Opera Mini ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-01-06 12:43

Jeg bruger Opera Mini på min SE T630 og det fungerer fint, så længe der er
et af mine danske SIM-kort i telefonen (To styk Unotel eller Tele2Mobil),
men når jeg putter mit norske taletidskort i, står den bare og "oversætter"
i det uendelige, når jeg prøver at bruge Opera Mini. Jeg har ændret
opsætningerne for både wap og internet inden det norske SIM-kort kommer i.
Jeg kan fint både wappe og hente e-mails med det norske taletidskort, men
Opera Mini vil altså ikke fungere.

Hvad er fejlen mon?

Jeg har prøvet at ville geninstallere Opera Mini med det norske
taletidskort i telefonen, men jeg får blot en melding om at programmet
allerede er installeret.

-cb

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-01-06 13:25

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> posting:

> [...]
>men når jeg putter mit norske taletidskort i, står den bare og "oversætter"
>i det uendelige, når jeg prøver at bruge Opera Mini. Jeg har ændret

Mens den "oversætter", behandler mellemserveren din forespørgsel og
oversætter websiden til et andet format og fremvisning på en lille
skærm. Problemet findes altså derfor nok et sted mellem din telefon
og Operas mellemserver (og ikke videre ud i systemet).

Du vil nok have større chance for et godt svar ved at spørge i
http://my.opera.com/community/forums/forum.dml?id=111
"Oversætter" svarer i øvrigt i den forbindelse til "Processing" i
den internationale udgave.

--
What is life, except excuse for death,

100 kB webbrowser: http://www.opera-mini.com (v1.2)

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 26-01-06 07:27

Hej Claus.

Claus E Beyer wrote:
> [Opera Mini fungerer ikke.]
> Hvad er fejlen mon?

Er der forskel i APN mellem wap og internet hos din norske udbyder?

Opera Mini skal oftest have internet-APN.

Jeg har haft det samme problem her i Tyskland, hvor jeg ikke kan bruge Opera
Mini med mit WAP-flatrate.

HTH.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-01-06 09:08

"Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> skrev i

Hej Rainer (det er længe siden)

> Hej Claus.

> Er der forskel i APN mellem wap og internet hos din norske udbyder?

Både Telenor Mobil og TDC bruger APN = internet og APN = wap for hhv.
internet og wap.

(Jeg kender kun Sonofon som har samme APN for både wap og internet, nemlig
APN = internet)

> Opera Mini skal oftest have internet-APN.

Betyder det at jeg skal wap-opkoble via APN = internet når jeg skal bruge
Opera Mini? - Eller bruger Opera Mini overhovedet ikke wap-opsætningen?

> Jeg har haft det samme problem her i Tyskland, hvor jeg ikke kan
> bruge Opera Mini med mit WAP-flatrate.

Jeg har slet ikke turdet prøve med mit tyske taletidskort pga. de
ågerpriser der stadig gælder for GPRS i Tyskland.

-cb

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-06 09:45

Claus E Beyer skrev:

> Betyder det at jeg skal wap-opkoble via APN = internet når jeg skal bruge
> Opera Mini?

Mini skal bruge en opsætning hvor der står "GPRS" ved "Tilslut
vha." samt "http" ved "Internettilstand" ('Overskrifterne' hedder
måske noget andet i din mobil).

--
Bertel

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 26-01-06 21:34

Hej Claus.

Claus E Beyer wrote:
> "Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> skrev i
>
> Hej Rainer (det er længe siden)

Ja, det er det.

> Betyder det at jeg skal wap-opkoble via APN = internet når jeg skal
> bruge Opera Mini? - Eller bruger Opera Mini overhovedet ikke
> wap-opsætningen?

Afhængigt af mobilen: Ved de ene kan man vælge den ene "wap"-opsætning for
java-programmer og den anden "wap"-opsætning til den indbyggede wap-browser,
ved de andre mobilos bruges altid (også java-programmer) den "wap"-opsætning
der er udvalgt i den almindelige wap-browser.

> Jeg har slet ikke turdet prøve med mit tyske taletidskort pga. de
> ågerpriser der stadig gælder for GPRS i Tyskland.

Med et tysk abonnement kan man få et wap-flatrate for ca. kr 40,-/måneden,
men så virker Opera Mini i de fleste tilfælde ikke. Jeg har alligevel ca. 50
MB om måneden, så jeg synes det ikke er ågerpriser for GPRS i Tyskland. Og
der er en rigtig GPRS/UMTS-flatrate for ca. kr. 200,-/måneden.

Mvh.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-01-06 22:30

> [...]
> den indbyggede wap-browser, ved de andre mobilos bruges altid (også
> java-programmer) den "wap"-opsætning der er udvalgt i den almindelige

Der er en SE T630 jeg har. Véd du hvad den gør?

> [...]
> ågerpriser for GPRS i Tyskland. Og der er en rigtig
> GPRS/UMTS-flatrate for ca. kr. 200,-/måneden.

Jeg bruger et o2 taletidskort, hvor GPRS koster ca. 75 kr/MB.

-cb

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-06 23:46

Claus E Beyer skrev:

> Jeg bruger et o2 taletidskort, hvor GPRS koster ca. 75 kr/MB.

Hos Unotel koster det 7,50 kr/Mbyte. Er du sikker pp de 75 kr.?

--
Bertel

Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-01-06 06:41

> Hos Unotel koster det 7,50 kr/Mbyte. Er du sikker pp de 75 kr.?

Der er tale om et tysk taletidskort i Tyskland. På sådanne er prisen ca. 10
EUR/MB. Ved brug af Unotel i Tyskland er prisen endnu højere. Priser på
mellem 41,72 kr/MB og 109,82 kr/MB afhængig af valgt operatør.

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonnement/udland/udland_til_dk/priser_uden_feriemodul/index.jsp?ComponentID=29270&SourcePageID=42334#1

eller

http://www.tdctech.dk/roaming/output/postpaid_roaming/country/pdf/262.pdf

-cb

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 27-01-06 09:10

Hej Claus.

Claus E Beyer wrote:

> Der er en SE T630 jeg har. Véd du hvad den gør?

Nej, desværre ikke, ellers havde jeg allerede skrevet konkret om den, men
jeg tror, at den tilhører den anden gruppe, hvor der skal stå internet-APN i
den almindelige wap-opsætning.

Mvh.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-01-06 08:47

"Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> skrev i en
meddelelse news:43u2rpF1phjrvU1@individual.net...
> Hej Claus.

> Nej, desværre ikke, ellers havde jeg allerede skrevet konkret om den, men
> jeg tror, at den tilhører den anden gruppe, hvor der skal stå
> internet-APN i den almindelige wap-opsætning.

Tak, det prøver jeg.

-cb

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 28-01-06 09:04