Filoverførsel til Nokia 6230i
Fra : lau

Dato : 17-01-06 15:05

Hej

I annonceteksterne for Nokia 6230i skrives "Hurtig filoverførsel med
plug-and-play USB-port"
Betyder det at jeg kan benytte 6230i+kabel CA-53 på samme måde som en
usb memory stick, dvs at N6230i popper op som en disk i windows XP?
Har i dag en 6230 og overfører filer vha. bluetooth, hvilket er
dræbende langsomt og leder derfor efter et alternativ.
Kan man bruge synkroniseringsfunktionen i Windows Media Player sammen
med 6230i tilsluttet vha kabel?

-laugan

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-01-06 15:36

lau wrote:
> Betyder det at jeg kan benytte 6230i+kabel CA-53 på samme måde som en
> usb memory stick, dvs at N6230i popper op som en disk i windows XP?

Nu kender jeg ikke lige specifikt det kabel, men med mit uoriginale
USB-kabel, der dukker telefonen op som en disk under XP.

Søren

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 17-01-06 15:42

Ved ikke om du har plads i dit 3.5" drev. Men ellers så har NorthQ lavet en
19-i-1 kortlæser til mont. på dette drevs plads. Den koster ca, 100,-...

Mener at SHG.dk har dem i deres sortiment !.

- Du tager til MMC kort ud af telefonen og stikker ind i kortlæseren, og
vupti så kan du overføre dine ting eks. mp3 filer el. billeder.

/S

Fra : Nicolai

Dato : 17-01-06 17:13

"6400 - Sredna" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> - Du tager til MMC kort ud af telefonen og stikker ind i kortlæseren, og
> vupti så kan du overføre dine ting eks. mp3 filer el. billeder.

Problemet er bare, at for at gøre det på 6230i, skal du hive batteriet ud
først. Dermed skal du indstille tid og dato igen. Det er da tåbeligt.

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 18:08

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "6400 - Sredna" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message

> Problemet er bare, at for at gøre det på 6230i, skal du hive batteriet ud
> først. Dermed skal du indstille tid og dato igen. Det er da tåbeligt.

HVAD ????????? Hvad snakker du om ? Jeg har da aldrig måtte stille så
meget som en hujende hatfis på min Nokia 6230i fordi jeg tog MMC-kortet ud
og satte det i kortlæseren og retur igen i Nokia 6230i.

Sig mig, har du haft en total defekt model eller hvad ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 17-01-06 18:29

Hej Kim,

> HVAD ????????? Hvad snakker du om ? Jeg har da aldrig måtte stille
> så meget som en hujende hatfis på min Nokia 6230i fordi jeg tog
> MMC-kortet ud og satte det i kortlæseren og retur igen i Nokia 6230i.

Jeg skal nu også altid indstille tid og dato på ny, når jeg har haft
MMC-kortet ude - det er da tåbeligt.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 17-01-06 18:52

Det er da utroligt dårligt fra Nokia's side, at man skal instille tid og
dato, bare fordi man tager batteriet ud.

Nokia kunne godt lære en del af hvordan SE laver deres telefoner. Hvis Nokia
havde designet deres 6230(i) model lidt smartere end de har gjort. Tag f.eks
hukommelses kortet i en K750i,der sidder kortet i siden og ikke i selve
telefon, så er man fri for at skilde hele telefonen, bare for at skifte
kortet.

Og så er Nokia's telefoner mere strømslugende end en tilsvarende SE model
Tænker på en K750i

Ovenstående er årsag til, at jeg ikke skal have en Nokia.

/S

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 00:43

"6400 - Sredna" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da utroligt dårligt fra Nokia's side, at man skal instille tid og
> dato, bare fordi man tager batteriet ud.

Det skal man heller ikke, det må være en defekt på deres telefoner. Min
Nokia 6230i klarer sig fint uden batteri (man skal *ikke* stille tiden igen)
når jeg har mit MMC-kort ude i op til en halv time af gangen.

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 20:34

"Glenn Rasmussen" <tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Kim,

> Jeg skal nu også altid indstille tid og dato på ny, når jeg har haft
> MMC-kortet ude - det er da tåbeligt.

Så må der være noget galt. Jeg har kun stillet dato og tid på min 6230i een
eneste gang nemlig da jeg købte den. Og jeg har haft MMC-kortet ude af min
mobilos masser af gange også i længere tid og i al den tid var batteriet
også ude.

Hvis der ikke er en fejl i jeres, hvordan kan det så være at min Nokia 6230i
fungerer helt anderledes ? Jeg skulle da gerne demonstrere at den ikke har
den skavank. Der må da være et problem med at der er et back-up batteri der
ikke fungerer eller ikke er isat på jeres 6230i.