Indførsel af hampefrø fra
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-01-06 00:16

Hej gruppe

Er der nogen der kan svare mig på om det er lovligt at indføre hampefrø
til spisebrug¹, eller gælder der særlige restriktioner? Så vidt jeg kan
se af "Bekendtgørelse om euforiserende stoffer"² er hampefrø undtaget.
Er det korrekt? Eller skal der søges om tilladelse først? Eller er det
en helt anden bestemmelse (fx vedr. hør, hamp og silkeorme) der gælder?

Mvh,

// Klaus

¹) Fx <http://www.hanf-natur.com/page/shop/flypage/product_id/3>
²) Se <http://www.socialjura.dk/index.php?id=4497>
--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Ole Jensen

Dato : 15-01-06 22:54

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:

> [...]
> Er det korrekt? Eller skal der søges om tilladelse først? Eller er det
> en helt anden bestemmelse (fx vedr. hør, hamp og silkeorme) der gælder?

Du kan købe hampefrø som fuglefoder, om det kan bruges til at spise ved
jeg ikke.
Jeg køber det i 5 kg. poser.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-01-06 01:11

Ole Jensen skrev:

> Du kan købe hampefrø som fuglefoder, om det kan bruges til at
> spise ved jeg ikke.

Ja, det er jeg klar over, men jeg vil gerne være sikker på at det er
minimum økologisk kvalitet (og gerne demeter). Natur-Drogeriet ta'r
over 175 kr/kg, hvilket jeg anser for åger, så derfor vil jeg prøve
at hvie det hjem fra Tyskland, som har et væsentligt større udvalg
til nogle helt andre priser. Men jeg har ikke lyst til at bestille
hampefrø for ¤40, for blot at få poserne konfiskeret i tolden.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark