Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rejsebilleder "gemt" på nettet....
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 26-01-06 22:20

Er blevet kontaktet af en bekendt som vil lave f.eks. noget ala.
www.flickr.com/photos/zoeabrams

hvor man ligger sine rejse- /feriebilleder op - både for at "sikre" dem men
også for at familien kan følge mere med i ens rejseaktivitet.

Er dette en god løsning eller findes der noget der er mere hensigtsmæssigt ?

Skal være brugbart for en ung dame der skal være væk i 5 måneder !

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-01-06 23:36

Du kan jo tjekke om dette site virker: http://fotoupload.dk/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : zen

Dato : 26-01-06 23:51

Niels Riis Ebbesen wrote:

Du kunne overveje at læse korrektur på din hjemmeside

"Jeg har i mere end 30 års arbejdet med design og produktion af alle
typer tryksager..."

Fin side ellers

- zen

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 08:23

Claus Rasmussen wrote:

> hvor man ligger sine rejse- /feriebilleder op - både for at "sikre" dem men
> også for at familien kan følge mere med i ens rejseaktivitet.
>
> Er dette en god løsning eller findes der noget der er mere hensigtsmæssigt ?

Hejsa....

Et alternativ er at du installere Gallery.... http://gallery.sf.net

Men her er det bedst hvis du installere det på en server som du selv har
stående på en ADSL... for der er ikke mange hosting firmaer som tillader
at du bruger så meget plads.. for jeg kunne nemt forestille mig at der
kommer mange billeder på en mdr.

Gallery er forholdsvis nemt at bruge.. Det er muligt at uploade billeder
via en JAVA applet.

MVH

Dan Ramussen
hemsoe.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 27-01-06 12:16

> [...]
?

> Skal være brugbart for en ung dame der skal være væk i 5 måneder !

Hvis det skal være som backup går jeg ud fra at det skal være billedet i
fuld opløsning/kvalitet?
Så er der vist ikke andre løsninger end at købe et webhotel med masser af
plads og en ok backup-politik...

Brian

Fra : John Larsson

Dato : 27-01-06 13:14

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> writes:

> [...]
>fuld opløsning/kvalitet?
>Så er der vist ikke andre løsninger end at købe et webhotel med masser af

Man kan aftale med nogle derhjemme om at downloade ens billeder fx hver
tredje dag, hvis man sender dem via www.yousendit. com . Dér ligger
blledern i 7 døgn.

John

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 27-01-06 14:01

John Larsson wrote:
> Man kan aftale med nogle derhjemme om at downloade ens billeder fx hver
> tredje dag, hvis man sender dem via www.yousendit. com . Dér ligger
> blledern i 7 døgn.

Hvad med Gmail?
Der er da plads til et par GB, det er gratis og pålideligt.

/Anders

Fra : Brian Lund

Dato : 27-01-06 17:01

> Hvad med Gmail?
> Der er da plads til et par GB, det er gratis og pålideligt.

Men er der ikke en grænse på max 1 MB per mail?
(Har jeg hørt)

Brian

Fra : Tychsen

Dato : 28-01-06 14:14

Så vidt jeg kan se på min samlevers brors gmail, så er der ingen
grænser pr. mail. Han backer vist up jævnligt på den konto.

Fra : Flemming Jensen

Dato : 30-01-06 09:48

Her er et alternativ:
http://www.23hq.dk/
Bemærk, at der kun kan uploades 20Mb/måned i gratis versionen. Plus
versionen med ubegrænset upload koster 29 EUR pr. år.

Fra : Gitte

Dato : 30-01-06 17:25

Prøv http://www.livingpictures.dk/
Der kan man få 5 gb gratis plads.

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 30-01-06 23:33

Claus Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Er dette en god løsning eller findes der noget der er mere hensigtsmæssigt ?
>
> Skal være brugbart for en ung dame der skal være væk i 5 måneder !

En mulighed kunne være at købe et domæne og plads på et webhotel.
Instalere Wordpress.org's gratis blogging software. Tilføje en plugin
til at håndtere billeder. Oprette en bruger, og så poste løs.

Hos b-one.net kan man få webhotel med 500 MB plads til 9,- om måneden,
eller 2 GB til 36,- om måneden. Der bør være plads til en del billeder.

Det kræver ikke den store bitskubbereksamen at installere de nævnte tools.

/Mogens