Tjekke hvilket selskab jeg ringer til? Onl~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 12-01-06 02:54

Er det muligt at tjekke hvilket selskab jeg ringer til?
Altså, indtaste et dansk mobilnummer og så tjekke om det er et TDC eller
Sonofon nummer jeg ringer til?

Hvordan gøres dette ellers? (Udover at spørge folk, selvfølgelig..)

/ Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-01-06 04:03

on 12-01-2006, Thomas Jacobsen supposed :
> Er det muligt at tjekke hvilket selskab jeg ringer til?
> Altså, indtaste et dansk mobilnummer og så tjekke om det er et TDC eller
> Sonofon nummer jeg ringer til?

Det vil kræve et opslag i databasen der indeholder oplysningerne om
hvilket selskab der har hvilket nummer - og den er vist ikke
tilgængelig online.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-01-06 12:14

Thomas Jacobsen skrev den 12-01-2006 02:54:
> [...]
> Sonofon nummer jeg ringer til?
>
> Hvordan gøres dette ellers? (Udover at spørge folk, selvfølgelig..)

Du kan via Telias On-side (teliamobile.dk -->> privat -->>
Produkt&priser -->> On ) i hvert fald tjekke om det er et Telianummer du
ringer til.

http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/page?url=/pages/generated/private/private/Produkter_priser/Telia_On/on_start.jsp

Om du kan bruge det til noget....

mvh

Carsten Riis

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 12-01-06 20:21

> [...]
http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/page?url=/pages/gen
erated/private/private/Produkter_priser/Telia_On/on_start.jsp

"Nummeret tilhører ikke en Telia kunde."
Vil gerne kunne tjekke om nummeret tilhører en TDC mobil provider..
/ Thomas

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-01-06 12:32

Thomas Jacobsen skrev den 12-01-2006 20:21:

> http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/page?url=/pages/gen
> erated/private/private/Produkter_priser/Telia_On/on_start.jsp

Ja og det link knækker så for dig. Derfor har jeg brugt "klik-metoden"

> "Nummeret tilhører ikke en Telia kunde."
> Vil gerne kunne tjekke om nummeret tilhører en TDC mobil provider..
> / Thomas

Tja, så har du i hvert fald udelukket Telia.

Men er det ikke nemmest, at spørge den som har nummeret hvilket selskab,
at han/hun er kunde hos.

Hvis du har adgang til vedkommendes simkort, så kan du formentlig se
hvilket selskab der bruges.
For TDC' og Telmores vedkommende starter simkortet med 894501+14cifre.
Om de andre providere under TDC bruger samme startcifre. Det ved jeg ikke.

mvh

Carsten

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 18-01-06 01:37

Carsten Riis wrote:

> Men er det ikke nemmest, at spørge den som har nummeret hvilket
> selskab, at han/hun er kunde hos.

Måske endnu en mulighed:
http://www.itst.dk/static/prispjece/januar2003/kap00.htm

Så jeg skal vel bare kontakte TDC: 80808182

/ Thomas