Flere polakker og baltere tak, mange flere~
Fra : Martin

Dato : 01-12-05 10:15

Nu stopper festen sgu.

Har lige fået elektrikerregning på 5400 hvor mester gav overslag på
ca. 3500. Det er 54% mere end forventet!!!!. De har bla. formået at
bore hul i en væg 3 steder der IKKE skulle være hul, og forsynet de
nye stikkontakter med enkelt udtag istedetfor dobbelt udtag som jeg
endda udtrykkeligt havde bedt om.

Bad igår mekanikeren rette 3 ting på konens bil og så syne den. Han
retter 2 ting kører til syn, synet godkendes ikke da han ikke har
rettet den 3. ting jeg bad ham om. Hvilket var skift af bremserør!!!

Så kan vi kraftedeme ligesågodt få håndværkere fra
ovrepådenandensideaflangthelvedetil, for danske håndværkere fatter
ikke en skid alligevel.

Røv & nøgler
Martin

Fra : Henning

Dato : 01-12-05 10:35

On 1 Dec 2005 01:14:36 -0800, "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote:

> [...]
>
>Så kan vi kraftedeme ligesågodt få håndværkere fra
>ovrepådenandensideaflangthelvedetil, for danske håndværkere fatter

Har du skrevet ned, hvad du vil have lavet, eller er det bare
informeret mundtligt? Er tilbudet fra elektrikeren skriftligt?

Fra : BJ

Dato : 01-12-05 10:38

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

KLIP

>Så kan vi kraftedeme ligesågodt få håndværkere fra
>ovrepådenandensideaflangthelvedetil, for danske håndværkere fatter
>ikke en skid alligevel.

Så lad os out source den offentlige administration mv. til Indien også.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : -=JF=- arb

Dato : 01-12-05 12:17

> Så lad os out source den offentlige administration mv. til Indien også.

Kan du lige forestille dig brevet til en stakkels borger der indkaldes til
samtale...

Kære hr. Xcxxfxcx

De bedes venligst møde til samtale på mit kontor i New Delhi førstkommende
mandag...

Fra : BJ

Dato : 01-12-05 12:28

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Kære hr. Xcxxfxcx
>
> De bedes venligst møde til samtale på mit kontor i New Delhi førstkommende

Det kan jeg ikke forestille mig.

Indien er så at sige verdensmestre (på de enkelte landes sprog) til at klare
administrativ out sourcing.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Tony

Dato : 01-12-05 17:24

> [...]
>
> KLIP

> Så lad os out source den offentlige administration mv. til Indien også.

Hvad skulle det hjælpe, hvis _de_ heller ikke forstår dansk.

Tony

Fra : BJ

Dato : 01-12-05 17:28

"Tony" <tony@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad skulle det hjælpe, hvis _de_ heller ikke forstår dansk.

De forstår helt sikkert dansk.

De skal jo leve af det..!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin

Dato : 01-12-05 10:55

Henning skrev:

> Har du skrevet ned, hvad du vil have lavet, eller er det bare
> informeret mundtligt? Er tilbudet fra elektrikeren skriftligt?

Jeg er udmærket klar over at jeg juridisk overfor elektrikeren står
svagt, han gav et mundtligt overslag på stedet.

Men mekanikeren.................Han er simpelthen idiot.

Fra : Joakim Von And

Dato : 01-12-05 11:31

Men mekanikeren.................Han er simpelthen idiot.

Så skift ham ud med en anden.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 01-12-05 12:20

Henning skrev:

> [...]

Jeg er udmærket klar over at jeg juridisk overfor elektrikeren står
svagt, han gav et mundtligt overslag på stedet.

En mundtlig aftale er stadig juridisk bindende. Problemet er bare, at det er
dit ord mod mekanikerens. Så derfor, sørg ALTID for at få en aftale på
skrift.
---
Mvh
Anders

Fra : Tony

Dato : 01-12-05 17:21

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev

Jeg er udmærket klar over at jeg juridisk overfor elektrikeren står
svagt, han gav et mundtligt overslag på stedet.

Men mekanikeren.................Han er simpelthen idiot.

Er han politiker, og samtidig fritidsmekaniker ?

Tony

Fra : John

Dato : 01-12-05 23:57

Martin skrev:

> Men mekanikeren.................Han er simpelthen idiot.

Mekanikere der stemmer på Dansk Folkeparti har man hørt om før. Pas på
med dem

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-12-05 11:18

BJ wrote:
> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Så lad os out source den offentlige administration mv. til Indien også.

Hvis det kan gøre bedre OG billigere så ja.

--

Christian

Fra : BJ

Dato : 01-12-05 11:39

KLIP

>Hvis det kan gøre bedre OG billigere så ja.

Det er der slet ingen tvivl om.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-12-05 12:05

"BJ" wrote

> Det er der slet ingen tvivl om.

Det fleste outsoucing projekter har gjort tingene billigere på papiret ingen
tvivl om det
Men bedre? - tjahh jeg synes ikke det ligefrem vælter frem med projekter
hvor det er blevet bedre

NB! Xpost til dk.forbruger fjernet

- Peter

Fra : Ole Christiansen

Dato : 01-12-05 12:51

[...]

