|
| Mobivic Fra : Claus E Beyer |
Dato : 15-12-05 09:35 |
|
Jeg har lige talt med Mobivics kundeservice på telf. 70231040. Her oplyser
mig man at priserne er pr. påbegyndt minut, altså ligesom vi kender det fra
mobilselskabet M1.
På deres hjemmeside https://www.mobivic.dk/priser.asp står der »Alle priser
er inkl. moms og pr. minut«, men efter hvad de indrømmede overfor mig, er
det altså pr. påbegyndt minut. Det var afgørende for om jeg ville skifte
til dem. Alle de korte samtaler på 5-10 sekunder, hvor man blot giver en
kort besked, vil blive for dyre i forhold til at bruge et mobilselskab med
sekundvis prisberegning.
Claus
| |
Ukendt (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-12-05 12:24 |
|
"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a12ac0$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har lige talt med Mobivics kundeservice på telf. 70231040. Her oplyser
> mig man at priserne er pr. påbegyndt minut, altså ligesom vi kender det
> fra
> mobilselskabet M1.
>
> På deres hjemmeside https://www.mobivic.dk/priser.asp står der »Alle
> priser
> er inkl. moms og pr. minut«, men efter hvad de indrømmede overfor mig, er
> det altså pr. påbegyndt minut. Det var afgørende for om jeg ville skifte
> til dem. Alle de korte samtaler på 5-10 sekunder, hvor man blot giver en
> kort besked, vil blive for dyre i forhold til at bruge et mobilselskab med
> sekundvis prisberegning.
Det er også den mest hæderlige afregningsmetode. Der er intet til hinder for
at M1 kunne gøre det samme og selv om de har en lavere minutpris end mit
nuværende selskab ville det også for mig hurtigt kunne gå hen og blive til
en dyr forretning alene på grund af deres påbegyndte-minut-afregningsmetode.
--
Med venlig hilsen
Kim Larsen
Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk
| |
John (15-12-2005)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 15-12-05 13:08 |
|
Claus E Beyer skrev:
> På deres hjemmeside https://www.mobivic.dk/priser.asp står der »Alle priser
> er inkl. moms og pr. minut«, men efter hvad de indrømmede overfor mig, er
> det altså pr. påbegyndt minut.
Hvad skulle forskellen være på at skulle betale "pr. minut" og "pr.
påbegyndt minut"?
Mvh
John
| |
Georg (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Georg |
Dato : 15-12-05 13:56 |
|
"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a15ca0$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Claus E Beyer skrev:
>
>> På deres hjemmeside https://www.mobivic.dk/priser.asp står der »Alle
>> priser
>> er inkl. moms og pr. minut«, men efter hvad de indrømmede overfor mig, er
>> det altså pr. påbegyndt minut.
>
>
> Hvad skulle forskellen være på at skulle betale "pr. minut" og "pr.
> påbegyndt minut"?
Indtil M1 og andre bondefangerfirmaer opstod, blev samtalen afregnet "pr
minut" dvs sekunderne takseres. Det der er smart ved de nye "billige"
selskaber er netop at samtalen takseres pr. påbegyndt minut, og det blir sku
en dyr fornøjelse. Folk der lader sig forblænde af billige minutpriser burde
lige tænke sig om en ekstra gang, da jeg mener det er det rene bondefangeri,
der udnytter folks uvidenhed til at tage dem i røven. Opfordringen er:
BOYKOT BONDEFANGERNE!!
mvh Georg
| |
John (15-12-2005)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 15-12-05 16:36 |
|
Georg skrev:
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43a15ca0$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>Claus E Beyer skrev:
>>
>>
>>>På deres hjemmeside https://www.mobivic.dk/priser.asp står der »Alle
>>>priser
>>>er inkl. moms og pr. minut«, men efter hvad de indrømmede overfor mig, er
>>>det altså pr. påbegyndt minut.
>>
>>
>>Hvad skulle forskellen være på at skulle betale "pr. minut" og "pr.
>>påbegyndt minut"?
