|
| netværket er optaget Fra : snuden |
Dato : 19-01-06 11:31 |
|
Jeg bruger i øjeblikket Sonofon, og det sker af og til, når jeg vil ringe
ud, at "netværket er optaget". Det er ikke et kæmpeproblem, men jeg husker
da jeg var Tdc kunde skete det aldrig. Igår oplevede jeg 3 gange i træk, at
netværket er optaget. Er der flere der oplever dette, specielt hos Sonofon
eller måske hos Tdc og Telia?
Snuden
| |
Esben 9340 (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Esben 9340 |
Dato : 19-01-06 11:50 |
|
Hej.
Ja sonofon er det ringeste der er på markedet, alle de selskaber der kører
på sonofandens net har den dårligste dækning som tænkes kan, så hold jer fra
de selskaber, især telia. det er spild af penge, vælg istedet et af de
selskaber der kører på tdc`s
net feks telmore eller unotel, vil personlig anbefale unotel pga deres
billige priser og gode dækning samt intet mindsteforbrug....................
øhhh passer ikke helt forresten er kravet 1 sms indenfor 1/2 år, og ikke
mindst gratis samtale mellem familiens registrerede telefoner under samme
ejer dog 1 kr i opkaldsafgift, men så kan du kværne det du har lyst til.
El.
"snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43cf6a42$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg bruger i øjeblikket Sonofon, og det sker af og til, når jeg vil ringe
> ud, at "netværket er optaget". Det er ikke et kæmpeproblem, men jeg husker
> da jeg var Tdc kunde skete det aldrig. Igår oplevede jeg 3 gange i træk,
> at netværket er optaget. Er der flere der oplever dette, specielt hos
> Sonofon eller måske hos Tdc og Telia?
>
> Snuden
>
| |
Carsten Riis (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 19-01-06 12:25 |
|
Esben 9340 skrev den 19-01-2006 11:49:
> Hej.
> Ja sonofon er det ringeste der er på markedet, alle de selskaber der kører
> på sonofandens net har den dårligste dækning som tænkes kan, så hold jer fra
> de selskaber, især telia.
Kører Telia på Sonofons net? (udover den roamingaftale, som de selv
mener er opsagt).
> det er spild af penge, vælg istedet et af de
> selskaber der kører på tdc`s
> net feks telmore eller unotel, vil personlig anbefale unotel pga deres
> billige priser og gode dækning samt intet mindsteforbrug....................
> øhhh passer ikke helt forresten er kravet 1 sms indenfor 1/2 år, og ikke
> mindst gratis samtale mellem familiens registrerede telefoner under samme
> ejer dog 1 kr i opkaldsafgift, men så kan du kværne det du har lyst til.
> El.
Aktionær i TDC?
mvh
Carsten
| |
Esben 9340 (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Esben 9340 |
Dato : 19-01-06 12:58 |
|
nej IKKE aktionær, men tilfreds med dækningen. ;-}
Har desværre et telia abonnement i 3 mdr endnu, og på sonofons net ,
værre crap skal man lede længe efter.
Esben
"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
news:OFKzf.5019$Cl2.122282@news000.worldonline.dk...
> Esben 9340 skrev den 19-01-2006 11:49:
>> Hej.
>> Ja sonofon er det ringeste der er på markedet, alle de selskaber der
>> kører på sonofandens net har den dårligste dækning som tænkes kan, så
>> hold jer fra de selskaber, især telia.
>
> Kører Telia på Sonofons net? (udover den roamingaftale, som de selv mener
> er opsagt).
>
>
>
>
>> det er spild af penge, vælg istedet et af de selskaber der kører på tdc`s
>> net feks telmore eller unotel, vil personlig anbefale unotel pga deres
>> billige priser og gode dækning samt intet
>> mindsteforbrug.................... øhhh passer ikke helt forresten er
>> kravet 1 sms indenfor 1/2 år, og ikke mindst gratis samtale mellem
>> familiens registrerede telefoner under samme ejer dog 1 kr i
>> opkaldsafgift, men så kan du kværne det du har lyst til.
>> El.
>
>
> Aktionær i TDC?
>
>
>
> mvh
>
>
> Carsten
| |
Henrik Stidsen (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 19-01-06 13:26 |
|
Esben 9340 submitted this idea :
> Har desværre et telia abonnement i 3 mdr endnu, og på sonofons net , værre
> crap skal man lede længe efter.
Telia har deres eget net så du burde ikke være på Sonofons net
overhovedet. Prøv at ringe til Telia og spørg dem hvad der foregår hvis
du virkelig er på Sonofons net hele tiden - du skal dog nok regne med
at afsætte en times tid til at hænge i telefonkø, deres kundeservice
lider ligeså meget under resourcemangel som deres netværk gør...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman
| |
Keld Rosenberg (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rosenberg |
Dato : 19-01-06 13:37 |
|
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.9b267d61037c07b6.34878@news.hs235.dk...
> Esben 9340 submitted this idea :
>> Har desværre et telia abonnement i 3 mdr endnu, og på sonofons net ,
>> værre crap skal man lede længe efter.
>
> Telia har deres eget net så du burde ikke være på Sonofons net
> overhovedet. Prøv at ringe til Telia og spørg dem hvad der foregår hvis du
> virkelig er på Sonofons net hele tiden - du skal dog nok regne med at
> afsætte en times tid til at hænge i telefonkø, deres kundeservice lider
> ligeså meget under resourcemangel som deres netværk gør...
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> "I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going
> to those places." - Henny Youngman
>
>
Telia har jo overtaget Mobilix's/Oranges net.
Og både Orange/Mobilix og Telia har jo haft nationale roamingaftaler med
Sonofon.. Som jeg faktisk troede var annulleret, nu da de vel efterhånden
har fået udbygget deres egne net.
Men teoretisk kan der jo være gået ged i deres (Telias) netkonfigurering, nu
hvor de forsøger at sammenkøre deres eget gamle net med "nytilkøbte"
Orange..
(ja, jeg gætter bare
Keld
| |
Henrik Stidsen (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 19-01-06 13:51 |
|
Keld Rosenberg was thinking very hard :
> Men teoretisk kan der jo være gået ged i deres (Telias) netkonfigurering, nu
> hvor de forsøger at sammenkøre deres eget gamle net med "nytilkøbte" Orange..
Tjaa, os der har oplevet overgangen vil nok sige det ikke er hverken
teoretisk eller en mulighed - det er virkeligheden. Telias overtagelse
af Oranges net er noget af det mest uproffesionelle jeg nogensinde har
set i mobilbranchen.
De skelner stadig mellem Telia kunder og Orange kunder i deres egen
kundeservice - og det er absolut ikke positivt.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers
| |
Carsten Riis (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 19-01-06 17:05 |
|
Henrik Stidsen skrev den 19-01-2006 13:50:
> ... Telias overtagelse
> af Oranges net er noget af det mest uproffesionelle jeg nogensinde har
> set i mobilbranchen.
>
Er det nogensinde set før?
mvh
Carsten
| |
Henrik Stidsen (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 19-01-06 17:31 |
|
Carsten Riis presented the following explanation :
>> Telias overtagelse
>> af Oranges net er noget af det mest uproffesionelle jeg nogensinde har set
>> i mobilbranchen.
> Er det nogensinde set før?
Hvis du inkluderer samtlige handlinger mobilfirmaer har foretaget siden
mobiltelefonen blev allemands eje så er der set kiksere før - men
Telias lukning af Oranges net er under lavmålet.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report
| |
Esben 9340 (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Esben 9340 |
Dato : 19-01-06 13:59 |
|
Hej igen.
Når jeg sætter kortet i står der SONOFON, og et øjeblik efter skriver det
TELIA, så de futter nok rundt på sonofons net, men det er altså bare så
ringe, at jeg ikke gider at døje med at hænge i telefonen for at blive
affærdiget af en der ikke ved en skid om noget i deres kundeservice, og som
svenskerne siger TELIA SUGER.
Esben
"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@mæil.dk> skrev i en meddelelse
news:43cf8833$0$190$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.9b267d61037c07b6.34878@news.hs235.dk...
>> Esben 9340 submitted this idea :
>>> Har desværre et telia abonnement i 3 mdr endnu, og på sonofons net ,
>>> værre crap skal man lede længe efter.
>>
>> Telia har deres eget net så du burde ikke være på Sonofons net
>> overhovedet. Prøv at ringe til Telia og spørg dem hvad der foregår hvis
>> du virkelig er på Sonofons net hele tiden - du skal dog nok regne med at
>> afsætte en times tid til at hænge i telefonkø, deres kundeservice lider
>> ligeså meget under resourcemangel som deres netværk gør...
>>
>> --
>> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
>> "I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going
>> to those places." - Henny Youngman
>>
>>
>
> Telia har jo overtaget Mobilix's/Oranges net.
>
> Og både Orange/Mobilix og Telia har jo haft nationale roamingaftaler med
> Sonofon.. Som jeg faktisk troede var annulleret, nu da de vel efterhånden
> har fået udbygget deres egne net.
>
> Men teoretisk kan der jo være gået ged i deres (Telias) netkonfigurering,
> nu hvor de forsøger at sammenkøre deres eget gamle net med "nytilkøbte"
> Orange..
>
> (ja, jeg gætter bare
>
> Keld
>
| |
Carsten Riis (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 19-01-06 17:04 |
|
Esben 9340 skrev den 19-01-2006 13:59:
> Hej igen.
> Når jeg sætter kortet i står der SONOFON, og et øjeblik efter skriver det
> TELIA, så de futter nok rundt på sonofons net, men det er altså bare så
> ringe, at jeg ikke gider at døje med at hænge i telefonen for at blive
> affærdiget af en der ikke ved en skid om noget i deres kundeservice, og som
> svenskerne siger TELIA SUGER.
