Fugtskadet Nokia 6230i
Fra : Jimboo

Dato : 27-01-06 00:07

Jeg købte ovennævnte telefon d. 17 dec, og en måned efter går den pludselig
død. Jeg indleverer den til rep. og den bliver udleveret igen d. 20 januar
med meddelsen: ikke repareret, telefon totalskadet p.g.a. fugt, garanti
dækker ikke???.

Er der nogle der har lignende erfaringer med disse telefoner, det skal lige
siges at den er blevet behandlet pænt, rigtig pænt endda, jeg tror ikke
engang den har været i nærheden af radioen når de har lovet regn i
vejrmeldingen.

Kurt

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 27-01-06 07:01

Du behøver såmænd ikke have den med i regnvejr, daglig opbevaring i din
bukselomme er nok !.

/S

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-01-06 07:41

"Jimboo" <knmnnospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>siges at den er blevet behandlet pænt, rigtig pænt endda, jeg tror ikke
>engang den har været i nærheden af radioen når de har lovet regn i

Et temperaturskift med udvikling af kondens er såmæn nok til at tage
livet af en mobiltelefon...

<mlr>

Fra : Peter

Dato : 27-01-06 17:40

Hej.

> Et temperaturskift med udvikling af kondens er såmæn nok til at tage
> livet af en mobiltelefon...

Ja, det er nu lidt underligt......
Der er som om at fabrikanterne har glemt at folk gerne vil bruge deres
telefon, og måske oven i købet have den med sig når de er væk
hjemmefra.....!#¤%
Man skulle tro at de ud af beskrivelsen "mobiltelefon" mente en telefon der
kunne bruges andre steder end der hjemme.....

Hvordan gør i andre når i skal ud i øjeblikket, hvor der er alle muligheder
for kondens som følge af de lave temperaturer......?

Mvh.
Peter

Fra : Nicolai

Dato : 28-01-06 15:30

"Peter" <pshdo@remove.me.pleace.tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvordan gør i andre når i skal ud i øjeblikket, hvor der er alle
> muligheder for kondens som følge af de lave temperaturer......?

Jeg tror der spiller mange ting ind. For det første, så er de blevet mere
avanceret og indeholder flere følsomme ting end før. Det andet er, at
udviklingen går meget stærkere, så tingene bliver smidt hurtigere på
markedet.

Jeg synes specielt Nokia, som jeg nu er skiftet væk fra gennem mange år, er
blevet rigtig dårlige. I stedet for at spytte så mange forskellige tlf'er
ud, burde lave færre men bedre tlf typer. Ingen af de andre producenter, har
så mange modeller og typer som Nokia har, både med funktionalitet og design.
Det kunne have været en fordel, men når de ikke formår at lave dem i
ordenlig kvalitet og videre følge op med opdatering, så kan det jo være lige
meget.

På nuværende tidspunkt gør jeg ikke noget. Men jeg synes helt klart, at
producenterne skal udvikle mere i retning af en tlf som kan tåle at ligge i
en lomme, uden at blive fugtskadet.

> Mvh.
> Peter

nicolai

Fra : Pilen

Dato : 27-01-06 09:44

Nokia bruger denne undskyldning om alle deres telefoner "Fugt" så slipper de
nemlig for at reparere deres dårlige mobiltelefoner .
Dermed er det kundens problem .
Vi har prøvet det to gange med Nokia telefoner , den ene gang med en telefon
som bare var 5 uger gammel og aldrig havde været udenfor huset .
Så køb ALDRIG en Nokia telefon , de tager bare røven på dig og sender et
billede med som "bevis " på fugtskaden .
Jeg tror at de har 50 forskellige billeder af fugtskader i en skuffe som de
skifter imellem når de skal "bevise" fugtskaden på ens indsendte mobil .

MVH
Pilen

Fra : Thomas Andersen

Dato : 27-01-06 12:33

Hej!
De fleste unlockere kan fixe den.
Normalt renser man printet med f.eks. ultralyd, og evt. skifter defekte
dele.
Selfølgelig ikke alle kan laves, men der er en god chance.
Du kan finde en unlocker på www.dkunlock.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 15:29

> [...]
> de skifter imellem når de skal "bevise" fugtskaden på ens indsendte mobil

Mon det kun er Nokia der forsøger at rende fra ansvaret (en uskik i øvrigt)
?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 27-01-06 15:32

Det er et generelt problem hos Nokia !