>
>
> Indtil M1 og andre bondefangerfirmaer opstod, blev samtalen afregnet "pr
> minut" dvs sekunderne takseres.
Så må det da være "pr. sekund" hvis man takserer i sekunder.
> Det der er smart ved de nye "billige"
> selskaber er netop at samtalen takseres pr. påbegyndt minut, og det blir sku
> en dyr fornøjelse. Folk der lader sig forblænde af billige minutpriser burde
> lige tænke sig om en ekstra gang, da jeg mener det er det rene bondefangeri,
> der udnytter folks uvidenhed til at tage dem i røven. Opfordringen er:
> BOYKOT BONDEFANGERNE!!
Tja... på den anden side kan man jo bare læse betingelserne. Der står
det jo at der takseres pr. påbegyndt min.
Mvh
John
| |
Bertel Lund Hansen (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 15-12-05 17:51 |
|
John skrev:
> Tja... på den anden side kan man jo bare læse betingelserne.
Det kan man jo altid sige, men når man er vant til fra alle andre
selskaber - det være sig fastnet eller mobil - at der takseres
pr. sekund og angives en pris pr. minut, så vil jeg også kalde
det bondefangeri at lave om på det uden at sige det ret tydeligt.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/
| |
John (15-12-2005)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 15-12-05 18:06 |
|
Bertel Lund Hansen skrev:
> John skrev:
>
>
>>Tja... på den anden side kan man jo bare læse betingelserne.
>
>
> Det kan man jo altid sige, men når man er vant til fra alle andre
> selskaber - det være sig fastnet eller mobil - at der takseres
> pr. sekund og angives en pris pr. minut, så vil jeg også kalde
> det bondefangeri at lave om på det uden at sige det ret tydeligt.
Det hele står oplyst på deres side med priser. Man behøver ikke engang
at skulle læse abonnementbetigelserne igennem.
Hvis man ikke engang gider læse prissiden igennem inden man siger ja til
et abonnement mener jeg ikke der er noget at klynke over.
Man kan så vælge ikke at blive kunde hos dem fordi man ikke deres
forretningsmetoder, men direkte bondefangeri mener jeg ikke man kan
kalde det - man får trods alt det man er blevet lovet.
Mvh
John
| |
Bertel Lund Hansen (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 15-12-05 23:10 |
|
John skrev:
> Det hele står oplyst på deres side med priser. Man behøver ikke
> engang at skulle læse abonnementbetigelserne igennem.
Det står *ikke* oplyst på deres sider. Når der står "Alle priser
er inkl. moms og pr. minut" så fortæller det ikke at der
opkræves pr. *påbegyndt* minut.
TDC skriver f.eks. et sted:
>Opkald til Colt Telecoms fastnet pr. minut Man-lørdag [...]
> Hvis man ikke engang gider læse prissiden igennem inden man
> siger ja til et abonnement mener jeg ikke der er noget at
> klynke over.
Prissiden har ikke den fornødne information. Faktisk kan jeg slet
ikke finde oplysningen om hvordan de takserer på deres hjemmeside.
Det er muligt man heller ikke kan finde den hos TDC eller de
andre. Det gad jeg ikke kikke efter. Min pointe er nemlig at vi
er vant til én måde som Mobivic ikke følger, og derfor mangler
oplysningen.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/
| |
John (16-12-2005)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 16-12-05 16:24 |
|
Bertel Lund Hansen skrev:
> John skrev:
>
>
>>Det hele står oplyst på deres side med priser. Man behøver ikke
>>engang at skulle læse abonnementbetigelserne igennem.
>
>
> Det står *ikke* oplyst på deres sider. Når der står "Alle priser
> er inkl. moms og pr. minut" så fortæller det ikke at der
> opkræves pr. *påbegyndt* minut.
Ikke hos Mobivic nej, der står ganske rigtigt kun "pr. minut". Jeg kan
så stadig ikke se hvorfor det skulle få folk til at tro at man så
betaler pr. sekund. Men det skyldes nok at plejer er død hos mig.
