Arbejdstidsplanlægning
Fra : Henrik

Dato : 07-01-06 00:06

Hej

Ved ikke om dette er den rigtige gruppe, hvis ikke ret mig venligst.

Jeg mangler oplysninger omkring arbejdstidsplanlægning
for en fængselsfunktionær.
Kan det virkelig passe at de ikke har ret til at vide deres arbejdstid mere
end 14 dage før deres nye vagtplan skal starte.
F.eks så er der endnu ikke kommet en vagtliste for Februar og de ved ikke
hvornår den kommer.

Der må da være regler der siger at de skal have deres vagtplan at vide en
given tid før start på perioden.

Henrik

Fra : Holst

Dato : 07-01-06 00:14

Henrik wrote:

> Der må da være regler der siger at de skal have deres vagtplan at vide en
> given tid før start på perioden.

Ja, det er jo altid rart at vide noget i god tid. Men hvad står der i
deres ansættelseskontrakt. Der er jo mange mennesker, der ikke kender
deres nøjagtige arbejdstider. Men det kan jo lidt undre, at man ikke har
en eller anden fast vagtplan i det omtalte job.

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 07-01-06 00:21

"Henrik" <mcclouds@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der må da være regler der siger at de skal have deres vagtplan at vide en
> given tid før start på perioden.

- mon ikke det står i overenskomsten?

ras

Fra : enkvinde

Dato : 07-01-06 00:27

> Der må da være regler der siger at de skal have deres vagtplan at vide en
> given tid før start på perioden.

Disse regler vil du typisk kunne finde i overenskomsten og ikke i
lovgivningen. Så forhør dig hos din fagforening.

Fra : Henrik

Dato : 07-01-06 12:06

Hej

Tak for svarene, det gav mig ideer til at finde svaret selv.
Der er min. 14 dages varsel til ny periode, det er ikke meget når man skal
planlægge familieliv, men sådan er det bare *ss*

Henrik

Fra : OZ7PUS

Dato : 07-01-06 16:52

> [...]
> Der er min. 14 dages varsel til ny periode, det er ikke meget når man skal
> planlægge familieliv, men sådan er det bare *ss*

Det er vel muligt at bytte vagt med en kollega?
Sådan gør vi ved taxa .. Vognmanden ligger et skema 1 mdr. frem også bygger
vi selv indbyrdes evt. tager extra vagter
OK det er et lidt andet løn system da taxa chauffut jo er 100% provisions
lønnet.
En taxa chauffut får 45-50% af det indkørte beløb .. Svinger lidt efter hvor
i landet det er

OZ3BTO

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-01-06 10:55

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En taxa chauffut får 45-50% af det indkørte beløb .. Svinger lidt efter
> hvor i landet det er

Plus feriepenge. Jeg er kun stødt på 50%.

--
Per, Esbjerg