Prøv at sætte telefonens netværkssøgning til manuel søgning.
Og vælg Telia.
Det kan være det hjælper.
mvh
Carsten
| |
DS (21-01-2006)
| Kommentar Fra : DS |
Dato : 21-01-06 00:51 |
|
"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
news:OFKzf.5019$Cl2.122282@news000.worldonline.dk...
> Aktionær i TDC?
Er man aktionær i "store stygge kapitalistsvin" (ja det manglede du lige at
skrive, så var indtrykket perfekt) TDC, hvis man anbefaler deres udmærkede
net?
Bemærk at han anbefaler bl.a. Unotel som udbyder.
DS
| |
Carsten Riis (21-01-2006)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 21-01-06 02:38 |
|
DS skrev den 21-01-2006 00:51:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> news:OFKzf.5019$Cl2.122282@news000.worldonline.dk...
>> Aktionær i TDC?
>
> Er man aktionær i "store stygge kapitalistsvin" (ja det manglede du lige at
> skrive, så var indtrykket perfekt) TDC, hvis man anbefaler deres udmærkede
> net?
>
Næh, men denne konsekvente tilsvining af de andres net.
Så mange kunder som telias og sonofons net servicerer, så ville det jo
gå helt af helvede til med de samtaler som alle de kunder fører enten på
eget net eller på tværs af nettene.
Jeg ved da, at både Telias og Sonofons net er ganske udemærkede der hvor
jeg kender folk
For telias vedkommende mig selv: København; Udenfor Hoptrup (ud på
bøhlandet i nærheden af Haderslev) og Ydby (thy).
samt langs jernbanen mellem de nævnte punkter....Dog er et par huller
hen over den jyske hede. Noget i retning lige før og efter Herning og
Holstebro.
For sonofons vedkommende min bror (som har været tilfreds med sonofon
siden tja, det var nok omkring 1992 eller noget i den stil): Udenfor
Hoptrup.
> Bemærk at han anbefaler bl.a. Unotel som udbyder.
>
Ja, som igen er kunde hos TDC
hvis man er kunde hos Unotel, så putter man også penge i
TDC-aktionærernes lommer.
mvh
Carsten
| |
Per Thomsen (23-01-2006)
| Kommentar Fra : Per Thomsen |
Dato : 23-01-06 09:49 |
|
> hvis man er kunde hos Unotel, så putter man også penge i TDC-aktionærernes
> lommer.
>
Men knap så mange gebyrer :)
Per
| |
Bruno (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 19-01-06 23:45 |
|
Esben 9340 wrote:
> Hej.
> Ja sonofon er det ringeste der er på markedet, alle de selskaber der kører
> på sonofandens net har den dårligste dækning som tænkes kan, så hold jer fra
> de selskaber, især telia. det er spild af penge, vælg istedet et af de
> selskaber der kører på tdc`s
??? De var dog en meget katagorisk udtalelse!
Jeg har aldrig problemer med min Telia forbindelse, så jeg ser ingen
grund til at støtte den danske udgave af ondskabens imperium.
Mvh
Bruno
| |
Henrik Stidsen (20-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 20-01-06 00:07 |
|
Bruno expressed precisely :
> Jeg har aldrig problemer med min Telia forbindelse, så jeg ser ingen grund
> til at støtte den danske udgave af ondskabens imperium.
Men du bliver ved at være kunde hos dem ? ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report
| |
dmcn42@gmail.com (19-01-2006)
| Kommentar Fra : dmcn42@gmail.com |
Dato : 19-01-06 13:07 |
|
Esben 9340 wrote:
> Har desværre et telia abonnement i 3 mdr endnu, og på sonofons net ,
Det lyder sært, så vidt jeg er orienteret har Telia deres eget net.
> værre crap skal man lede længe efter.
Det er vel ikke Telias skyld, at Sonofons net er dårligt?
| |
Bertel Lund Hansen (19-01-2006)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 19-01-06 16:03 |
|
dmcn42@gmail.com skrev:
> Det er vel ikke Telias skyld, at Sonofons net er dårligt?
Det er da en ringe trøst når Telia går konkurs.
Pointe:
Naturligvis er de ansvarlige for at tjekke kvaliteten af deres
underleverandørers arbejde og for at finde en anden hvis den
først valgte ikke magter opgaven.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/
| |
Paw P Larsen (20-01-2006)
| Kommentar Fra : Paw P Larsen |
Dato : 20-01-06 12:08 |
|
Bertel Lund Hansen wrote:
> Det er da en ringe trøst når Telia går konkurs.
Regner du da med at Telia går konkurs?
| |
Bertel Lund Hansen (20-01-2006)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 20-01-06 12:19 |
|
Paw P Larsen skrev:
> Regner du da med at Telia går konkurs?
Nu skrev jeg min pointe eksplicit netop for at tage højde for det
spørgsmål. Hvad præcis var det deri du ikke forstod?
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/
| |
|
|