/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Åbent hængelås ikon når jeg sender / modta~
Fra : Claus Nielsen


Dato : 30-12-05 11:13

Hej NG,

Når jeg sender modtager SMS'er på min Nokia 8800 (og Nokia 6230i).

Jeg kan ikke finde noget om det i manualen til nogle af telefonerne...

Er der nogen der ved hvorfor den kommer?

CLaus



 
 
GiWeo (30-12-2005)
Kommentar
Fra : GiWeo


Dato : 30-12-05 14:58

Hejsa

Kunne tyde på at du har valgt at sende via GPRS ??

og at du så sender på en ikke-krypteret forbindelse !



--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk
http://www.linkssiden.dk
http://consult.linkssiden.dk


CopyCat (30-12-2005)
Kommentar
Fra : CopyCat


Dato : 30-12-05 15:01

>
> Kunne tyde på at du har valgt at sende via GPRS ??
>
> og at du så sender på en ikke-krypteret forbindelse !
>

Kan man sende sms via GRPS ? ..

Er det ikke meget billigere end alm. SMS takst ?

~~Frank .,



Henrik Stidsen (30-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-12-05 15:19

CopyCat expressed precisely :
> Kan man sende sms via GRPS ? ..

Ja

> Er det ikke meget billigere end alm. SMS takst ?

Nej, det er dyrere - du betaler SMS takst + GPRS takst. Datamængden er
dog så lille at det i praksis er samme pris. Fordelen er at det er
meget hurtigere at afsende, ulempen er at nogen selskaber/telefoner har
(haft ?) problemer med f.eks. lange SMS beskeder og lign.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.



Jeppe Vestergaard (30-12-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 30-12-05 16:05

> Fordelen er at det er meget hurtigere at afsende, ulempen er at nogen
> selskaber/telefoner har (haft ?) problemer med f.eks. lange SMS beskeder
> og lign.

...Men har de fleste selskaber ikke spærret for SMS via GPRS?

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark
www.mobilfotos.dk - sammenlign kvaliteten af mobilkameraer



Henrik Stidsen (30-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-12-05 21:50

Jeppe Vestergaard wrote on 30-12-2005 :
>> Fordelen er at det er meget hurtigere at afsende, ulempen er at nogen
>> selskaber/telefoner har (haft ?) problemer med f.eks. lange SMS beskeder og
>> lign.

> ..Men har de fleste selskaber ikke spærret for SMS via GPRS?

Næ, hvorfor skulle de det - de tager bare penge for dem.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams



CopyCat (30-12-2005)
Kommentar
Fra : CopyCat


Dato : 30-12-05 19:35

>
> Nej, det er dyrere - du betaler SMS takst + GPRS takst. Datamængden er
> dog så lille at det i praksis er samme pris. Fordelen er at det er
> meget hurtigere at afsende, ulempen er at nogen selskaber/telefoner har
> (haft ?) problemer med f.eks. lange SMS beskeder og lign.
>

Hvorfor kommer man til at betale for en SMS samtidig med GRPS ?

.., hvis det er fordi der skal sendes en SMS til motager for at han kan hente
sin GRPS(sms). er det så ikke billigere med GRPS hvis man sender nogle lange
sms'er .. som fx. 5 i en kæde ?

~~Frank .,



Henrik Stidsen (30-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-12-05 21:49

It happens that CopyCat formulated :
>> Nej, det er dyrere - du betaler SMS takst + GPRS takst. Datamængden er
>> dog så lille at det i praksis er samme pris. Fordelen er at det er
>> meget hurtigere at afsende, ulempen er at nogen selskaber/telefoner har
>> (haft ?) problemer med f.eks. lange SMS beskeder og lign.

> Hvorfor kommer man til at betale for en SMS samtidig med GRPS ?

Fordi den stadig kører gennem SMS systemet og afregnes. I begyndelsen
virkede denne fidus (efter sigende) men det fandt teleselskaberne jo
hurtigt ud af var en dårlig foretning og så begyndte de at afregne dem.

> ., hvis det er fordi der skal sendes en SMS til motager for at han kan hente
> sin GRPS(sms). er det så ikke billigere med GRPS hvis man sender nogle lange
> sms'er .. som fx. 5 i en kæde ?

Det er kun mellem din telefon og SMS centralen det kører via GPRS,
resten er som det plejer.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams



Flemming Lynggaard (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 04-01-06 13:26


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
news:mn.f3967d5c60a8c833.34878@news.hs235.dk...
> CopyCat expressed precisely :
>> Kan man sende sms via GRPS ? ..
>
> Ja
>
>> Er det ikke meget billigere end alm. SMS takst ?
>
> Nej, det er dyrere - du betaler SMS takst + GPRS takst. Datamængden er dog
> så lille at det i praksis er samme pris. Fordelen er at det er meget
> hurtigere at afsende, ulempen er at nogen selskaber/telefoner har (haft ?)
> problemer med f.eks. lange SMS beskeder og lign.
>
> --

Har du set det i praksis, tror det nemlig ikke, tror der takseres for een
sms ligesom når du sender en mms takseres du heller ikke for gprs trafikken?

F



Claus Nielsen (31-12-2005)
Kommentar
Fra : Claus Nielsen


Dato : 31-12-05 10:56

Hej,

Nå - så fandt jeg ud af det - men hvor slår jeg det så fra... ?

Jeg kigger i manualen senere - nok i det nye år - der er vist mange småting
der lige skal ordnes inden...

Godt nytår til alle

Claus

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9mear157tfemtobopqsqle9g3kbvoq1sql@4ax.com...
> Hejsa
>
> Kunne tyde på at du har valgt at sende via GPRS ??
>
> og at du så sender på en ikke-krypteret forbindelse !
>
>
>
> --
>
> Lars Engelhardt
> webmaster@linkssidenREMOVE.dk
> http://www.linkssiden.dk
> http://consult.linkssiden.dk
>



Daniel (31-12-2005)
Kommentar
Fra : Daniel


Dato : 31-12-05 16:42

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9mear157tfemtobopqsqle9g3kbvoq1sql@4ax.com...
> Kunne tyde på at du har valgt at sende via GPRS ??
>
> og at du så sender på en ikke-krypteret forbindelse !

Hmm... kunne man godt tro. Bortset fra, at på min 6230 kommer den åbne
hængelås også engang imellem (måske ved hver 20. sms). Og der er sms via
GPRS slået fra. Mener at det oftest er når jeg sender en sms uden signal, og
den så finder det mens den sender...

Hygge...
Daniel



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste