Gl. Telefon - Sikkerhedskode?
Fra : Onix

Dato : 11-01-06 10:43

Hej

Håber I kan hjælpe mig.

Jeg har fundet en gammel Nokia 3210 frem af skuffen som en ekstra telefon
til bilen i nødstilfælde. Den er ikke SIM spærret, men der er opstået et
problem i forbindelse med isættelse af ny sim. Det fungerer fint, men
telefonen beder om "Sikkerhedskode" jeg har prøvet standard som skulle
være
12345, men det virker ikke.

Hvad kan jeg gøre ? Eller skal den bare en tur i
skraldespanden.................(altså miljøstationen*S*)

Onix

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-01-06 10:01

Onix skrev:

> [...]
> problem i forbindelse med isættelse af ny sim. Det fungerer fint, men
> telefonen beder om "Sikkerhedskode" jeg har prøvet standard som skulle

Hvis sikkerhedskoden er pinkoden, er den knyttet til SIM-kortet.

Hvis det er SIM-spærring (den man selv kan lægge på), er den
knyttet til telefonen og skal huskes. Den kode bruger jeg altid
på mine mobiler. Det betyder at man ikke kan skifte SIM-kort uden
at kende den.

Hvordan den omgås, ved jeg ikke.

--
Bertel

Fra : Olsen

Dato : 11-01-06 17:31

"Onix" <vedikke@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 12345, men det virker ikke.
>
> Hvad kan jeg gøre ? Eller skal den bare en tur i
> skraldespanden.................(altså miljøstationen*S*)

Hej
Du kan evt. sende mig imei nummer på tlf. (tast *#06#), så kan jeg sende
dig en masterkode som gendanner din sikkerhedskode til 12345

Mvh. Steff

Fra : Onix

Dato : 12-01-06 20:15

hej

har sendt en mail til dig i går

hilsen

Onix

Fra : Olsen

Dato : 14-01-06 20:52

> hej
>
> har sendt en mail til dig i går
>
> hilsen
>
> Onix

Ja og jeg sendte dig også en kode samme dag: 3210257360
Mvh. Steff

Fra : Onix

Dato : 15-01-06 11:18

Tak

Af en eller anden grund er den ikke gået i min indbakke på den mail ud
sendte. Forsøgte med den kode du har skrevet her i gruppen uden held. Men
du
skal alligevel have mange tak for indsatsen

Mvh