At få sin straffeattest
Fra : martin

Dato : 09-01-06 14:35

Hvis den ellers er clean burde det så ikke foregå således:

Spørg efter den/ vis ID

Få den.

Eller er den normale procedure sådan:

Spørg efter den
Sprøg om bøder (som ikke vedrører straffeattesten)
Sprøg om hvad man har lavet i dag (i kø med 3 andre)
Få lavet grundigt ID-check heriblandt om ens fingeraftryk står nogen steder
Få den.

Der var intet at komme efter (udover en ren straffeattest og en række
personlige spørgsmål)

Jeg skal såmænd bare søge et job men følte mig nærmest kriminel bare fordi
jeg ville have min straffeattest!

Er det normal praksis?

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-06 15:14

martin skrev den 09-01-2006 14:35:
> [...]
>
> Eller er den normale procedure sådan:
>
> Spørg efter den
> Sprøg om bøder (som ikke vedrører straffeattesten)

hmmm

> Sprøg om hvad man har lavet i dag (i kø med 3 andre)

... et forsøg på smalltalk?

> [...]

> personlige spørgsmål)
>
> Jeg skal såmænd bare søge et job men følte mig nærmest kriminel bare fordi

Jeg har fået den udleveret min straffeattest to gange. Og det eneste
jeg blev spurgt til var noget ID med billed (kørekort eller pas).
Det havde jeg så.
og vupti, så gik der lige et par minutter, så kom der en straffeattest.
Hvad betjenten lavede i de minutter. Det ved jeg ikke.

Jeg har ligeledes intet på straffeattesten.

Så hvad du var udsat for.... Det ved jeg ikke.

Havde du noget billedID med?
Er billedet halvgammelt i forhold til dit nuværende udseende?

mvh

Carsten

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-01-06 16:13

On Mon, 09 Jan 2006 15:14:15 +0100, wrote:

> [...]
> Det havde jeg så.
> og vupti, så gik der lige et par minutter, så kom der en straffeattest.

Samme her. Det er godt nok en del år siden sidst, dvs før terrorpakke og
alt muligt andet.

> Hvad betjenten lavede i de minutter. Det ved jeg ikke.

Betjenten skulle jo nok først lige finde de rigtige taster

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-06 19:07

Frank E. N. Stein skrev den 09-01-2006 16:13:

> Samme her. Det er godt nok en del år siden sidst, dvs før terrorpakke og
> alt muligt andet.

Mit var så sent som i juni 2005.

mvh

Carsten

Fra : martin

Dato : 09-01-06 22:43

> .. et forsøg på smalltalk?

Nej. Bottom line var: "har du drukket idag?"!

(har en spritdom fra 1999) så det var nok den han hentydede til og jeg blev
da også spugt " du sagde du kom i bil ik´?"

Så kunne jeg ellers køre hele vejen hjem og kigge efter patruljebiler i
bakspejlet.... men det var nu ik noen ;)

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-06 23:11

martin skrev den 09-01-2006 22:43:

> Nej. Bottom line var: "har du drukket idag?"!

Det var ikke det du skrev, at han sagde.

> [...]
>
> Så kunne jeg ellers køre hele vejen hjem og kigge efter patruljebiler i
> bakspejlet.... men det var nu ik noen ;)

Ok.

Hmmm, måske havde betjenten en dårlig dag.

Måske ikke ligefrem den største trøst for dig, men betjente er også en
slags mennesker.

Glæd dig over, at du har fået det papir du bad om. Og la' så resten ligge.

mvh

Carsten

Fra : martin

Dato : 09-01-06 23:28

> [...]
> slags mennesker.
>

> Glæd dig over, at du har fået det papir du bad om. Og la' så resten

Ja der er nok ikke så meget i det men at de står og udspør om ting der slet
ikke vedrører det adspurgte...

Det forargede mig vel er det rette ord.... tror jeg... Man står jo heller
ikke ved skraken hos lægen og skal udspørges inden man overhovedet kan komme
ind...?

