enlig eller.....
Fra : Helle

Dato : 10-01-06 15:33

Vil høre om der er nogen der kan opklare en lille uenighed vi har på
arbejde.
Vi kom til at snakke om "dyneløftere" og hvad man må / ikke må når man er
enlig og får bolig støtte.
En mener at man ikke må have nogen til at overnatte, for så er man "alene"
mere. Kan det virkelig passe?
Mon der er nogen der ved hvor reglerne står.
mvh
Helle

Fra : martin

Dato : 10-01-06 15:50

> mere. Kan det virkelig passe?

Du må godt have "nogen" til at overnatte, men der skønnes imellem om der er
tale om en bopæl i praksis eller om det bare var der personen var da denne
skulle sove.

Altså: hvis du har den samme person overnattende 21 dage om måneden så har
du et problem. Men en 1-night-stand scoret i byen må godt sove der til
imorgen ;)

Fra : Helle

Dato : 10-01-06 15:58

"martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Altså: hvis du har den samme person overnattende 21 dage om måneden så har
> du et problem. Men en 1-night-stand scoret i byen må godt sove der til

Hvor står reglerne beskrevet?
mvh
Helle

Fra : Jan Pedersen

Dato : 10-01-06 19:38

"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> "martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> er

> Hvor står reglerne beskrevet?
> mvh
> Helle

Århus kommune siger 3 af ugens 4 dage er max. 4 dage med samme dyneven og
personen bor i praksis hos dig. Dermed kan folkeregisteret flytte adressen
hen til dig.

Fra : Torben R. Soerensen

Dato : 12-01-06 08:54

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> personen bor i praksis hos dig. Dermed kan folkeregisteret flytte adressen

Er der kun 4 dage i ugen i Århus???
(Smiler forsigtigt)

Torben

Fra : Jan Pedersen

Dato : 10-01-06 19:40

"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Der er for nyligt afsagt højesteretdomme hvor det drejede sig om
pensionister der overnattede hos hinanden. Det må danne præcedens og dommene
derfor være gældende praksis. Men jeg ved desværre ikke lige hvor man finder
højesteretsdomme på nettet. Håber andre kan hjælpe her.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-01-06 19:51

> Hvor står reglerne beskrevet?

Det ved jeg ikke, men i Køge er det max 2 nætter om ugen med samme person.
Derover er det at betragte som at man ikke er enlig mere.

Mvh Maria

Fra : Leo

Dato : 12-01-06 09:41

Det må ikke være rart at have feriegæster.
Når vi besøger venner i den anden af landet er vi der ofte mere end et par
dage - og det må vel også få virkning for den person, der påtvinges
flytning - så må man håbe det ikke er en landmand med bopælspligt.