Åbent hængelås ikon når jeg sender / modta~
Fra : Claus Nielsen

Dato : 30-12-05 11:13

Hej NG,

Når jeg sender modtager SMS'er på min Nokia 8800 (og Nokia 6230i).

Jeg kan ikke finde noget om det i manualen til nogle af telefonerne...

Er der nogen der ved hvorfor den kommer?

CLaus

Fra : GiWeo

Dato : 30-12-05 14:58

Hejsa

Kunne tyde på at du har valgt at sende via GPRS ??

og at du så sender på en ikke-krypteret forbindelse !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk

Fra : CopyCat

Dato : 30-12-05 15:01

> Kunne tyde på at du har valgt at sende via GPRS ??
>
> og at du så sender på en ikke-krypteret forbindelse !

Kan man sende sms via GRPS ? ..

Er det ikke meget billigere end alm. SMS takst ?

~~Frank .,

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-12-05 15:19

CopyCat expressed precisely :
> Kan man sende sms via GRPS ? ..

Ja

> Er det ikke meget billigere end alm. SMS takst ?

Nej, det er dyrere - du betaler SMS takst + GPRS takst. Datamængden er
dog så lille at det i praksis er samme pris. Fordelen er at det er
meget hurtigere at afsende, ulempen er at nogen selskaber/telefoner har
(haft ?) problemer med f.eks. lange SMS beskeder og lign.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 30-12-05 16:05

> Fordelen er at det er meget hurtigere at afsende, ulempen er at nogen
> selskaber/telefoner har (haft ?) problemer med f.eks. lange SMS beskeder
> og lign.

...Men har de fleste selskaber ikke spærret for SMS via GPRS?

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-12-05 21:50

Jeppe Vestergaard wrote on 30-12-2005 :

> ..Men har de fleste selskaber ikke spærret for SMS via GPRS?

Næ, hvorfor skulle de det - de tager bare penge for dem.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : CopyCat

Dato : 30-12-05 19:35

> [...]
> meget hurtigere at afsende, ulempen er at nogen selskaber/telefoner har
> (haft ?) problemer med f.eks. lange SMS beskeder og lign.

Hvorfor kommer man til at betale for en SMS samtidig med GRPS ?

.., hvis det er fordi der skal sendes en SMS til motager for at han kan hente
sin GRPS(sms). er det så ikke billigere med GRPS hvis man sender nogle lange
sms'er .. som fx. 5 i en kæde ?

~~Frank .,

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-12-05 21:49

It happens that CopyCat formulated :

> Hvorfor kommer man til at betale for en SMS samtidig med GRPS ?

Fordi den stadig kører gennem SMS systemet og afregnes. I begyndelsen
virkede denne fidus (efter sigende) men det fandt teleselskaberne jo
hurtigt ud af var en dårlig foretning og så begyndte de at afregne dem.

> ., hvis det er fordi der skal sendes en SMS til motager for at han kan hente
> sin GRPS(sms). er det så ikke billigere med GRPS hvis man sender nogle lange
> sms'er .. som fx. 5 i en kæde ?

Det er kun mellem din telefon og SMS centralen det kører via GPRS,
resten er som det plejer.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-01-06 13:26

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> [...]
> hurtigere at afsende, ulempen er at nogen selskaber/telefoner har (haft ?)
> problemer med f.eks. lange SMS beskeder og lign.

Har du set det i praksis, tror det nemlig ikke, tror der takseres for een
sms ligesom når du sender en mms takseres du heller ikke for gprs trafikken?

Fra : Claus Nielsen

Dato : 31-12-05 10:56

Hej,

Nå - så fandt jeg ud af det - men hvor slår jeg det så fra... ?

Jeg kigger i manualen senere - nok i det nye år - der er vist mange småting
der lige skal ordnes inden...

Godt nytår til alle

Claus

Fra : Daniel

Dato : 31-12-05 16:42

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kunne tyde på at du har valgt at sende via GPRS ??
>
> og at du så sender på en ikke-krypteret forbindelse !

Hmm... kunne man godt tro. Bortset fra, at på min 6230 kommer den åbne
hængelås også engang imellem (måske ved hver 20. sms). Og der er sms via
GPRS slået fra. Mener at det oftest er når jeg sender en sms uden signal, og
den så finder det mens den sender...

Hygge...
Daniel