Beocom 6000 lydstyrke
Fra : Jacob Nielsen

Dato : 12-12-05 21:34

Hej

Her forleden da jeg brugte min beocom 6000 gav det et lille "plop" i
højttaleren og bagefter var lydstyrken meget svag. Når jeg skruer helt op
han man godt høre klartonen, men meget svagt. Er der nogen der kan give et
god bud om hvor jeg lede efter fejlen, jeg har haft den skilt ad og loddet
temninalerne til højttaleren efter, men det gav ikke noget resultat.
Jeg håber der er nogen der kan give et tip så der kan komme liv i den igen.
Alternativt, er der nogen der ligger inde med nogle stumper/helt håndsæt
kunne det også være interesant.

Mvh

Jacob fjern "nospam" fra mail-adresse

Fra : Bjarne Just

Dato : 13-12-05 14:53

"Jacob Nielsen" <jacobsnielsen@"nospam"yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> god bud om hvor jeg lede efter fejlen, jeg har haft den skilt ad og loddet
> temninalerne til højttaleren efter, men det gav ikke noget resultat.

Jeg har aldrig hørt om fejlen og vil vurdere det til enten at være en defekt
defekt højttaler eller noget defekt elektronik.
Jeg vil anbefale at få den serviceret hos Bang & Olufsen.

mvh,
Bjarne

Fra : Olle O.

Dato : 13-12-05 19:40

Det kan ikke undre nogen at du ikke kender til problemet da det næppe er
SW-relateret.

/Olle O

Fra : Bjarne Just

Dato : 14-12-05 12:22

"Olle O." <olle_o_@hotmail.com> wrote in message
> Det kan ikke undre nogen at du ikke kender til problemet da det næppe er
> SW-relateret.
>
> /Olle O

Jeg skal ikke udtale mig om hvad andre kan undre sig over.
Jeg ved heller ikke noget om, at du ved hvad jeg ved...

Jeg råder blot Jacob til at få den serviceret istedet for selv at give sig i
kast med det på trods af at han skriver han allerede har haft den skildt ad.
Jeg kender ikke Jacobs evner og da fejlen kan være alt fra ændringer i
registeropsætninger til døde seriekondensatorer eller defekt højttaler synes
jeg det ville være mest fornuftigt at få den serviceret.

I øvrigt må du gerne svare under det du citerer og citer kun det du svarer
på - tak.

mvh,
Bjarne

Fra : Michael Hansen

Dato : 14-12-05 15:54

Hejsa

Fejlen er enten software relateret eller også er det, det stykke zebragummi
der ligger mellem tastatur og PCB.

Michael Hansen (B&o tekniker)

Fra : Bjarne Just

Dato : 15-12-05 08:31

"Michael Hansen" <post@mogih.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Fejlen er enten software relateret eller også er det, det stykke
> zebragummi
> der ligger mellem tastatur og PCB.
>
> Michael Hansen (B&o tekniker)

Hej Michael,

Hvordan vil du forklare, at zebra-gummiet til tastaturet giver lav lyd i
højttaleren, som sidder i et 2-polet stik?
Højttalerkredsløbet har ingen forbindelse med tastatur terminalerne...

Det kan selvfølgelig været software relateret, men... det ville nu undre mig
meget.
Under alle omstændigheder vil jeg stadig anbefale en servicering.

mvh,
Bjarne

Fra : Michael Hansen

Dato : 16-12-05 18:30

Hejsa

Ja du har fuldstændig ret, der er umiddelbart ingen logisk forbindelse
mellem HT connection, og zebragummi'et.

Men, ikke desto mindre har jeg udført denne rep. rigtig mange gange med
success. Desunden er det også en løsning som B&o kender..

Hvilken forb. der er mellem disse ting vides ikke, men det er jo heller ikke
muligt at få diagram eller lign over dette print.
Nu er det så også et helt nyt print der sidder i MKII udgaven af håndsættet.

Michael Hansen

Fra : Bjarne Just

Dato : 19-12-05 08:43

> [...]
>
> Men, ikke desto mindre har jeg udført denne rep. rigtig mange gange med
> success. Desunden er det også en løsning som B&o kender..

Det skader aldrig at skifte zebragummiet, men at det skulle hjælpe på
højttaler problemer kan jeg stadig ikke forstå. Højttaleren er forbundet til
BMC'en (RF processoren), mens tastaturet er forbundet til mikroprocessoren
(i MKI udgaven).
Har du opdateret softwaren, når du har lavet denne rep? Det er den eneste
forklaring jeg umiddelbart kan se.

> [...]
> muligt at få diagram eller lign over dette print.
> Nu er det så også et helt nyt print der sidder i MKII udgaven af

Jeg går ud fra, Jacob har den gamle udgave, da MKII jo er ret ny. Det er dog
nemt at se, da MKII har et headset stik i toppen. Men derudover har
højttaler og tastatur heller ingenting med hinanden at gøre i MKII.

Fælles for alt dette er selvfølgelig, at niveauet i højttaleren bestemmes af
softwaren, og her vil der selvfølgelig kunne ske fejl.

mvh,
Bjarne

Fra : Jacob S. Nielsen

Dato : 19-12-05 09:51

Jeg takker for forslagene. Jeg vil prøve at skille den ad igen og se på de
ting der er foreslået. Eller er julen jo lige om hjørnet så der kan komme et
nyt håndsæt under træet.

Mvh

Jacob

Fra : Bjarne Just

Dato : 19-12-05 12:43

"Jacob S. Nielsen" <jacobsnielsen@"nospam"yahoo.dk> wrote in message
> Jeg takker for forslagene. Jeg vil prøve at skille den ad igen og se på de
> ting der er foreslået. Eller er julen jo lige om hjørnet så der kan komme
> et nyt håndsæt under træet.

Husk at det nye håndsæt og det gamle ikke passer ladere sammen. Til gengæld
passer de gamle håndsæt også i de nye ladere.

God fornøjelse med projektet og glædelig jul.

mvh,
Bjarne

Fra : Jacob S. Nielsen

Dato : 19-12-05 12:58

Hej Bjarne

Laderen er kun lidt over1 år gammel, så det skulle ikke være noget problem
vel eller er der kommet ændringer siden?

Mvh

Jacob

Fra : Bjarne Just

Dato : 19-12-05 14:09

> [...]
>
> Laderen er kun lidt over1 år gammel, så det skulle ikke være noget problem
> vel eller er der kommet ændringer siden?

Hej Jacob

Hvis laderen har aflange huller omkring ladeterminalerne, så er der ingen
problemer.
Jeg mener de nye ladere blev indført for ca. 2-3 år siden.

mvh,
Bjarne