Entourage <-> Addressebog
Fra : Peter Ursin

Dato : 26-01-06 08:45

Hej,
kan det passe at man ikke kan synkronisere Entourage med Apples adressebog?
Ja bare flytte addressebogen over til Entourage?
Det eneste jeg kan finde på nettet er et applescript af en paul berkowitz,
men det koster.
Findes der ingen freeware løsninger?

mvh
Peter Ursin

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-01-06 09:29

On 2006-01-26 08:45:29 +0100, "Peter Ursin"
<zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> said:

> [...]
> adressebog? Ja bare flytte addressebogen over til Entourage?
> Det eneste jeg kan finde på nettet er et applescript af en paul

Jeg har ingen erfaring med det, men i indstillingerne til adressebog er
der et punkt, der hedder synkronisering med Exchange. Det er da også
noget Microsoft-noget, men det er måske ikke helt det samme. Adressebog
kan også eksportere vCard. Kan man ikke derefter importere dem i
Entourage?
--
Henrik Münster
[=[_]=] Nintendo DS

Fra : Peter Ursin

Dato : 26-01-06 12:38

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Microsoft-noget, men det er måske ikke helt det samme. Adressebog kan også
> eksportere vCard. Kan man ikke derefter importere dem i Entourage?
Echange synkronisering kræver desværre tilkobling til Exchange server.
vCard kunne muligvis være en løsning hvis bare man kunne eksportere alle på
een gang og ikke kun eet af gangen

mvh
Peter

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-01-06 11:49

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> Ja bare flytte addressebogen over til Entourage?
> Det eneste jeg kan finde på nettet er et applescript af en paul berkowitz,

Jeg fandt på en måde at kopiere adresser fra Entourage til Outlook
Express som jeg postede i denne nyhedsgruppe i begyndelsen af december.

: Subject: Tip: kopiere adressebog fra/til Entourage og til/fra Outlook
: Express
: From: hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt)
: Date: Sun, 4 Dec 2005 17:06:58 +0100

Jeg tror du nok vil kunne tilpasse metoden, så du kan synkronisere
adressebogen i Entourage med Apples.

: Der har været nogle tilfælde hvor folk har spurgt her i nyhedsgruppen,
: hvordan man får sin adressebog overført fra een e-mail client til en
: anden.
:
: Jeg skulle selv ha' kopieret en ret stor adressebog i Entourage 2004
: og over i Outlook Express 6.
:
: Entourage 2004 findes ikke i en Dansk udgave. Man kan åbenbart kun
: exportere oplysningerne i adressebogen i En'rage til en tab
: delimiteret CSV fil. Outloook Express findes i dansk udgave og vil kun
: importeere fra en semicolan delimteret CSV fil.
:
: En CSV fil er en såkaldt "flad" database udvekslingsfil, hvor
: oplysningerne er opstillet i en række for hver database "kort". De
: forskellige oplysninger over indholdet: fornavn, efternavn, adresse
: osv der findes på kortene er adskilte med et specialtegn, som ikke
: også må indgå som tegn i selve database kortene. Her tegnene "tab" og
: semi kolan.
:
: Grunden til at de dansksprogede database "flade" file bruger semi
: colan skyldes nok, at man i Danmark bruger kommaet som decimaltaegn.
:
: Hvordan får man så "oversat" sin tab delimiteret CSV fil på Mac OS
: siden til en semi kolan delimiteret CSV fil på PC siden?
:
: Man bruger et data base program, eller det der ligner meget et data
: base program, et regneark.
:
: Efter export af adressebogen til en tab delimiteret CSV fil læste jeg
: filen ind i Excel 2004. Filen blev korrekt identificeret som en CSV
: fil. I Excel var det så muligt at ændre skilletegnet fra tab til semi
: kolan og skrive den ændrede fil til disk. Filen havde fortsat dets tre
: tegns efternavn ".csv" i Mac OS.
:
: Filen kopieres så over på PC'en og læses ind i Outlook Express, som nu
: korrekt identificerere filen som en semi kolan delimiteret CSV fil.

Fra : Peter Ursin

Dato : 27-01-06 16:58

> Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:
>

> Jeg tror du nok vil kunne tilpasse metoden, så du kan synkronisere
> adressebogen i Entourage med Apples.

Smart, desværre er ønsket Addressebogen --> Entourage og Apples
adressebog tilbyder ingen export muligheder. (undtagen enkeltvis vcard)

--
Peter Ursin

Powerbook G4: 17", 1.67GHz, 2GB RAM, OS 10.4.3

Fra : Steen Larsen

Dato : 27-01-06 20:33

In article <1h9u1mv.1lg31cjnfl9dsN%zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com>,
zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com (Peter Ursin) wrote:

> Smart, desværre er ønsket Addressebogen --> Entourage og Apples
> adressebog tilbyder ingen export muligheder. (undtagen enkeltvis vcard)

Du kan trække alle kort ud på skrivebordet for at få én vcard-fil som
indeholder dem alle.

