Langtidsholdbar telefon - findes det?
Fra : Michael Thomsen

Dato : 04-01-06 12:28

Hejsa,

jeg er træt af, at mine mobiltelefoner ikke holder mere end 2-3 år. Min
første Bosch 2110 klon begyndte at gå ned når den skiftede mellem 900/1800
netværk, og min T200 mister forbindelsen og/eller slukker på
uforudsigelige tidspunkter. SE gider ikke gøre noget fordi det er ud over
garantiperioden, grr :(

Er der overhovedet nogen, der laver ordentlig kvalitet? Jeg hører rygter
om Nokia også laver bunker af software fejl. Er det kun nogle enkelte
modeller, eller hvad?

Hvad med Siemens? Er de ordentlige? Andre?

Det eneste jeg har brug for er: Triband, wap, gprs, kalender, lang
batteritid, intern antenne
jeg har ikke brug for kamera, mms, farveskærm, mp3, radio og alt det andet
lir.

Findes der overhovedet en producent der laver en så simpel telefon nu om
dage?

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 04-01-06 12:50

Det bliver nok temmeligt umuligt at finde en 'skrabet' mobil idag.

Mit umiddelbare gæt kunne være en SE T68i, men jeg ved om de stadigvæk kan
fåes, de har jo nogle år på bagen efterhånden, men det er en klippestabil
telefon, og den kan det du søger.

Kender ikke Siemens telefoner, bruger Samsungs, og de virker godt.

/F

news.s2up49ylhrxo93@mtpc...

Fra : Michael Thomsen

Dato : 04-01-06 16:21

On Wed, 04 Jan 2006 12:50:19 +0100, (6400) Futte <2662070m001@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
> klippestabil
> telefon, og den kan det du søger.
>
> Kender ikke Siemens telefoner, bruger Samsungs, og de virker godt.

Ok, t68i kunne selvfølgelig være en mulighed; men den ser ikke ud til at
være i almindelig handel længere... Iøvrigt er jeg lidt sur på
Sony-Ericsson, så jeg ville helst prøve noget andet..

Men tak for inputtet!

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 04-01-06 17:47

De sælges stadigvæk - dog som brugte for ca. 2-300,-
- Kig evt. i Gul & Gratis, DBA el. QXL.dk

news.s2u0w6kphrxo93@mtpc...

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 17:12

> Mit umiddelbare gæt kunne være en SE T68i, men jeg ved om de stadigvæk kan
> fåes, de har jo nogle år på bagen efterhånden, men det er en klippestabil
> telefon, og den kan det du søger

Yep mn gamle T68I'er kører stadigt videre med snart nummer 5 ejer ... Så det
et bud, eller en T610'er eller 30 som jeg også har haft de har sgu gjort det
godt og lever fortsat videre med nye ejerere. Nu hedder det Samsung D500 den
giver jeg ikke alt for lang levetid selvom det er en lækker telefon, men
hvad med første gang på gulvet med åben skærm ?? Ja så den nok færdig

/Jan

Fra : JS

Dato : 05-01-06 10:42

Janner wrote:

> Yep mn gamle T68I'er kører stadigt videre med snart nummer 5 ejer ...
> Så det et bud, eller en T610'er eller 30 som jeg også har haft de har

Det ydre på T630 holder bare ikke til noget. Den bliver meget let ridset og
coveret kommer hurtigt til at sidde lidt løst.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-01-06 21:17

> [...]
> lir.
>
> Findes der overhovedet en producent der laver en så simpel telefon nu om

Jeg har selv en Nokia 6100 som jo opfylder de krav og ønsker du har til en
telefon (+ lidt til), og som stadig er på hylderne. Min har ikke slået en
eneste forkert prut i de knap to år jeg har haft den, batteritiden er med
det originale batteri 7-10 dage alt efter brug og softwaren i min er aldrig
blevet opdateret.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik

Dato : 05-01-06 02:49

On Wed, 04 Jan 2006 12:28:11 +0100, "Michael Thomsen" <sorry@no.spam>
wrote:

>Hvad med Siemens? Er de ordentlige?

