allofmp3.com
Fra : Christian

Dato : 20-01-06 17:39

Er der faldet en afgørelse om hvorvidt denne tjæneste er lovlig at
benytte i DK?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-01-06 18:05

Christian presented the following explanation :
> Er der faldet en afgørelse om hvorvidt denne tjæneste er lovlig at benytte i
> DK?

Der er ikke nogen sag om det - kulturministeriet har sagt den som
udgangspunkt er lovlig, Antipiratgruppen er naturligvis uenige.

Der er ikke noget der tyder på det er ulovligt at handle med dem og APG
tør ikke køre en sag (de vil formentlig tabe den alligevel).

Så du kan vist roligt købe musik fra dem.

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : Nicolai

Dato : 20-01-06 20:46

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message

> Der er ikke nogen sag om det - kulturministeriet har sagt den som
> udgangspunkt er lovlig, Antipiratgruppen er naturligvis uenige.

Skrev de ikke også yderligere, at hvis antipiratgruppen fastholdte at
pågældende sted var ulovligt, måtte de jo føre en sag mod dem og så vende
tilbage.

> Der er ikke noget der tyder på det er ulovligt at handle med dem og APG
> tør ikke køre en sag (de vil formentlig tabe den alligevel).

Tror da vist også at det er uden for deres rækkevidde. Jeg har i hvert fald
ikke hørt om at APG har kørt sager i rusland.

> Så du kan vist roligt købe musik fra dem.

Jeg tror der er en lille tvist i den sag, som jeg forstod det. Det var vist
kun lovligt, hvis man var i god tro. Hvornår man så ikke er det mere, er så
spørgsmålet. Men hvis man har hørt om APGs's modstand, kan regne ud at det
ikke er normalt et helt album koster 2-3 dollars osv, så kunne de jo slå på
at man ikke var i god tro mere.

Men uanset hvad, så står APG nok ret dårligt i sagen, specielt fordi de nok
ikke har mulighed for at bevise noget af ovenstående.

nicolai

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-01-06 20:46

Den 20-01-06 18.05 skrev Henrik Stidsen følgende:

> Der er ikke nogen sag om det - kulturministeriet har sagt den som
> udgangspunkt er lovlig

Kulturministeriet har vist bare sagt, at køberen som udgangspunkt ikke
nødvendigvis har overtrådt loven (fordi han måske ikke er i stand til at
gennemskue, hvorvidt tjenesten er lovlig eller ej).

Det er langt fra det samme som at sige, at tjenesten som udgangspunkt er
lovlig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 20-01-06 20:54

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> gennemskue, hvorvidt tjenesten er lovlig eller ej).
>
> Det er langt fra det samme som at sige, at tjenesten som udgangspunkt er

Til gengæld er det vist ret klart at kunsterne ikke ser en krone af de
penge allofmp3 kræver ind.
Jeg ville ihvertfald langt hellere lægge mine penge hos nogen af de
kunstere, som udgiver deres musik på en ordentlig "DRM"-fri måde.

Peter