Fra : test

Dato : 10-01-06 11:29

> Det forargede mig vel er det rette ord.... tror jeg... Man står jo heller
> ikke ved skraken hos lægen og skal udspørges inden man overhovedet kan
> komme
> ind...?

Ved lægen har man ikke gjort noget forkert, det har man med en sprit dom,
selvom straffen/bøden er udstået er, som en anden sagde, betjenten jo bare
et menneske, der måske endda har haft et dødsfald tæt inde på livet
forudsaget af en spritbilist. retfærdigøre ikke adfæren men forklare den
måske.

Fra : blue

Dato : 10-01-06 15:58

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Måske ikke ligefrem den største trøst for dig, men betjente er også en
> slags mennesker.

Det er jeg enig i, men det fremgår, så vidt jeg kan se, ingen steder, at det
var en betjent, der udstedte straffeattesten.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-01-06 16:45

blue presented the following explanation :
> Det er jeg enig i, men det fremgår, så vidt jeg kan se, ingen steder, at det
> var en betjent, der udstedte straffeattesten.

Man får sin straffeattest på politistationen hvor det som regel er en
betjent der passer kontoret.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : blue

Dato : 10-01-06 17:31

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Man får sin straffeattest på politistationen hvor det som regel er en
> betjent der passer kontoret.

Det er nu ikke helt korrekt - det er typisk kontorpersonale, der tager sig
af straffeattester, kørekort og pas.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-01-06 18:13

blue formulated on tirsdag :

> Det er nu ikke helt korrekt - det er typisk kontorpersonale, der tager sig af
> straffeattester, kørekort og pas.

Det har været en betjent i uniform de gange jeg har afhentet
straffeattester.

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-01-06 19:33

Henrik Stidsen skrev den 10-01-2006 18:12:
> blue formulated on tirsdag :

> Det har været en betjent i uniform de gange jeg har afhentet
> straffeattester.

samme her. Station Amager og Kastrup.

Pas (og sikkert også kørekort) er dog over ved kontordamen som sidder
ved en anden skranke.

mvh

Carsten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-01-06 15:21

martin expressed precisely :
> Spørg efter den/ vis ID

> Få den.

Sådan har det været de gange jeg har fået min.

Fra : martin

Dato : 09-01-06 22:33

Ja mi BilledID var kørekort og han sagde " det ligner da" (det er nok ca 4
år gammelt....)

Meeeen... alligevel???

Fra : Nette

Dato : 09-01-06 23:31

"martin" skrev

> Er det normal praksis?

Jeg har fået den udleveret to gange.

Første gang: Udfyldelse af papirer samt modtagerkuvert. Tjek af
ID/sygesikring ved politidimsen. Modtagelse 5 dage senere. Fik af vide, at
dette var normalprocedure og at det havde været sådan i mange år.

Anden gang: Udfyldelse af papirer. Tjek af ID/sygesikring ved politidims.
Modtagelse to minutter senere. Fik af vide, at dette var normalprocedure og
at det havde været sådan i mange år.

Der gik et år imellem 1. og 2. gang og det foregik på den samme station.

Så det er vidst relativt, hvad der er normalt..

Nette

Fra : test

Dato : 10-01-06 11:31

> [...]
>
> Der gik et år imellem 1. og 2. gang og det foregik på den samme station.
>
> Så det er vidst relativt, hvad der er normalt..

Ud af det kan man læse den ikke var ren:
http://www.politi.dk/Vejle/da/Borgerservice/Straffeattest/

:)

Fra : Nette

Dato : 11-01-06 20:57

"test" skrev

> Ud af det kan man læse den ikke var ren:
> http://www.politi.dk/Vejle/da/Borgerservice/Straffeattest/

*LOL*
Jo med mindre de medtager det eneste besøg jeg har haft af politiet, som
skete ti år tidligere, hvor de henvendte sig til mig, for at fortælle mig,
de havde fundet med stjålne cykel, så var og er den nu hel ren.

Men enige med sig selv, er de i hvert fald ikke.

Nette