Kender mange, der er skiftet fra Nokia til et andet mærke. inkl.
undertegnede...skal aldrig have en Nokia mere, deres telefoner duer ikke.

/S

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 23:51

"6400 - Sredna" <dsl271018@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det er et generelt problem hos Nokia !
>
> Kender mange, der er skiftet fra Nokia til et andet mærke. inkl.
> undertegnede...skal aldrig have en Nokia mere, deres telefoner duer ikke.
>
> /S

Jeg har bortset fra en enkelt Ericcson (aldrig mere Ericsson) aldrig haft
andet end Nokia og de har altså fungeret fint. Den sidste jeg har købt, en
Nokia 6230i, kører som en drøm, det er ganske enkelt den bedste mobilos jeg
nogensinde har haft.

Fra : Jimboo

Dato : 29-01-06 00:15

> [...]
de
> skifter imellem når de skal "bevise" fugtskaden på ens indsendte mobil .

Ja det er også min opfattelse, at det er det der er galt, jeg tror menlig
ikke at telefonen er fugtskadet, den er ikke udsat for påvirkninger der gør
at den burde kunne komme ud for noget sådan, jeg fik også et billede
presenteret, der skulle dokumenterer de påståede fugtskader, man kan ikke se
en skid på det billede, jeg havde iøvrigt en hyr med at få billedet
udleveret, det kunne de ikke for de havde ikke nogen farveprinter osv, det
var først efter at fyren var blevet lovet et par på skrinet at der kom gang
i tingene. Men iøvrigt hvis en Nokia telefon ikke kan tåle at ligge i en
lomme,så syntes jeg sgu at de skulle holde op med at lave mobiltelefoner.
Er der ikke nogen der har prøvet at kontakte forbrugerrådet, jeg agter i
hvertfald at gøre det.

Kurt

Fra : BamBam

Dato : 08-02-06 20:38

> [...]
> de skifter imellem når de skal "bevise" fugtskaden på ens indsendte mobil

Passer ikke.

Fra : Peter

Dato : 27-01-06 17:45

Hej.

Der er et firma i kbh, der til en rimelig pris (250.-) kan reperere de
fleste fugtskadet mobiltelefoner.....
http://www.chronograph.dk/

Der er sikkert også flere rundt om i DK, jeg kender dem bare ikke.....

Mvh.
Peter

Fra : Mark la Cour

Dato : 30-01-06 07:14

Hejsa..

Problemet er med telefonerne, som der også er blevet skrevet tidligere, at
de laves af meget små, fintfølende komponenter (smd komponenter).

Derudover, som der blev skrevet tidligere bliver telefonerne ikke lavet som
i gamle dage, hvor softwaren blev testet, så den virker 100%, men i dag
virker den kun ca.80% (altså den melder under 20% fejl ud af x antal
mulige), det er derfor der desværre tit og ofte er problemer med diverse
telefoner.

Men hvis man går ned i, snart enhver unlockbutik, kan de for det meste
reparere telefonen. (se evt. liste på http://www.dkunlock.dk)

Med venlig Hilsen

la Cour

Fra : Jimboo

Dato : 31-01-06 00:18

"Mark la Cour" <Crashnkaos@mogmog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefoner.
>
> Men hvis man går ned i, snart enhver unlockbutik, kan de for det meste

Skal det forstås sådan at forhandlerne faktisk godt kan lave telefonerne,
men bare ikke vil?

Kurt

Fra : Mark la Cour

Dato : 02-02-06 12:02

Hej kurt.

Det skal forstås sådan at værkstederene kan reparere det, hvis man vil
betale dem for det.
Ellers kan stortset enhver "oplåser" reparere dem.
Man kan se dem som er i nærheden på, listen her: http://www.dkunlock.dk

Med venlig Hilsen

la Cour