GPRS til 0,20 SEK/MB i Sverige
Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-01-06 12:01

Skype og 3 indleder samarbejde:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=25182

-cb

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-01-06 09:06

> Skype og 3 indleder samarbejde:
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=25182

Tilbyder 3 GPRS ?

Niels Dybdahl

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-01-06 10:52

"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> skrev i
news:43d882dd$0$1754$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Skype og 3 indleder samarbejde:
>> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=25182

> Tilbyder 3 GPRS ?

De tilbyder noget der er endnu hurtigere, nemlig UMTS.

-cb

Fra : Lars

Dato : 27-01-06 01:40

Claus E Beyer skrev:

> De tilbyder noget der er endnu hurtigere, nemlig UMTS.

Men det er jo ikke så interessant, hvis man ikke lige bor i en storby
med UMTS-dækning.
3 i Sverige tilbyder både GPRS og UMTS på det nævnte abonnement, hvilket
gør det rigtig attraktivt.

Men det prisniveau kommer desværre nok ikke til DK lige med det samme,
da man i Serige kan kræve tre gange så lang bindingstid som herhjemme -
og dermed kan få bedre økonomi i tilbuddet. Danske 3 skal dog nok komme
med på vognen, og det gør de andre selskaber sikkert også snart.

Debitel har f.eks. bebudet, at de er klar med en kombineret
mobiltelefoni/ip-telefoni løsning til sommer. Og det mest oplagte ville
være at lave noget i stil med 3 i Sverige (Debitel tilbyder allerede 3G
via TDCs netværk).
Hvis jeg kender Debitel ret så bliver det dog næppe markedets billigste
tilbud...

Lars

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 27-01-06 09:50

> Men det prisniveau kommer desværre nok ikke til DK lige med det samme,
> da man i Serige kan kræve tre gange så lang bindingstid som herhjemme -

Hvis prisneveauet er lavt, så skal kunderne da nok blive hængene, så jeg
synes logikken halter.

Niels Dybdahl

Fra : Lars

Dato : 27-01-06 18:13

Niels Dybdahl skrev:

> Hvis prisneveauet er lavt, så skal kunderne da nok blive hængene, så jeg
> synes logikken halter.

Tværtimod - det er da ganske logisk sammenhæng. Jo længere bindingstid,
jo mere sikker indtægt for teleselskabet - og jo mindre avance kan
selskabet nøjes med på et månedligt abonnement.