Batteriproblem?
Fra : Aksel Petersen

Dato : 24-12-05 13:48

Jeg vil ikke forvirre med anførelse af produktidentifikationer, men bare
simpelt spørge: Er der nogen, der kan forklare, hvordan det kan ske, at et
fuldt opladet batteri i en trådløs telefons hånddel pludseligt kan miste
spændingen ved at blive taget ud og sat ind igen?
Aksel

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-12-05 15:32

On Sat, 24 Dec 2005 13:47:47 +0100, "Aksel Petersen"
<aksel@stribnet.dk> wrote:

> [...]
>fuldt opladet batteri i en trådløs telefons hånddel pludseligt kan miste
>spændingen ved at blive taget ud og sat ind igen?

Tror jeg heller ikke den gør.

I nogle telefoner, f.eks. Beocom4 virker batterimåleren ved hjælp af
en intern tæller, som holder styr på hvornår og hvorlænge telefonen
har været i laderen. Dette er en noget bedre teknik end at måle på
batteriet, da det er meget svært at måle sig frem til hvor meget
kapacitet der er tilbage på et NiMh batteri.
Når du så tar batteriet ud a telefonen, og sætter det i igen, aner
telefonen intet om hvad der er tilbage af kapacitet.

MVH
Kent Glerup.

Fra : Aksel Petersen

Dato : 28-12-05 00:33

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]

> Når du så tar batteriet ud a telefonen, og sætter det i igen, aner
> telefonen intet om hvad der er tilbage af kapacitet.

Ok, Kent, du har sikkert ret, men når batteriet indsættes igen og viser
nul
spænding, Starter indikatoren igen og efter 6-8 timer i opladeren ses på
ny 3
batterier.
Hvor mange gange mon den kan holde til det inden batteriet bliver
overopladet?
Venlig hilsen
Aksel