abonnement til 3-kunder efter 6måneder?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-01-06 20:55

`Hej

Nu har jeg været 3.-kunde i over et halvt år, og er sådanset tilfreds men
hvis jeg også er tilfreds med telefonen og ikke ønsker ny, så er det lidt
mærkeligt jeg bare sådan skal blive ved med at betale min. 199 om måneden.
Har 3 ikke noget andet med mindre binding?

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 20-01-06 21:17

Er du sikker på at det kun er for et havlt år og ikke et år du har bundet
dig for ?.

Ellers så kontakt deres kundesevice....

/S

Fra : Repzak

Dato : 20-01-06 22:42

"6400 - Sredna" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message
> Er du sikker på at det kun er for et havlt år og ikke et år du har bundet
> dig for ?.

De kan vel kun binde private personer i 6mdr, eller er det blevet ændret for
nyligt ?

Kasper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-01-06 22:09

"6400 - Sredna" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message
> Er du sikker på at det kun er for et havlt år og ikke et år du har bundet
> dig for ?.
>
> Ellers så kontakt deres kundesevice....

har jeg gjort, han snakkede noget om et abonnement til 49, men det var ikke
inkluderet tale så det lød ikke særligt godt. Og ja er fri for binding.

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 20-01-06 23:41

Når man har haft en mobil i 6 mdr. så skal man ikke betale for et abb. mere
!.

Nu ved jeg ikke hvormeget du bruger dit '3' abb, men ellers kan du jo opsige
det, og sætte et alm GSM kort i, du mister selv. '3's ekstra ting.

Koden til at låse telefonen op med, kan du få gratis hos '3'.

Hvad du så vælger, er op til dig selv...

Fra : DS

Dato : 21-01-06 00:49

"6400 - Sredna" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Når man har haft en mobil i 6 mdr. så skal man ikke betale for et abb.
> mere !.

Og hvorfor skal man så ikke det?

Jeg har betalt abonnement de sidste mange år.

DS

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 21-01-06 11:36

'3' kan binde dig for max 6 mdr.

/S

Fra : Jonas Kofod

Dato : 21-01-06 13:34

6400 - Sredna wrote:
> '3' kan binde dig for max 6 mdr.

På UMTS giver loven mulighed for binding op til 12 mdr - den "ekstra
snor" i forhold til GMS er begrundet i en opbakning for at få gang i den
nye teknologi - muligvis osse for at give øget appeal for køberne ved
licensauktioner -> flere penge i statskassen - men det er jo politik.
Citatteknik.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-01-06 13:41

"Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> wrote in message

> [...]
> teknologi - muligvis osse for at give øget appeal for køberne ved
> licensauktioner -> flere penge i statskassen - men det er jo politik.

Det var vist før de fik det slået fast tror jeg..

der er i hvertfald ikke mere ´binding på mit abonnement, men troede egenligt
der stadigt var 12måneder på min telefon, men den fik jeg koden på, de sagde
også kun de 6 måneder.

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 21-01-06 13:50

Sådan var det også for et lille ½ års tid siden, men der vidst en indstands
(telestyrelsen) der forbød det mener jeg.

Så du kan i realiten opsige abb. og skifte til en alm GSM udbyder hvis du
vil. Men så mister du det ekstra lir '3' har.

Du kan jo skifte til udbydere, hvor der ikke er noget abb.
eks. Telmore og Unotel.

Bruger selv Telmore, men skifter snart til Unotel, da der ikke er noget min.
forbrug hos Unotel.

Fra : Bo Mortensen

Dato : 21-01-06 16:33

> [...]
> mærkeligt jeg bare sådan skal blive ved med at betale min. 199 om måneden.
> Har 3 ikke noget andet med mindre binding?

Hej

Bindinger i 6 måneder og månedsprisen for et abonnement har intet med
hinanden at gøre. Mobilselskabet kan uden at overtræde loven, lave en
aftale der forpligter forbrugeren til at betale f.eks. 199 kr. pr. måned,
også efter at de 6 måneder er gået.
At der er gået 6 måneder siden ibrugtagning af abonnementet, betyder
blot at forbrugeren kan opsige abonnementet og at mobilselskabet skal
udlevere koden til oplåsning af SIM-låsen uden gebyr.

Nogle aftaler er dog indrettet så der kun er minimumsbetaling (ofte incl.
en mængde forbrug i kr. eller minutter) i bindingsperioden.
Sonofon kører f.eks. med den slags aftale, så minimumsforbruger falder
til 0 kr. efter 6 måneder, mens TDC Mobil kører med fast abonnement
på 30 kr. i al udendelighed, mens der i bindingsperioden er minimums-
forbrug.

/Bo