Gyldenløve eller Daneskiold-Lauervig?
Fra : Ukendt

Dato : 02-01-06 12:57

hej Forum

Jeg har fået et problem med denne dame;

http://www.sadolins.com/genealogy/getperson.php?personID=I21722&tree=onetree

hun er selvfølgeligt den samme som;

http://www.reventlow.dk/cgi-bin/igmget.cgi/n=reventlow?I3729

men hvad er rigtigst? Gyldenløve eller Danneskiold-Laurvig

Mvh. Finn

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 02-01-06 20:02

Hvis du ser efter i Danmarks Adels Aarbog - i den årgang, vhor der er en
komplet stamtavle over slægten Danneskiold-Laurvigen, så vil du sikkert
kunne se, hvad det korrekte navn er. Om jeg så må sige.

Jeg tror nok, det var sådan, at i første generation hed Frederik den 3.
illigitime afkom (hans naturlige børn, uægte men accepterede børn)
Gyldenløwe, i de senere Danneskiold-Laurvigen.

M.v.h.

Ulrich Alster Klug

--
Ulrich Alster Klug
Copenhagen - Denmark

www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-06 21:00

"Ulrich Alster Klug" <dannebrog@dk-yeoman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> illigitime afkom (hans naturlige børn, uægte men accepterede børn)
> Gyldenløwe, i de senere Danneskiold-Laurvigen.

Hej Ulrich og tak for svar.

Nu har jeg desværre ikke Danmarks Adels Aarbog, men forklaringen lyder
logisk, og så må det her vel være korrekt;

http://www2.tribalpages.com/tribe/browse?pid1=1&pid2=2189&userid=orupgade7&view=3

Mvh. Finn

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-01-06 22:04

Finn Holbek wrote:
> [...]
>
> Nu har jeg desværre ikke Danmarks Adels Aarbog, men forklaringen lyder
> logisk, og så må det her vel være korrekt;

arkivene har, også kb.dk
http://bibliotek.dk/

Hugh W

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 03:32

"Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> skrev i en meddelelse
Finn Holbek wrote:
> [...]
>
> Nu har jeg desværre ikke Danmarks Adels Aarbog, men forklaringen lyder
> logisk, og så må det her vel være korrekt;

Tak for tippet, men det ender nu nok med at jeg simpelthen køber den..
mvh. Finn

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 03-01-06 09:17

Øh, Adels årbogen kom årligt i en lang årrække, nu udkommer den hvert
andet-tredje år. Første årgang var vist 1884, så der er meget at
anskaffe....

Komplette stamtavler over slægterne Gyldenløve findes i 1895 (den norske
slægt) (tillæg i 1901, 1929), og 1937, Ulrik Frederik G.

M.v.h.

Ulrich

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 12:12

Nåh på den måde..., jeg tror vi lige starter med biblioteket ;-D))