Dit hemmelige nummer er oplyst til alle - ~
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-12-05 16:53

Loggede lige ind på Telmore og fik følgende besked:

-
På grund af en teknisk fejl kan vi ikke se, om du har valgt Hemmeligt
nummer eller ej. Det vil sige, at dit mobilnummer er oplyst til De Gule
Sider og til søgemaskinen ENIRO.
-

Det er jo decideret pinligt sådan noget, kom igen Telmore!

Og til dem der har hemmeligt nummer - det har i så muligvis ikke
længere, det er nok en god ide at logge ind og få det ændret hurtigst
muligt! At de så iøvrigt havde registreret mine indstillinger korrekt
er så noget andet.

Er det iøvrigt ikke lidt for ringe at de ikke har kontaktet kunderne
med beskeden istedet for blot at oplyse det ved login ?

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Fischer

Dato : 18-12-05 18:25

> Det er jo decideret pinligt sådan noget, kom igen Telmore!

Det er en fejl. Fejl sker - selv for de bedste.
Men det er da ret træls!

> Og til dem der har hemmeligt nummer - det har i så muligvis
> ikke længere, det er nok en god ide at logge ind og få det
> ændret hurtigst muligt!

Der var ingen problemer med mine 7 numre hos Telmore.

> Er det iøvrigt ikke lidt for ringe at de ikke har kontaktet kunderne med
> beskeden istedet for blot at oplyse det ved login ?

Jo, hvis det er teknisk muligt, burde de have udsendt en mail.

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-12-05 18:34

After serious thinking Fischer wrote :

> Det er en fejl. Fejl sker - selv for de bedste.
> Men det er da ret træls!

Det er en fejl, helt sikkert - men en fejl der ikke må ske.

> Der var ingen problemer med mine 7 numre hos Telmore.

Det var der, som sagt, heller ikke med mine tre numre - må jo betyde at
det ikke er alle hemmelige eller udeladte numre der er berørt.

> Jo, hvis det er teknisk muligt, burde de have udsendt en mail.

Tjaa, de har mailadresser til alle deres kunder så der burde ikke være
noget problem i at sende en mail ud med informationer.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 01:04

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det iøvrigt ikke lidt for ringe at de ikke har kontaktet kunderne med
> beskeden istedet for blot at oplyse det ved login ?

Det er ganske enkelt en skandale !!! De burde GRATIS tilbyde folk et nyt
nummer hvis de ønsker det og dette med en KÆMPE undskyldning. Sådan noget må
bare *ikke ske*.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-12-05 02:06

After serious thinking Kim Larsen wrote :
> De burde GRATIS tilbyde folk et nyt nummer hvis de ønsker det

Det *gør* de også.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 20-12-05 15:39

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message

> Det *gør* de også.
>
> --

Kunne også forestille mig at Datatilsynet ikke ser positivt på den slags..

Fra : Anders

Dato : 21-12-05 10:43

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>
> Er det iøvrigt ikke lidt for ringe at de ikke har kontaktet kunderne med
> beskeden istedet for blot at oplyse det ved login ?

Og dem skulle man betro sit CPR nummer?

Fra : Claus Nielsen

Dato : 21-12-05 20:33

Hej NG,

Jeg har også hemmeligt nummer (dvs. at når jeg ringer kan folk godt se det
er mig, men jeg står ikke i telefonbogen) og jeg har hverken kunne finde mit
nummer på dgs.dk, krak.dk, eniro.dk osv...

Så det er altså ikke alle der har problemet...

Desuden syntes jeg at det er pisse belastende når ikke man se hvem der
ringer... - så for min skyld måtte de gerne helt fjerne den mulighed for at
skjule den del af nummeret...

Jeg er dog godt tilfreds med ikke at stå i telefonbogen da mit nummer har
det med at havne hos mange rundt omkring...

Hilsen
Claus

Og hvis jeg skal komme med en kommetar

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-12-05 06:56

Claus Nielsen has brought this to us :
> Jeg har også hemmeligt nummer (dvs. at når jeg ringer kan folk godt se det er
> mig, men jeg står ikke i telefonbogen) og jeg har hverken kunne finde mit
> nummer på dgs.dk, krak.dk, eniro.dk osv...

Den opsætning har jeg også - og er ikke registreret nogen af stederne.
Men de skrev at det var tilfældet da jeg loggede ind på sitet...