[en slags reklame] Kult-cinema i Husets Bi~
Fra : Tue Sørensen

Dato : 27-01-06 14:20

Jeg syne slige jeg ville videregive denne info-mail om en
kult-film-weekend i Husets Biograf. Der plejer ikke at dukke mere end
6-8 personer op, så der er alligevel ikke nogen nævneværdig profit
involveret...

- Tue Sørensen

Fra Jack Stevenson, Husets Biograf:
.... I løbet af en kold februar weekend tilbydes en spændingsmættet
rejse til den glohede ørken, hvor seksløberen er den eneste domstol.
Turen koster kun lidt lommeuld og en 50'er pr. dag...

SPAGHETTI WESTERN FILM FESTIVAL i HUSETS BIOGRAF 11/02 - 12/02

* 4 sjældent viste klassikere i denne hæsblæsende genre
* Præsenteres i samarbejde med filmmagasinet eXtase.
* 50 kr. pr. dag.
* Tidligere udsendte numre af eXtase - Danmarks eneste virkelig
uafhængige filmtidsskrift - kan købes i forbindelse med
forestillingerne

LØRDAG DEN 11. FEBRUAR

12:30 THE FIGHTING FISTS OF SHANGHAI JOE / SHANGHAI JOE - TEXAS'
JERNNÆVE (1973) - den ultimative Kung Fu-western! En kineser rejser
til Texas i håb om at få arbejde som cowboy. Han bliver imidlertid
mødt med fremmedhad og må kæmpe for sit liv. Østens Kung Fu møder
vestens kugler i et drabeligt opgør! Klaus Kinski ses i én af sine
mest mindeværdige skurkeroller som 'The Scalper' med forkærlighed
for knive og skalperinger! Mario Caiano står bag denne
hårdtslående-actionwestern, der tæller grafisk udpenslede scener som
øjeudrivning og armafhugning!

14.30 CEMETERY WITHOUT CROSSES / HÆVNEREN RIDER ALENE (1968).
Instruktør og hovedrolleindehaver Robert Hossein hyres af Michèle
Mercier til at hævne mordet på hendes mand. Det er en afdæmpet
western uden unødig dialog og kugleregn, hvis gotiske stemning
fascinerer bl.a. takket være Dario Argentos fingeraftryk på
manuskriptet. På grund af filmens gennemtrængende desillusionerede
tone, ledes tankerne uvilkårligt hen på en anden fransk/italiensk
western fra samme år - Sergio Corbuccis THE GREAT SILENCE.

SØNDAG DEN 12. FEBRUAR

12:30 LIGHT THE FUSE...SARTANA IS COMING / SARTANAS STØRSTE KUP (1970)
- crime-western med tårnhøjt body-count! Gianni Garko alias Sartana
er klædt i sort fra top til tå. Som en anden James Bond klarer han
enhver kritisk situation i overlegen stil. Han er våbenekspert (selv
007 kommer til kort!) og ynder navnlig at trække sin
Derringer-lommepistol. I denne, den fjerde af fem officielle Sartana
film, hjælper han en dødsdømt fange ud af fængslet i troen på, at
han er uskyldig. Men er han nu også det?! Plot-twists og forviklinger
er der mange af i instruktøren Giuliano Carnimeos underholdende
Sartana-univers.

14:30 KILL AND PRAY / EN HÆVNER RENSER UD (1967) - skæv, underlig,
bizar og ultra voldelig! En dreng vokser op hos en præst og hans
datter men får en skønne dag lyst til at finde sin oprindelige
identitet. Da en grusom sandhed afsløres for ham, ender han som de
undertryktes hævnende engel. Den politisk bevidste instruktør Carlo
Lizzani leverer en interessant revolutionswestern med fine skuespils
præstationer fra hovedrolleindehaverne Lou Castel og Mark Damon. Pier
Paolo Pasolini giver sin eneste westernoptræden i en lille, men
bestemt iøjnefaldende, rolle som præsten 'Don Juan'!

*Alle fire er ucensurerede versioner med engelsk tale og danske
undertekster.

DER KAN RESERVERES BILLETTER VIA HUSETS TELEFONBESTILLING PÅ NR.
33324077.

(This time please make reservations only through this phone number)

END MESSAGE

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-01-06 15:55

Tue Sørensen wrote:
> [...]
> kult-film-weekend i Husets Biograf. Der plejer ikke at dukke mere end
> 6-8 personer op, så der er alligevel ikke nogen nævneværdig profit

Ah, tak for tippet, du er bare alle tiders :)

Jeg skal se om jeg kan lokke et par gutter med :)

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 28-01-06 20:31

Hans Joergensen skrev:

> Ah, tak for tippet, du er bare alle tiders :)
>
> Jeg skal se om jeg kan lokke et par gutter med :)

Jeg (+ mindst en kammarat) kommer i hvert fald begge dage.

- Tue