> Prissiden har ikke den fornødne information. Faktisk kan jeg slet
> ikke finde oplysningen om hvordan de takserer på deres hjemmeside.
>
> Det er muligt man heller ikke kan finde den hos TDC eller de
> andre. Det gad jeg ikke kikke efter. Min pointe er nemlig at vi
> er vant til én måde som Mobivic ikke følger, og derfor mangler
> oplysningen.
Det var så M1 jeg hentydede til, da det var det firma George konkret
nævnte i sit indlæg. Og her står der på prisiden at det er "pr.
påbegyndt minut".
Mvh
John
| |
Bertel Lund Hansen (16-12-2005)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 16-12-05 16:44 |
|
John skrev:
> betaler pr. sekund. Men det skyldes nok at plejer er død hos mig.
Det er muligt at Plejer er død, men det er købeloven ikke:
========
§ 76. Der foreligger en mangel ved salgsgenstanden, hvis
1) genstanden ikke svarer til den betegnelse, hvorunder den er
solgt, eller sælgeren i øvrigt ved købets afslutning har givet
urigtige eller vildledende oplysninger, medmindre disse ikke kan
antages at have haft betydning for køberens bedømmelse af
genstanden,
2) sælgeren eller et tidligere salgsled har givet oplysninger
som nævnt i nr. 1 på varens indpakning, i annoncer eller i andre
meddelelser, der er beregnet til at komme til almenhedens eller
køberens kundskab,
3) sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om forhold,
der har haft betydning for køberens bedømmelse af genstanden, og
som sælgeren kendte eller burde kende, eller
4) genstanden i øvrigt er af anden eller ringere beskaffenhed
eller brugbarhed, end den ifølge aftalen og de foreliggende
omstændigheder skulle være, herunder hvis kravene i § 75 a ikke
er opfyldt.
========
Bemærk især pkt. 3 selv om jeg også ville gøre andre af punkterne
gældende hvis jeg var faldet i deres (Mobivics) fælde.
Det er lidt anderledes med M1.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/
| |
John (17-12-2005)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 17-12-05 20:59 |
|
Bertel Lund Hansen skrev:
> Det er lidt anderledes med M1.
Okay, jeg har taget fejl. Der er forskel på "pr. minut" og "pr.
påbegyndt minut". Beklager.
Mvh
John
| |
Fischer (16-12-2005)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 16-12-05 17:41 |
|
> Ikke hos Mobivic nej, der står ganske rigtigt kun "pr. minut".
> Jeg kan så stadig ikke se hvorfor det skulle få folk til at tro
> at man så betaler pr. sekund.
> Men det skyldes nok at plejer er død hos mig.
Nej, det skyldes vist bare din generelt manglende evne eller vilje til at
fatte det.
Når du køber benzin, betaler du f.eks. 9,38 kr. pr. liter.
Men du afregner typisk pr. hundredel liter.
Hvis du køber 1,34 liter, så betaler du IKKE for 2 liter.
Fordi benzin koster 9,38 kr. pr. liter, og ikke 9,38 kr. pr. PÅBEGYNDT
liter.
Så når noget koster et eller andet pr. minut, liter eller kilo, så er det
absolut IKKE det samme som pr. påbegyndt ditto.
*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
| |
John (17-12-2005)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 17-12-05 20:56 |
|
Fischer skrev:
> Nej, det skyldes vist bare din generelt manglende evne eller vilje til at
> fatte det.
Jamen så er det jo godt at vi har et orakel som dig til at forklare det.
| |
Bjarke Hansen (16-12-2005)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 16-12-05 17:15 |
|
"John" <jk7410@gmail.com> wrote in message
news:43a18d70$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Så må det da være "pr. sekund" hvis man takserer i sekunder.
når du køber slik nede i blockbuster, køber du jop heller ikke til xx øre pr
gram. men pr 100gram... minut pris er jo bare en fast enhed der er nem at
have med at gøre. det afgørende er så, afregnes der pr sekundt eller ½minut
eller 1/1 minut.. man kunne også afregne efter 100dele
>
| |
Bertel Lund Hansen (17-12-2005)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 17-12-05 02:10 |
|
Bjarke Hansen skrev:
> når du køber slik nede i blockbuster, køber du jop heller ikke til xx øre pr
> gram. men pr 100gram...
