Advokat nødvendig i retten som vidne
Fra : Carlos

Dato : 27-12-05 15:03

Hejsa!
Nogen som kan hjælpe med et simpelt spørgsmål ?

Jeg var for ca. 1½ måned siden, involveret i en mindre færdselsuheld.
Der blev optaget politirapport, og modparten tog også 100% skylden.
Jeg har senere også modtaget papir fra politiet, der fortæller at jeg var
uden skyld.
Der skete kun matrielle skader ved uheldet.
Nu er jeg så indkaldt til retten som vidre i starten af januar.
Så er mit spørgsmål: Det er vel ikke nødvendigt for mig at tage advokaten
med ?
På forhånd tak,

Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-12-05 15:27

Carlos wrote:
> [...]
> Nu er jeg så indkaldt til retten som vidre i starten af januar.
> Så er mit spørgsmål: Det er vel ikke nødvendigt for mig at tage

Hvorfor skal du vidne?
Imod hvad?

Anerkender modparten ikke længere at det var hans skyld eller skal han fx af
med kørekortet?

Fra : Thomas Andersen

Dato : 28-12-05 13:46

Ifølge politiet står han til frakendelse af kørekortet.

meddelelse news:43b14f35$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Peter

Dato : 28-12-05 14:33

"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Ifølge politiet står han til frakendelse af kørekortet.

Du har slet ikke brug for en advokat, med mindre du har et erstatningskrav,
som din forsikring ikke klarer for dig.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : alexbo

Dato : 27-12-05 15:55

"Carlos" skrev

> Så er mit spørgsmål: Det er vel ikke nødvendigt for mig at tage advokaten
> med ?

Nej, du er sandsynligvis indkaldt som vidne i en færdselssag mod modparten,
det har egentlig ikke rigtig noget med dig at gøre.

Et eller andet med, "Så du modparten holde stille ved hajtænderne inden han
kørte ud foran dig"

mvh
Alex Christensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-01-06 21:28

Carlos wrote:

> [...]
> Nu er jeg så indkaldt til retten som vidre i starten af januar.
> Så er mit spørgsmål: Det er vel ikke nødvendigt for mig at tage advokaten

Jeg har prøvet det, og skulle blot i helt almindelige ord beskrive min
opfattelse af uheldet og svare på et par uddybende spørgsmål.
Der var absolut ingen grund til at have en advokat med.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-01-06 22:01

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opfattelse af uheldet og svare på et par uddybende spørgsmål.
> Der var absolut ingen grund til at have en advokat med.

Nej, og eftersom det er som vidne, får pgl. heller ikke lov til at rådføre
sig men advokaten om, hvad pgl. skal svare.
Som vidne har man pligt til at svare, og det kan en advokat ikke ændre på.

Kurt