Siemens Gigaset SL 550 - tysk/dansk versio~
Fra : Glente45

Dato : 18-01-06 23:50

Jeg er lidt forelsket i denne telefon og har downloaded såvel den
danske som den tyske manual, og i den forbindelse opdaget et par
forskelle som undre mig.

I den tyske udgave følger der tilsyneladende et datakabel (pc) med,
som kan bruges til overførelse af data til telefonen og
vedligeholdelse af telefonbogen, ligesom telefonen tilsyneladende kan
bruges som VOIP telefon via en Simens USB-adapter.

Ifølge den danske udgave følger datakablet ikke med, og muligheden
for at bruge adapteren er ikke nævnt.

Er der nogen der har erfaringer med telefonen ? Fulgte datakablet med
og er bare glemt i manualen ?

Er der nogen der ved om der reelt er forskel på telefonen i DK og
Tyskland og det er derfor man ikke beskriver mulighederne for VOIP
eller er der ændret i softwaren så det ikke kan lade sig gøre i DK
???

Jeg har søgt en del for at finde test og har fundet enkelte tyske som
er ret begejstrede, men er også faldet over et enkelt dk-indlæg i
denne gruppe hvor en i tyskland indkøbt telefon giver visse problemer
med Vis-nummer...

http://groups.google.dk/group/dk.teknik.telefoni/browse_thread/thread/503b35361dc31156/5ef68e659453da35?q=sl-550&rnum=1#5ef68e659453da35

Øs ud af jeres viden

På forhånd tak
Bent Bertelsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-01-06 00:12

Glente45 <glente45@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> er ret begejstrede, men er også faldet over et enkelt dk-indlæg i
> denne gruppe hvor en i tyskland indkøbt telefon giver visse

Danmark bruger et andet system til vis-nummer end Tyskland ("vores"
system bruges kun i ganske få lande i verden). En telefon indkøbt i
Tyskland kan formentlig ikke bruges til vis-nummer på dansk fastnet.
Hvis du kun skal bruge telefonen til VoIP, er der ikke noget problem, da
VoIP adapteren (ATAen) typisk kan indstilles til flere typer af vis
nummer. Det gælder i hvert fald adapteren fra Sipura, og hvis der er
begrænsninger i adapteren er det som regel i forhold til det specielle
vis-nummer system, som vi bruger i Danmark.

--
Jesper Lund

Fra : Glente45

Dato : 19-01-06 00:32

Hej Jesper - tak for et hurtigt svar...

Problemstillingen med VisNummer er ikke særlig vigtig for mig -
derimod er det af stor betydning for mit valg, at jeg vil kunne bruge
Siemens trådløse Adapter (Gigaset M34 USB) som forbindelse til min
SkypeVoip - så sllipper jeg for den billige "usb-hale"...

Det skulle kunne lade sig gøre ifølge manualens side 18 hvor SL 550
er nævnt positivt

http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,hq_en_0_69566_rArNrNrNrN_variation%253A-5_pageType%253Amanuals_imagePos%253A0,00.html#content

Bent

Fra : Glente45

Dato : 20-01-06 14:48

Glente45 skrev:

> [...]
> SkypeVoip - så sllipper jeg for den billige "usb-hale"...
>
> Det skulle kunne lade sig gøre ifølge manualens side 18 hvor SL 550

Jeg har fået følgende - rimeligt hurtige - svar fra Siemens:

Hej Bent,
Tak for din henvendelse.

Du kan sagtens bruge en M34 sammen med SL550.

Med venlig hilsen
Lars
Siemens Helpdesk