Køb af vare <f privat i USA
Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 11-01-06 11:04

Hej Allesammen

Hvordan er reglerne for at købe nogle brugte ting af en privat person
i USA. Gælder der de samme regler ang. moms og told som ved køb af
nye vare?

Og hvordan er reglerne hvis min kammerart i Rusland har lyst til at
sende en fødselsdagsgave til mig, skal der så også betales moms og
told af gaven?

M.V.H
Jimmi

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-01-06 17:17

wolff13@gmail.com wrote:
> Hej Allesammen
>
> Hvordan er reglerne for at købe nogle brugte ting af en privat person
> i USA. Gælder der de samme regler ang. moms og told som ved køb af
> nye vare?

Jep, hvis den samlede pirs (inkl. fragt) overstiger 165,-

> Og hvordan er reglerne hvis min kammerart i Rusland har lyst til at
> sende en fødselsdagsgave til mig, skal der så også betales moms og
> told af gaven?

Kun hvis den overstiger 340,- og den ellers opfylder betingelserne for
en gave.

-Rune Jensen