WAP/https med SonyE K750i
Fra : Carsten

Dato : 22-01-06 02:54

Vi har problemer med at WAPPE til sider med HTTPS protokollen med SE K750i.
Med andre telefoner og smartphones kan vi uden problemr accesse samme https
sider.

Nogen der ved hvor man skal rette i K750i?

Carsten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-06 12:20

Carsten skrev:

> Vi har problemer med at WAPPE til sider med HTTPS protokollen
> med SE K750i. Med andre telefoner og smartphones kan vi uden
> problemr accesse samme https sider.

> Nogen der ved hvor man skal rette i K750i?

Har du prøvet at bruge Opera mini? Den er gratis og kan fungere
på alle Javamobiler. Jeg bruger den på en K700. Med den kan man
surfe normalt - altså som med en pc. Man er fri for WAP.
Browseren er hurtig, effektiv og nem at bruge - kort sagt en ægte
Opera.

http://www.opera.com/products/mobile/operamini/?lang=da

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-01-06 20:33

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> posting:

>Har du prøvet at bruge Opera mini?

Med Opera Mini er man er fri for evt. standardmedfølgende
web-browsere. Den medfølgende webbrowser på min SE er eksempelvis
meget langsom i forhold til Opera Mini, og så har den endda den
frækhed at mene, at vandret bladning er hensigtsmæssigt(!).

I forhold til HTTPS bør det dog bemærkes, forbindelsen kun er sikker
mellem mellemserveren og den ønskede destination, ikke mellem
mellemserveren og Opera Mini. Man blive oplyst om dette forhold, når
det er relevant, fx ved https://bugs.opera.com
(http://it.edu/~chr/temp/sec.png)

--
What is life, except excuse for death,

100 kB browser: http://www.opera.com/mini/

Fra : Carsten Witt

Dato : 24-01-06 11:17

Vi vil helst undgå at skulle installere andre browsere.

Https virker med den indbyggede browser, det ved jeg fra andre, ved blot
ikke hvordan de har fået den til at virke.

Det må være en sikkerhedsfeature der skal ændres.

Carsten