Q: Kapitalpension og aktiehandel
Fra : Carsten Jensen

Dato : 03-01-06 17:59

Hejsa

Hvem kan svare mig på, eller henvise mig til love/regler for handel med
aktier for kapitalpensionsmidler...??

Det drejer sig nærmere om de begrænsninger der er indlagt, bl.a. 20% reglen
og overtræk i forbindelse med køb af aktier...??

Mvh
Carsten, Harpelunde

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-01-06 20:55

"Carsten Jensen" <blue22deep@yahoo.co.uk> skrev i

> [...]

> Det drejer sig nærmere om de begrænsninger der er indlagt, bl.a. 20%
> reglen og overtræk i forbindelse med køb af aktier...??

Du må købe op til for 20% i én aktie. I den sammenhæng regnes et selskabs
A- og B-aktier for samme aktie. Dog må du altid (2006) købe for op til kr.
42.000 i en aktie.

-cb