Så flyt dog til Polen, Estland;Letland eller Litauen.!!

Ole

Fra : Poul Nielsen

Dato : 01-12-05 13:06

"Ole Christiansen" <ofc[nospam]@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
> Nu stopper festen sgu
>
> Så flyt dog til Polen, Estland;Letland eller Litauen.!!
>
> Ole

Hvorfor flytter du ikke selv?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-12-05 14:48

"Ole Christiansen" <ofc[nospam]@mail.tele.dk> wrote in message

> Så flyt dog til Polen, Estland;Letland eller Litauen.!!
>
> Ole

Får de danske håndværkere så pludselig arbejdsmoral? Ellers giver du ikke
mening..

Fra : BJ

Dato : 01-12-05 17:05

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Får de danske håndværkere så pludselig arbejdsmoral? Ellers giver du ikke
> mening..

Arbejdsmoral, et flot ord.

Hvor finder man det hos danske lønmodtagere..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 02:32

> Arbejdsmoral, et flot ord.
>
> Hvor finder man det hos danske lønmodtagere..?..

Det findes skam overalt heldigvis. Hvis du befandt dig "på gulvet", så ville
du opdage det. Problemet er i mange tilfælde, at mestrene forlanger bevidst
sjusk for at presse reparationer igennem hurtigere. ( Dette er ikke gætværk,
det kostede mig dyrt at være stædig mht. kvaliteten af mit arbejde ).

mvh
Ebbe

Fra : BJ

Dato : 02-12-05 03:02

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det findes skam overalt heldigvis. Hvis du befandt dig "på gulvet", så
> ville
> du opdage det.

Man skulle ikke tro det, når man læser indlæg her..:)

Jeg befinder mig skam også på gulvet da jeg er altmuligmand.

Jeg tro blot ikke, jeg kunne finde en lønmodtger, der ville udføre mit
altmuligarbejde.

Iblandt alt det andet altmuligarbejde, jeg udføre, flytte jeg også rundt
regnet 1.4 ton med de bare næver.

> [...]
> gætværk,
> det kostede mig dyrt at være stædig mht. kvaliteten af mit arbejde ).

Det gælder jo om at kunne se sig selv i spejlet om morgenen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 02-12-05 03:05

> [...]

Man skulle ikke tro det, når man læser indlæg her..:)

Jeg befinder mig skam også på gulvet, da jeg er altmuligmand.

Jeg tror blot ikke, jeg kunne finde en lønmodtager, der ville udføre mit
altmuligarbejde.

Iblandt alt det andet altmuligarbejde, jeg udfører, flyttede jeg også rundt
regnet 1.4 ton med de bare næver i fredags.

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 06:16

> [...]
rundt
> regnet 1.4 ton med de bare næver i fredags.

tja, den kan jeg såmænd godt stikke med mit nye job, men det er jo ikke lige
det det drejer sig om. Det var jo arbejdsmoral blandt håndværkere, og dertil
hører jeg ikke længere.

> Det gælder jo om at kunne se sig selv i spejlet om morgenen.

Deri kan vi ikke blive uenige, derfor valgte jeg også at nægte at levere
kvantitet på bekostning af kvaliteten, det var ikke det jeg i sin tid tog en
uddannelse for.det er blot lidt surt når man er "banned" i hele byen p.g.a.
at man ikke vil bøje sig for "sjuskekrav". I den branche jeg befandt mig
taler mestrene sammen i deres egen lille "loge". Jeg har flere gamle
kolleger som en nødt til at bide i det sure æble pga. økonomi, heldigvis kan
jeg overleve for en temmelig reduceret hyre.

mvh
Ebbe

Fra : BJ

Dato : 02-12-05 11:16

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> p.g.a.
> at man ikke vil bøje sig for "sjuskekrav".

Der er ikke mange som du, der vil stå til regnskab for sine holdninger.

Jeg kan kun tage hatten af for din.

> I den branche jeg befandt mig
> taler mestrene sammen i deres egen lille "loge".

Det lyder voldsomt.

> Jeg har flere gamle
> kolleger som en nødt til at bide i det sure æble pga. økonomi, heldigvis
> kan
> jeg overleve for en temmelig reduceret hyre.

Tjaeee .... undskyldninger er der altid nok af.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 02-12-05 10:40

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> wrote in message

> [...]
> gætværk,
> det kostede mig dyrt at være stædig mht. kvaliteten af mit arbejde ).

Ja du kan meget vel have ret - flot at du stod imod.. gad flere var som
dig.. men kræver også man tør have råd til at risikere en fyring !

Fra : Tony

Dato : 01-12-05 17:28

> [...]
>
> "Ole Christiansen" <ofc[nospam]@mail.tele.dk> wrote in message

> Får de danske håndværkere så pludselig arbejdsmoral? Ellers giver du ikke

Stod der noget om, at håndværkerne var danske ?

Tony

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 02-12-05 10:42

"Tony" <tony@carpediem.dk> wrote in message

> Stod der noget om, at håndværkerne var danske ?
>
> Tony
Næh men det antog jeg eftersom pointen var at flytte til udlandet... get
it..