Og man betaler for 100 gram selv om man kun får ét bolsje?
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/
| |
Flemming Lynggaard (20-12-2005)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 20-12-05 15:31 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message
news:1mpoj8rpifz96.wpdeits5mxfc$.dlg@40tude.net...
> Bjarke Hansen skrev:
>
>> når du køber slik nede i blockbuster, køber du jop heller ikke til xx øre
>> pr
>> gram. men pr 100gram...
>
> Og man betaler for 100 gram selv om man kun får ét bolsje?
>
Hehe øv hvorfor ødelægger du altid et godt eksempel med fakta
F
| |
Claus E Beyer (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 15-12-05 14:21 |
|
"John" <jk7410@gmail.com> skrev i
news:43a15ca0$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Claus E Beyer skrev:
>> På deres hjemmeside https://www.mobivic.dk/priser.asp står der »Alle
>> priser er inkl. moms og pr. minut«, men efter hvad de indrømmede
>> overfor mig, er det altså pr. påbegyndt minut.
> Hvad skulle forskellen være på at skulle betale "pr. minut" og "pr.
> påbegyndt minut"?
Pr. påbegyndt minut, eksempler:
Hvis en samtale varer 5 sek. betales der for 60 sek.
Hvis en samtale varer 61 sek. betales der for 120 sek.
Hos f.eks. Telmore betales kun for det antal sekunder samtalen varer.
-cb
| |
John (15-12-2005)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 15-12-05 14:54 |
|
Claus E Beyer skrev:
>
> Pr. påbegyndt minut, eksempler:
> Hvis en samtale varer 5 sek. betales der for 60 sek.
> Hvis en samtale varer 61 sek. betales der for 120 sek.
>
> Hos f.eks. Telmore betales kun for det antal sekunder samtalen varer.
Ja, det er jeg klar over, men det forklarer ikke forskellen på "pr.
minut" og "pr. påbegyndt minut"?
Hvis man betaler for sekunder, må det vel også være "pr. sekund".
Mvh
John
| |
Ukendt (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-12-05 15:41 |
|
"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a17587$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Claus E Beyer skrev:
>>
>> Pr. påbegyndt minut, eksempler:
>> Hvis en samtale varer 5 sek. betales der for 60 sek.
>> Hvis en samtale varer 61 sek. betales der for 120 sek.
>>
>> Hos f.eks. Telmore betales kun for det antal sekunder samtalen varer.
>
>
> Ja, det er jeg klar over, men det forklarer ikke forskellen på "pr. minut"
> og "pr. påbegyndt minut"?
>
> Hvis man betaler for sekunder, må det vel også være "pr. sekund".
Hmmm...... Det virker lidt som ordkløveri og spild af god båndbredde. Hvis
det letter forståelsen kunne vi også sige pr. påbegyndt sekund kontra pr.
påbegyndt minut men så er der naturligvis (desværre) ikke noget at
misforstå.
--
Med venlig hilsen
Kim Larsen
Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk
| |
Claus E Beyer (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 15-12-05 15:51 |
|
"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:43a18097$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43a17587$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > Claus E Beyer skrev:
> >> Pr. påbegyndt minut, eksempler:
> >> Hvis en samtale varer 5 sek. betales der for 60 sek.
> >> Hvis en samtale varer 61 sek. betales der for 120 sek.
> >> Hos f.eks. Telmore betales kun for det antal sekunder samtalen varer.
> > Ja, det er jeg klar over, men det forklarer ikke forskellen på "pr.
minut"
> > og "pr. påbegyndt minut"?
> > Hvis man betaler for sekunder, må det vel også være "pr. sekund".
