Ønske: E-mail adresse uafhængig af ISP.
Fra : Niels Findsen

Dato : 13-06-01 08:37

Jeg ønsker en permanent e-mail adresse med automatisk forwarding til min
ISP. Hvem kan anbefales som lev. af det?

Krav:
- Pålidelig.
- Hurtig videresendelse.

Ønsker:
- Ikke alt for dyr (jeg er villig til at betale f.eks. et par hundrede om
året).
- Adresse i formen: fornavn.efternavn@?.?

Det er underordnet om det er en dansk eller udenlandsk leverandør.

Jeg har i forvejen erfaring med Mail.com, de er rent ud sagt elendige
efterhånden!

/Niels

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 13-06-01 09:01

In <9KEV6.33$DH.7185@news.get2net.dk> "Niels Findsen" <nif@dmdata.dk> writes:

>Jeg ønsker en permanent e-mail adresse med automatisk forwarding til min
>ISP. Hvem kan anbefales som lev. af det?

piweb
se
http://www.pi.dk

Mvh
Martin M. Pedersen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-06-01 19:16

Således skrev tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) i
dk.edb.internet.udbydere Wed, 13 Jun 2001 08:00:55 +0000 (UTC):

>piweb
>se
>http://www.pi.dk

Har selv brugt Pi-web siden 1997 uden de alt for store problemer.

Webhotel og mailforward for ca. 300,- p.a.

Knud
--
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant!

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 13-06-01 10:29

On Wed, 13 Jun 2001 09:36:36 +0200, "Niels Findsen" <nif@dmdata.dk>
wrote:

>Jeg ønsker en permanent e-mail adresse med automatisk forwarding til min
>ISP. Hvem kan anbefales som lev. af det?

Prøv Name Planet.
Der kan du få enten fornavn@efternavn.x eller fornavn.efternavn@domain.x
(hvis dit efternavn ikke findes som domæne hos dem)

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : N/A

Dato : 13-06-01 11:44

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-06-01 11:44

"Kurt Lund" <kl@fabel.dk> wrote in message

> Du kan evt. købe et domæne udelukkende med mailhotel.
> F.eks. fra Azero, der tilbyder oprettelse af domæne kr. 99
> Én mailkonto kr. 5,- pr måned.
> Alle priser ex. moms.

Jeg vil nok fraråde på det kraftigste lige præcis med A0. Jeg har personligt
lutter dårlige erfaringer med dem , det startede med at de misforstod nogle
dns ændringer, så kvajede de sig så de ændringer aldrig blev annonceret.
Dernæst så kommer der en regning hvor jeg skal betale for noget som der er
en fejl fra deres side jvf. det der står i de papirer man får når man køber
et domain...
Så de har taget en for stor bid og ved at kvæles i den imho.

/Dennis

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-06-01 12:58

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev

> Jeg vil nok fraråde på det kraftigste lige præcis med A0. Jeg har personligt
> lutter dårlige erfaringer med dem ,

Det er selvfølgelig ikke så godt. Jeg synes dog jeg vil nævne, at jeg har
fem domæner hosted der, det ene gennem to år. Jeg har ikke haft
nævneværdige problemer med dem.
Og nej - jeg har *ingen* som helst tilknytning til dem.

--
Kurt Lund

Fra : N/A

Dato : 13-06-01 12:05

Fra : N/A

Dato : 13-06-01 12:05

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-01 12:05

Stefan Bruhn skrev:

>Det er da vist ikke særligt uafhængigt af udbyder?

Hvem siger at det skal være det?

Hvordan kan man i det hele taget være uafhængig af en udbyder?

>Heller ikke særlig permanent vil jeg mene.

Måske ikke, men jeg har haft de samme adresser i mange år. De
nuværende har jeg dog ikke haft så længe fordi jeg lukkede den
gamle konto på grund af spam.

Den ultimative løsning er selvfølgelig eget domæne. Struernet
kører hamrestabilt og er billige. Jeg har selv mit domæne hos
dem. Jeg kan sætte uendeligt mange adresser op.

Til Niels:
Check http://www.struernet.dk/. Der er et sommertilbud til 30 kr.
pr. måned (har dog ikke nærlæst det).

--
Bertel

Fra : Niels Findsen

Dato : 13-06-01 12:22

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvem siger at det skal være det?
Det er hele meningen med det.

> Hvordan kan man i det hele taget være uafhængig af en udbyder?
Opret en mailkonto a la fornavn.efternavn@mailforwarder.com, definér at al
indkommende post skal videresendes til din konto hos din ISP (f.eks. TDC
eller World Online). Husk at sætte fornavn.efternavn@mailforwarder.com i dit
postprogram.
Skifter du på et tidspunkt ISP, skal du blot ændre forwarding address.

Jeg mangler bare at finde en pålidelig forwarder.

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 13-06-01 13:07

"Niels Findsen" <nif@dmdata.dk> skrev i en meddelelse
> Skifter du på et tidspunkt ISP, skal du blot ændre forwarding address.
>
> Jeg mangler bare at finde en pålidelig forwarder.

Ja, netop. Hvorfor får du så ikke bare en gratis konto ved en ISP, CC, WOL,
Orange eller TDC hvem du nu har tillid til kan lave en .forward fil?

På de fleste systemer tager det support ½ minut, at lave en forward, og
sålænge du har et gratisabonnement bliver du heller ikke faktureret for det.

Jeg kan ikke se, hvorfor du så gerne vil undgå en ISP, og hellere betro din
forward til et obskurt amerikansk firma. Selvom f.eks. TDC forwarder din
mail, behøver du jo ikke bruge dem som ISP.

--
Anders Vind Ebbesen
Web Developer

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-01 12:22

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvem siger at det skal være det?
>
> Hvordan kan man i det hele taget være uafhængig af en udbyder?

Hej Bertel,

Se subj

Hygge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-01 12:35

Flemming Lynggaard skrev:

>Hej Bertel,
>Se subj

Grrrr ...

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-06-01 19:52

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man i det hele taget være uafhængig af en udbyder?

Hvis man selv har et domæne og får det hostet er man ret uafhængig. Man kan
jo skifte udbyder hvis man vil.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jens

Dato : 13-06-01 22:03

> Jeg ønsker en permanent e-mail adresse med automatisk forwarding til min
> ISP. Hvem kan anbefales som lev. af det?

> [...]

Jeg kan anbefale: http://www.mailme.dk
Har aldrig haft nogen problemer med den service.

> Ønsker:
> - Ikke alt for dyr (jeg er villig til at betale f.eks. et par hundrede om
> året).

Mailme er gratis !

F.eks. fornavn.efternavn@mailme.dk

> Det er underordnet om det er en dansk eller udenlandsk leverandør.

Mailme er dansk !

> Jeg har i forvejen erfaring med Mail.com, de er rent ud sagt elendige
> efterhånden!

Kender dem ikke....

> /Niels

Jens

Fra : Thomas

Dato : 14-06-01 11:02

Jeg vil uden tvivl sige at det bedste bud er mailme. Har selv flere
mail adresser hos maileme og har aldrig haft problemer. Mailme
tilbyder gratis hvad du normal skal betale for. Prøv at kigge på
www.mailme.dk

Thomas