Jeg kan anbefale S55 - den er super.

Mvh
Henrik

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 05-01-06 23:34

on 04 jan 2006 12:28:11p satte Michael Thomsen sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> [...]
> andet lir.
>
> Findes der overhovedet en producent der laver en så simpel telefon nu

JEg ville se lidt nærmere på Qtek specielt den nye 9100. Den er, så vidt
jeg kan mærke og føle kvalivare hele vejen igennem. Kameraet er der uden
at være storslået så det kan man egentligt godt se bort fra. Jerg har
aldrig selv været fortaler for klameratelefoner og da slet ikke
megapixelpjattet. Det er ikke andet end pjat og pjank og kan sagtens
undværes men det er svært at finde noget idag der ikke har det uden at
det så er nogewt billigt skidt. Men qtek vægter ikke kamerakvaliteten
højt. Til gengæld virker kvaliteten som om at den er rigtig god og solid.
Til gengæld kommer du også til at betale for det. 5000 kr koster de men
de er alle pengene værd. Nu har jeg fog ikke haft qtek i mere end 2 år så
jeg ved jo ikke om de holder 5 år men det går jeg da ud fra at de sagtens
kan. Den nye ser ihvertfaldf ud til at kunne hvis man altså passer på
sine ting vel at mærke. EFter min mening kan ingen andre levere noget
ordentligt idag, desværre. Det var ikke som i de gode gamle dage hvor man
gavc 3-4000 kr for en Nokia 2110i og man kkunne så til gengåæd regne med
at man næsten kunne byde den hvad som helst. I dag ville en 2110i være
langt mere solid end de såkaldte håndværkertelefoner som bliver solgt
idag og som der efter min mening ikke er ret meget håndværkertelefon
over. Billigt skidt.

Steven

Fra : Michael Thomsen

Dato : 06-01-06 10:35

On Wed, 04 Jan 2006 12:28:11 +0100, Michael Thomsen <sorry@no.spam> wrote:

Mange tak for svarene. Jeg kan godt afsløre, at jeg ikke vil betale 5000
kr for en mobiltelefon. Dem jeg har haft hidtil har ganske enkelt ikke
holdt længe nok...

Men nu har jeg noget at gå efter når jeg skal ned i en forretning. Pt
hælder jeg lidt til s55 og 6100.

Hvis der er andre, der har forslag eller kender en telefon der er holdbar
er jeg stadigvæk interesseret i at høre om det.

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Fra : peter6715

Dato : 06-01-06 12:44

Et godt råd før du går ned i en forretning for at købe er: tjek først på
nettet hvad du skal betale her, så kender du prisen. Det kan du bruge til
at
beslutte om prisen nede i byen er ok, og kan du også bruge til at fortælle
forretningen at de er lidt for dyre med deres priser, kanske at de er til
at
snakke med om prisen. Jeg har da selv sparret 800 ved min sidste
telefonhandel- God handel-

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-01-06 13:22

> Men nu har jeg noget at gå efter når jeg skal ned i en forretning. Pt
> hælder jeg lidt til s55 og 6100.

Jeg vil da håbe s55 er væsentlig bedre end m55, som er den sløveste telefon
jeg har haft finger i. Selv 3310'en er 3-4 gange så hurtig som m55'eren.

Per

Fra : Bruno

Dato : 06-01-06 16:49

Michael Thomsen wrote:
> Men nu har jeg noget at gå efter når jeg skal ned i en forretning. Pt
> hælder jeg lidt til s55 og 6100.

Jeg vil godt støtte det med 6100. Min er næsten 2 år, har overlevet et
par ture på et beton gulv (hvor den skulle samles bagefter) og alt
virker fint. Det er forøvrigt en lidt småkedelig business telefon
hvilket passer mig fint, når jeg skal tage billeder bruger jeg et
ordentligt kamera

Mvh

Bruno