> Hmmm...... Det virker lidt som ordkløveri og spild af god båndbredde.
Hvis
> det letter forståelsen kunne vi også sige pr. påbegyndt sekund kontra pr.
> påbegyndt minut men så er der naturligvis (desværre) ikke noget at
> misforstå.
Nemlig! Selv om man prisberegner pr. (påbegyndt) sekund er det kutyme at
man opgiver en pris pr. minut, Telmore f.eks. 75 øre/min. i stedet for 1,25
øre pr. (påbegyndt) sekund.
Har jeg så forklaret det, så selv en ordkløver kan forstå det?
-cb
| |
John (15-12-2005)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 15-12-05 16:31 |
|
Kim Larsen skrev:
>
>
> Hmmm...... Det virker lidt som ordkløveri og spild af god båndbredde. Hvis
> det letter forståelsen kunne vi også sige pr. påbegyndt sekund kontra pr.
> påbegyndt minut men så er der naturligvis (desværre) ikke noget at
> misforstå.
Det har ikke en skid med ordkløveri at gøre, men et spørgsmål om at der
bliver skrevet "pr. minut". Hvis der menes "pr. sekund" - så skriv det i
stedet for :(
| |
Fischer (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 15-12-05 19:13 |
|
> Ja, det er jeg klar over, men det forklarer ikke forskellen
> på "pr. minut" og "pr. påbegyndt minut"?
Hvad giver du for benzin .... pr. liter?
Eller for afvejede vindruer pr. kilo?
Eller for bland-selv slik pr. 100g?
"Pr. minut" og "pr. påbegyndt minut" er to vidt forskellige ting. Det første
siger KUN noget om prisen - intet om afregningsmetoden.
Jo, det tangerer absolut bondefangeri kun at skrive "pr. minut".
*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
| |
Georg (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Georg |
Dato : 15-12-05 20:19 |
|
"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:43a1b247$0$8884$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Ja, det er jeg klar over, men det forklarer ikke forskellen
>> på "pr. minut" og "pr. påbegyndt minut"?
>
> Hvad giver du for benzin .... pr. liter?
> Eller for afvejede vindruer pr. kilo?
> Eller for bland-selv slik pr. 100g?
>
> "Pr. minut" og "pr. påbegyndt minut" er to vidt forskellige ting. Det
> første siger KUN noget om prisen - intet om afregningsmetoden.
> Jo, det tangerer absolut bondefangeri kun at skrive "pr. minut".
På Mobivics prisliste står der intet om prisen er pr. påbegyndt minut. Dèt
er da det mes bondefangende!!
Georg
| |
Flemming Lynggaard (16-12-2005)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 16-12-05 13:45 |
|
"Georg" <sofussnuden@gmail.com> wrote in message
news:43a1c1bb$0$8798$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> På Mobivics prisliste står der intet om prisen er pr. påbegyndt minut. Dèt
> er da det mes bondefangende!!
>
Sørme så stod i første indlæg også hov jamen det er jo det hele tråden
handler om
F
| |
Flemming Lynggaard (16-12-2005)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 16-12-05 13:47 |
|
"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in message
news:43a12ac0$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har lige talt med Mobivics kundeservice på telf. 70231040. Her oplyser
> mig man at priserne er pr. påbegyndt minut, altså ligesom vi kender det
> fra
> mobilselskabet M1.
>
> På deres hjemmeside https://www.mobivic.dk/priser.asp står der »Alle
> priser
> er inkl. moms og pr. minut«, men efter hvad de indrømmede overfor mig, er
> det altså pr. påbegyndt minut. Det var afgørende for om jeg ville skifte
> til dem. Alle de korte samtaler på 5-10 sekunder, hvor man blot giver en
> kort besked, vil blive for dyre i forhold til at bruge et mobilselskab med
> sekundvis prisberegning.
>
Står det i deres betingelser for ellers har de jo et alvorligt juridisk
problem - idet de ikke kan taksere anderledes end de selv skriver, altså per
minut og ikke per påbegyndt...
F
| |
|
|