USB 2.0 i ældre PC
Fra : René

Dato : 26-01-06 11:46

Hej

Jeg har en 3 år gammel PC, som desværre ikke har den hurtige USB 2.0
indgang. Kan jeg få det på en eller anden let og billig måde?

På forhånd tak fra

René

Fra : ----OR----

Dato : 26-01-06 12:04

"René" <rene@tubavej.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en 3 år gammel PC, som desværre ikke har den hurtige USB 2.0
> indgang. Kan jeg få det på en eller anden let og billig måde?

Et Hi-speed PCI-kort med 4 porte koster vel 70,-kr. Så ja.

Fra : JK

Dato : 26-01-06 12:24

On Thu, 26 Jan 2006 11:45:31 +0100, "René" <rene@tubavej.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har en 3 år gammel PC, som desværre ikke har den hurtige USB 2.0
>indgang. Kan jeg få det på en eller anden let og billig måde?
>
>På forhånd tak fra

Indstikskort for usb 2.0 og trådløst netværk kræver pci 2.2

Ældre computere har pci 2.1, og så går den ikke.

Jeg ved ikke rigtigt om 3 år er grænsen, men hvis ikke det kan virke i
din PC, så har du her forklaringen.

Du kan eventuelt downloade dette hardware analyse program, aida32, og
se om det specificerer 2.2 om din pci:

http://www.sofotex.com/AIDA32-download_L9326.html

Ellers se manualen for dit bundkort.

mvh

John

Fra : ----OR----

Dato : 26-01-06 16:50

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> Indstikskort for usb 2.0 og trådløst netværk kræver pci 2.2
>
> Ældre computere har pci 2.1, og så går den ikke.

Hans PC er 3 år gammel, så mon ikke liiige det går
Dette kort
http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=13623&shopukid=1326&shopkid=636&id=56&table=Kat
fungerer fint i min PC med motherboard fra 2001.

Fra : René Beyer

Dato : 26-01-06 17:45

> [...]
>
> Ældre computere har pci 2.1, og så går den ikke.
>
> Du kan eventuelt downloade dette hardware analyse program, aida32, og

Hej John

Jeg har nu downloadet oventående program, og det giver jo en hulens masse
oplysninger. Men jeg kan ikke finde nogle steder, hvor der står noget om pci
2.1 eller 2.2. Kan du vejlede mig i, hvor jeg nøjagtigt skal kigge henne i
programmet?

Min PC er i øvrigt en Compaq Athlon XP 1800+, hvis det kan være nogen hjælp.

På forhånd tak fra

René

Fra : Peter T.

Dato : 26-01-06 18:45

René Beyer ristede følgende runer:

> [...]
> masse oplysninger. Men jeg kan ikke finde nogle steder, hvor der står
> noget om pci 2.1 eller 2.2. Kan du vejlede mig i, hvor jeg nøjagtigt

Jeg kunne ikke umiddelbart selv finde det i aida, så programmet kan nok
ikke fortælle noget.

> Min PC er i øvrigt en Compaq Athlon XP 1800+, hvis det kan være nogen
> hjælp.

Hvis du finder ud af hvilken model din compaq nøjagtigt er, så vil det være
en stor hjælp. CPU-type og pc-mærke er ikke nok.

--
Mvh. Peter T.

Fra : René Beyer

Dato : 26-01-06 20:22

> Hvis du finder ud af hvilken model din compaq nøjagtigt er, så vil det
> være
> en stor hjælp. CPU-type og pc-mærke er ikke nok.

Den hedder "Compaq Presario 6032EA". Håber det er nok til at hjælpe mig

mvh René

Fra : Peter T.

Dato : 26-01-06 22:05

René Beyer ristede følgende runer:

> Compaq Presario 6032EA

Jeg kan intet finde på HP's hjemmeside (de har jo opkøbt Compaq) om
bundkortet. Så du må ud og ryste 75-100 kr op for et pci-kort med usb2
hispeed porte og se om det virker.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-01-06 06:43

"René Beyer" <rene@tubavej.dk> skrev

> [...]
> oplysninger. Men jeg kan ikke finde nogle steder, hvor der står noget om
> pci 2.1 eller 2.2. Kan du vejlede mig i, hvor jeg nøjagtigt skal kigge

Din PC har helt sikkert PCI 2.2

Allerede i 1997 gik man over til 2.2, så du kan være ganske rolig. Jeg har
selv massevis af gamle maskiner kørende med USB 2.0, bla. min ældgamle IBM
server...

Claus

Fra : René Beyer

Dato : 28-01-06 08:15

> [...]
> selv massevis af gamle maskiner kørende med USB 2.0, bla. min ældgamle IBM

Tak for hjælpen Claus og jer andre. Jeg har nu købet pci-kort til USB 2.0,
og det kører upåklageligt med høj hastighed God weekend fra

René