Forsikringssag
Fra : Henrik

Dato : 30-12-05 08:51

Hej
Jeg var ude for et uheld på cykel, hvor en bil overser mig. Der sker kun
materielle skader på mit tøj og jeg får nogle små asfaltsår på mig.
Forsikringselskabet udbetaler så erstatning for tøjet udfra hvad jeg
meddelte over telefonen. Erstatningsbeløbet passer rimeligt, synes jeg
selv, med hvad skader der blev forvoldt.

Nu ønsker forsikringsselskabet så her efter et par uger at få tøjet
tilsendt og jeg er bange for at de kunne finde på at vurdere
erstatningssummen igen og måske går de hen og bliver uenige i min første
vurdering og efterfølgende stiller krav om tilbagebetaling p.g.a.
afskrivning eller sådan noget.

Så til mit spørgsmål. Er erstatningsbeløbet endeligt i sådanne sager når
det er udbetalt, eller kan forsikringsselskabet stille krav om
tilbagebetaling hvis de kommer på andre tanker hvis nye oplysninger
dukker op?

Ønsker ikke at dumme mig i sagen her, så hjælp!

Har også spurgt i dk.forbruger, men passer bedre ind her.

mvh Henrik

Fra : Henning

Dato : 30-12-05 10:19

> [...]
>det er udbetalt, eller kan forsikringsselskabet stille krav om
>tilbagebetaling hvis de kommer på andre tanker hvis nye oplysninger

Har du bedraget ved at oplyse du fik ødelagt et par Levis til 700,- og
det viser sig det "kun" er et par Maverick til 150,- - så kan
efterregulering naturligvis komme på tale!

Fra : Henrik

Dato : 30-12-05 14:37

Henning wrote:

> Har du bedraget ved at oplyse du fik ødelagt et par Levis til 700,- og
> det viser sig det "kun" er et par Maverick til 150,- - så kan
> efterregulering naturligvis komme på tale!
Erstatningsbeløbet er ganske rimeligt og indebør ingen snyd, men priser
på nyanskaffelse og afskrivning udfra hvor gammelt tøjet er, kan man vel
altid diskutere.

Fra : alexbo

Dato : 30-12-05 11:21

"Henrik" skrev

> Så til mit spørgsmål. Er erstatningsbeløbet endeligt i sådanne sager når
> det er udbetalt,

Både og, hvis forsikringen opdager at der slet ikke var noget uheld, at det
er dig og naboen der er blevet enige om at du havde brug for noget nyt tøj,
så kan de selvfølgelig tage sagen op.
Men nu hvor erstatningen er udbetalt har du selvfølgelig smidt det ødelagte
tøj ud, du kunne jo ikke forvente at der ville komme en taksation efter
erstatningen er udbetalt.

Eftertaksation komme mest på tale ved stormskader og lign. hvor håndværkerne
bare går i gang, og taksater senere ser på hvad de egentlig har lavet.

mvh
Alex Christensen