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-12-05 14:04

[...]

------------------------------------------- Svar:

Øv! Alt for dårlig behandling. De skulle fandme ikke have en krone for det
arbejde de har lavet for dig. Jeg ville køre sag på det hvis det var sket
hos mig.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Jesper Madsen

Dato : 03-12-05 10:20

> [...]
> bore hul i en væg 3 steder der IKKE skulle være hul, og forsynet de
> nye stikkontakter med enkelt udtag istedetfor dobbelt udtag som jeg

tja er selv elektriker og har været ude for at overskride overslag med
flere
100%....Et overslag tæller ikke for specielt meget, det er en forventet
cirka pris, og det dur ikke til en skid, næste gang, så bed om at få et
tilbud, og få det på skrift, så kan dine håndværkere ikke løbe fra det....

> Bad igår mekanikeren rette 3 ting på konens bil og så syne den. Han
> retter 2 ting kører til syn, synet godkendes ikke da han ikke har
> rettet den 3. ting jeg bad ham om. Hvilket var skift af bremserør!!!

Find dig en anden mekaniker...

> Så kan vi kraftedeme ligesågodt få håndværkere fra
> ovrepådenandensideaflangthelvedetil, for danske håndværkere fatter
> ikke en skid alligevel.

Nu ved jeg ikke lige hvad din profession er, men måske skulle den også
outsources, er næsten sikker på vi kan finde nogen der kan gøre det bedre
og
billigere end dig.............

Fra : Tommy Fer

Dato : 04-12-05 11:33

Martin wrote:
> [...]
> bore hul i en væg 3 steder der IKKE skulle være hul, og forsynet de
> nye stikkontakter med enkelt udtag istedetfor dobbelt udtag som jeg

Det er ret nemt, i en nyinstallation må man ikke montere stikkontakter
uden PE leder (jord) Derfor kan man ikke montere dobbelte kontakter i ny
installationer) Han burde have fortalt dig dette!

mvh Tommy Fer

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-05 14:47

In article <4392c5e0$0$1819$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Tommy Fer wrote:

> Det er ret nemt, i en nyinstallation må man ikke montere stikkontakter
> uden PE leder (jord) Derfor kan man ikke montere dobbelte kontakter i ny
> installationer) Han burde have fortalt dig dette!

Hvad er problemt i at lave dobbeltkontakter med jord ? Evt i form af
2 dåser ?

Fra : BJ

Dato : 04-12-05 18:35

KLIP

> Hvad er problemt i at lave dobbeltkontakter med jord ?

Det tredje ben.

> Evt i form af
> 2 dåser ?

Så er det ikke mere det, der forstås ved en 'dobbelt' stikkontakt, men to
enkelte stikkontakter m/j i hver.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin

Dato : 05-12-05 09:52

Jesper Madsen skrev:

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke lige hvad din profession er, men måske skulle den også
> outsources, er næsten sikker på vi kan finde nogen der kan gøre det bedre

Tjahh, jeg er provisionslønnet. Så til forskel fra dig er min løn
lig med min værdi, burgerfjols.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-12-05 10:07

Martin wrote:

> Tjahh, jeg er provisionslønnet. Så til forskel fra dig er min løn
> lig med min værdi, burgerfjols.

Brug et pænt sprog, folk forsøger at hjælpe dig.
Med den holdning så kan du da bare betale og være enten glad eller
sur.

--

Christian

Fra : Martin

Dato : 05-12-05 10:27

Christian B. Andresen skrev:

> Brug et pænt sprog, folk forsøger at hjælpe dig.
> Med den holdning så kan du da bare betale og være enten glad eller
> sur.

Du lider at den PC opfattelse at fornærmelser kun må være implicitte
og ikke ærlige. Sådan er der jo nogle mennesker der har det.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-12-05 10:31

Martin wrote:

> Du lider at den PC opfattelse at fornærmelser kun må være implicitte
> og ikke ærlige. Sådan er der jo nogle mennesker der har det.

Jeg "lider" af den opfattelse af jeg ikke kan lide fornærmelser, og
det er lige meget om de er implicitte, direkte, bag min ryg eller lign.

--

Christian

Fra : Martin

Dato : 05-12-05 10:31

Tommy Fer skrev:

> [...]
> uden PE leder (jord) Derfor kan man ikke montere dobbelte kontakter i ny
> installationer) Han burde have fortalt dig dette!

Jamen det er jo fair nok, men selvfølgelig lidt træls man ikke får
det at vide på stedet. Nåh ja, skidt pyt. Nu ringer jeg og finder en
ordning med ham.

Fra : Martin

Dato : 07-12-05 14:58

Christian B. Andresen skrev:

> Jeg "lider" af den opfattelse af jeg ikke kan lide fornærmelser, og
> det er lige meget om de er implicitte, direkte, bag min ryg eller lign.

Havde han nu sat en smiley efter sine punktummer havde jeg syntes det
var fint sagt. Men han direkte fornærmer. Så kan jeg enten lade det
passere, eller kalde en spade for en spade.