Fra : Peter Ursin

Dato : 27-01-06 21:44

Steen Larsen <slykking.remove@this.gmail.com> wrote:

> Du kan trække alle kort ud på skrivebordet for at få én vcard-fil som
> indeholder dem alle.

Det har du faktisk ret i, tænk jeg ville have svoret på jeg igår kun fik
eet vcard ud selvom jeg valgte alle. Derfor afskrev jeg denne metode,
men det virker faktisk. Jeg må have været træt i går
Takker.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-01-06 17:43

> [...]

> Ja bare flytte addressebogen over til Entourage?
> Det eneste jeg kan finde på nettet er et applescript af en paul berkowitz,

Hvad med Address Book Exporter
<http://www.macupdate.com/info.php/id/9312>
Den har godt nok et par år på bagen, så jeg ved ikke om den fungerer med
de nyeste udgaver af adressebogen, men det er da værd at forsøge.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Peter Ursin

Dato : 27-01-06 21:44

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Den har godt nok et par år på bagen, så jeg ved ikke om den fungerer med
> de nyeste udgaver af adressebogen, men det er da værd at forsøge.

Hej Kaj,

Er du selv klar over hvilket guldkorn du der lige fyrede af ?
Programmet har minsandten en export Entourage template funktion.
Det er bare at starte Entourage bagefter og importere filen, jeg skal
ikke engang have besvær med at definere felterne.

1000 tak tippet, du er med i min aftenbøn

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 23:44

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> kan det passe at man ikke kan synkronisere Entourage med Apples adressebog?
> Ja bare flytte addressebogen over til Entourage?

Jeg bruger selv Entourage på Mac og Outlook på Windows. O synkroniserer
gennem en Palm - som naturligvis så også er den kalender mv jeg har med
mig, når jeg ikke tager min laptop med.

Kan Palm synkronisere med iCal og Apples adressebog? Kan den det kan den
også klare de ønskede.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 27-01-06 23:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> mig, når jeg ikke tager min laptop med.
>
> Kan Palm synkronisere med iCal og Apples adressebog? Kan den det kan den

Ja - men du skal enten have Apple's isync conduit for palm som du får
her:

<http://www.apple.com/support/downloads/isyncpalmconduit.html>

eller du skal købe missing sync for palm os som du finder her:

<http://www.markspace.com/missingsync_palmos.php>

Jeg har tidligere brugt apple's - men da jeg fik en ny treo forleden
købte jeg missing sync og synes at den er alle pengene værd - mere
effektiv og mindre kompliceret end apple's som efterhånden er ret gammel

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-01-06 16:31

On 2006-01-27 23:57:24 +0100, karl@antz.dk (Karl Antz) said:

> [...]
> købte jeg missing sync og synes at den er alle pengene værd - mere
> effektiv og mindre kompliceret end apple's som efterhånden er ret gammel

Jeg bruger stadig Apples iSync Conduit for Palm, og den virker da.
Desværre er der noget med, at der er en fejl i OS X 10.4, så nogle
mapper har forkerte tilladelser. Derfor er der et eller andet, der ikke
bliver installeret, når man skal sætte sin Mac op til at bruge en Palm,
og det gælder både med iSync og Missing Sync. Man får ingen
fejlmeddelelse, men skidtet kan ikke synkronisere kalenderen. Jeg
husker desværre ikke detaljerne, og jeg har ikke tid til at søge på det
lige nu. Jeg vil blot nævne det, så du er advaret. Hvis din Palm ikke
kan synkronisere efter installationen, er det sikkert forklaringen.
Prøv at søge lidt på nettet efter det. Løsningen er blot at ændre
mappernes ejer til sig selv, så virker det fint.

Fra : Karl Antz

Dato : 28-01-06 16:59

> [...]
> bliver installeret, når man skal sætte sin Mac op til at bruge en Palm,
> og det gælder både med iSync og Missing Sync.

Jeg har ingen problemer - men man skal nok have allernyeste
Palm-software som hedder 4.2.1 rev. D, som jeg efterinstallerede da den
kom frem.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-01-06 23:40

On 2006-01-28 16:58:47 +0100, karl@antz.dk (Karl Antz) said:

> Jeg har ingen problemer - men man skal nok have allernyeste
> Palm-software som hedder 4.2.1 rev. D, som jeg efterinstallerede da den
> kom frem.

Ok. Det er da fint, det virker for dig. Det gør det forhåbentligt for
mange, men der er altså et problem, som nogle bliver ramt af. Jeg lod
derfor være med at bruge min Palm i månedsvis, fordi jeg ikke kunne
installere det nødvendige. Jeg har fundet et link, der omtaler
problemerne, som åbenbart opstod allerede under 10.3.

<http://db.tidbits.com/getbits.acgi?tbart=07793>