskøb-mangler- ansvar?
Fra : JOB

Dato : 22-01-06 22:50

Hej gode gruppe! - Jeg har brug for et juridisk velfunderet svar, og ikke
for meget 'det ved mormor nok', tak...Jeg har købt et lille dejligt hus, men
et par timer efter jeg fik mine nøgler skulle jeg vaske fingre i varmt vand,
og så røg hfi-relæet på 0 så snart vandvarmeren ville kompensere - det kunde
ikke lige slås til, så jeg ringede til den tidligere ejer, der sagde at jeg
bare skulle lukke for 400volt fasen, hvad jeg gjorde...prøver jeg at tænde,
går strømmen bare! - jeg tror vandvarmeren er defekt! - hvem skal betale? -
Jeg har også papirer på 'gulvvarme i badeværelse', men det er bare to ikke
(og endnu aldrig) tilsluttede rør, der stikker op af gulvet - hvem har
ansvaret? det var skjult af en vasketøjskurv, da jeg beså huset - jeg kan
faktisk ikke bebo mit hus, da jeg ikke kan få mig et bad...jeg nåede
smertegrænsen efter 5 dage med sorte brændeovnsnegle og sure armhuler m.m. -
altså, hvad si'r jura'en her? - øh, ikke om sure armhuler men om fortielse
og juridisk/økonomisk ansvar? - venlig hilsen en lidt forstemt, men endnu
ikke helt opgivende nybagt husejer...JOB

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-01-06 23:13

JOB <job@spamfreeimage.dk> wrote:

> Hej gode gruppe! - Jeg har brug for et juridisk velfunderet svar,
> og ikke for meget 'det ved mormor nok', tak...Jeg har købt et
> lille dejligt hus, men et par timer efter jeg fik mine nøgler

Det er nemt at give et juridisk velfunderet svar: kontakt en advokat!
For eksempel den advokat, som du brugte ved købet af ejendommen.
(det er umuligt at give dig et mere præcist, men stadig juridisk
velfunderet svar uden et detaljeret kendskab til aftalegrundlaget mellem
køber og sælger; det er kun advokater som gider bruge tid på det, fordi
de tager betaling per time...).

Derudover: husk at formålet med denne gruppe ikke er juridisk
rådgivning.

--
Jesper Lund

Fra : JOB

Dato : 22-01-06 23:37

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message

> [...]
> de tager betaling per time...).
>
> Derudover: husk at formålet med denne gruppe ikke er juridisk

Jeg undskylder min uvidenskabelige forspørgsel i denne gruppe - hvh JOB

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-01-06 17:38

JOB wrote:
> "Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message
-snip-

> [...]

Det skal du vist passe på med at skrive... Sådan en som Peter Lykkegaard
tager det vist lige lovligt bogstaveligt

Sagt med andre ord: Man må gerne komme med juridisk rådgivning her, men
jeg er dog enig i at denne gruppe overhovedet ikke kan erstatte en
advokat og det er nok det du mener at formålet med gruppen ikke er...

> Jeg undskylder min uvidenskabelige forspørgsel i denne gruppe - hvh JOB

Det emne og lignende emner har været diskuteret før. Du kan google lidt
rundt efter tidligere tråde eller ifb. med ejendomshandler på nettet.

Sådan frit fra hukommelsen kan der være tale om overtrædelse af sælgers
"loyale oplysningspligt" - prøv google efter det... Du skal iøvrigt ikke
undskylde noget, fordi du har ikke gjort noget forkert ved at stille dit
spørgsmål...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-01-06 18:45

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> [...]
> her, men jeg er dog enig i at denne gruppe overhovedet ikke kan
> erstatte en advokat og det er nok det du mener at formålet med

Lige præcis, denne sag er for vigtig til at man skal forlade sig på
tilfældige gratis råd i en nyhedsgruppe...

--
Jesper Lund

Fra : Codexx

Dato : 23-01-06 01:09

"JOB" <job@spamfreeimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænde,
> går strømmen bare! - jeg tror vandvarmeren er defekt! - hvem skal

Det lyder udmidlbart som om sælger har været vidende om fejlen, altså i ond
tro og dermed muligvis kan gøres ansvarlig. -søg rådgivning hos advokat.

> [...]
> og juridisk/økonomisk ansvar? - venlig hilsen en lidt forstemt, men endnu
> ikke helt opgivende nybagt husejer...JOB

Læs lidt mere her (langt link):
http://www.ret-raad.dk/neobuilder.200101221857_2525_3a6c7488d9f37.html&spec=3b7c3e4fb31769bbf6376a7cce06c309&themeid=200107181728_8874_3b55ab1ace55b&art_id=c38c04e9d6dcf86fe7a78ce9f11fa68b&type=a

Ellers har du vel forhåbentligt også tegnet ejerskifteforsikring?

--
/Codexx